וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארוכה הדרך לליטא

16.1.2010 / 18:19

הכישרון של מונטנגרו, הכוכבים של איטליה, העיקשות של לטביה והסכנה מפינלנד. אלו יריבות ישראל במוקדמות אליפות אירופה

בנבחרת ישראל לא יודו בכך בפה מלא, אך הגרלת אליפות אירופה שנערכה היום (שבת) בפרייזינג היא אולי הסיוט של הכדורסל הישראלי. בישראל קיוו לא לקבל את נבחרות איטליה ומונטנגרו, שדורגו מתחת לישראל בדירוג הראשוני אך נחשבות חזקות בהרבה, אך ההגרלה לא שיחקה לטובת הנבחרת וכעת הסיכויים להעפלה אוטומטית נראים כנמוכים משמעותית מלפני ההגרלה.

ישראל תיאלץ להתמודד מול הכישרון הרב שיש במונטנגרו, נבחרת איטלקית שתרצה לחזור לימיה היפים, נבחרת לטבית שביססה את מעמדה באירופה ונבחרת פינית שתיחשב לחלשה בבית, אך כבר הספיקה לעשות צרות ללא מעט נבחרות.

מונטנגרו – הכוח העולה ביבשת

עוד לפני ההגרלה היה ברור לכולם כי נבחרת מונטנגרו היא הנבחרת החזקה ביותר במוקדמות. על אף העובדה שרק בשנת 2006 החלה לשחק בתור נבחרת עצמאית, רבים משחקני הנבחרת הספיקו לשחק במעמדים הגדולים באירופה, תחת נבחרת יוגוסלביה או סרביה. בקיץ שעבר השלימה הנבחרת את העפלתה מדרג ב' כשגברה בקלות אופיינית על נבחרת שבדיה בשני מפגשים. בקיץ הקרוב מצפים מהנבחרת להעפיל ללא קושי לאליפות אירופה, למרות ההגרלה הלא קלה, מאחר והנבחרות הצעירות של מונטנגרו כבר מטילות אימה ברחבי אירופה עם הצלחות באליפויות אירופה לנבחרות צעירות בשנתיים האחרונות.

הסגל המאיים של מונטנגרו כולל מעל כולם את אחד משחקני הפנים הטובים באירופה, ניקולה פקוביץ' מפנאתנייקוס, שאמור לעשות את החיים של יניב גרין קשים מאוד בקיץ הבא. לצידו של פקוביץ' ניתן למצוא בקו הקדמי של מונטנגרו את ולדימיר גולובוביץ', שחקנה של אולימיפיה לובליאנה שהיה מועמד לאחרונה למכבי תל אביב וסלאבקו ורנייש הענק המתנשא לגובה 2.30. את הקו האחורי המוכשר לא פחות מעטרים המתאזרח עומאר קוק ממלאגה, גוראן ירטין, אקס מכבי תל אביב וולאדו ספצ'נוביץ' שמשחק בגרנאדה הספרדית. בסגל של הנבחרת נמצא גם השחקן הותיק פרדראג דרובניאק, בעל עבר עשיר ב-NBA, ולצידו השחקן הצעיר והמוכשר סיאד סחוביץ' מבודצ'נוסט.

מאמן הנבחרת הוא דושקו וויסביץ', מאמנה של פרטיזן בלגרד, שנחשב לאחד המומחים בטיפוח שחקנים צעירים, ומוביל את ההתפחות בכדורסל המונטנגרי בשנים האחרונות. הנבחרת משחקת באולם קטן יחסית שמכיל 2,500 מקומות בבירה פודגוריצה, מקום שסביר להניח בישראל לא חלמו להגיע אליו כבר במוקדמות.

איטליה – אימפריה לשעבר בבנייה

נבחרת איטליה, מחזיקת מדליית הכסף מאולימפיאדת אתונה 2004 ומוסקבה 1980, היא אחת הנבחרות בעל העבר המפואר ביותר שישראל יכלה לקבל. לנבחרת האיטלקית יש שתי זכיות בעבר באליפות אירופה, כשהאחרונה מביניהן הייתה ב-1999, ומלבד זכו באיטליה גם ארבע פעמים במדליית הכסף וארבע פעמים נוספות במדליית הארד. למרות העבר המפואר הכדורסל האיטלקי נמצא במשבר, ולאליפות אירופה האחרונה הנבחרת לא העפילה, לראשונה בתולדותיה. המפגש האחרון בין ישראל לאיטליה היה באליפות אירופה 1995, אז יכולת נפלאה של נדב הנפלד לא הספיקה מול ריקארדו פיטיס וישראל הפסידה 73:71.

הנבחרת האיטלקית הנוכחית מושתתת על שלושת שחקני ה-NBA- אנדראה ברניאני, הנבחר הראשון בדראפט 2006, דנילו גלינארי ומרקו בלינלי. מלבד השלישייה המוכשרת, שלא הצליחה להעלות את האיטלקים לאליפות אירופה האחרונה והתחייבה לנסות לעזור באליפות הנוכחית, הסגל האיטלקי כולל שחקנים מוכשרים כמו הגארד לוקה ויטלי, שחקן הפנים אנג'לו ג'ילי וצמד השחקנים בעלי הניסיון סטפנו מנצ'ינלי וג'קופו ג'יאקטי.

איטליה מינתה לאחרונה את סימונה פיאנג'יאני, מאמנה של סיינה, למאמן הנבחרת, לאחר חוסר ההצלחה האחרונה, ופיאנג'יאני הפיח תקווה חדשה בשחקני הנבחרת, "הוא עשה עד עכשיו עבודה מדהימה בסיינה", הודה ברניאני בתחילת השבוע והוסיף, "בוא נקווה שאת הניסיון שלו וההצלחה בסיינה הוא יביא לנבחרת גם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

לטביה – משוכה לא פשוטה

נבחרת לטביה היא אחת מהנבחרות המוכשרות בכדורסל האירופי בשנים האחרונות, ואחת כזאת שנשענת על עבר מפואר. עוד ב-1935 זכתה הנבחרת באליפות אירופה, כשארבע שנים לאחר מכן מוסיפים הלטבים גם מדליית כסף לארון הגביעים. עם זאת באליפויות אירופה האחרונות לטביה לא רשמה הצלחה מרובה, אך ידעה להעפיל לכל אחת מחמשת האליפויות האחרונות. המפגש האחרון בין הנבחרות היה באליפות אירופה 2005, אז ניצחה ישראל בקלות 65:74 בזכות הצגה של דרור חג'ג' ומאיר טפירו, אך בפעם האחרונה שישראל הגיעה לריגה היא יצאה משם עם תבוסה משפילה 80:57, אותה היא תרצה למחוק הפעם.

הסגל הלטבי הנוכחי מורכב משחקנים צעירים מוכשרים לצידם של ותיקים בעלי ניסיון. השחקן המוכר ביותר בלטביה הוא הסנטר אנדרס ביידריניס, שחקנה של גולדן סטייט, שמקפיד להופיע למשחקי נבחרתו בשנים האחרונות. צעירים נוספים מוכשרים הם יאניס בלומס, שחקנה של בילבאו הספרדית וקריספטס וולטרס מחובנטוד בדאלונה. בצד היותר ותיק של הנבחרת ניתן למצוא את קספרס קמבלה המאיים, שמאבקיו עם עידו קוז'יקרו עוד זכורים מהאליפויות הקודמות, ארתורס שטולברגס ממריופול ויוביס הלמאניס בן ה-38. מאמן הנבחרת באליפות אירופה האחרונה, קסטוטיס קמזורה מונה לאחרונה למאמנה של נבחרת ליטא, ובלטביה מחפשים מאמן לקמפיין הקרוב.

פינלנד – הסוס השחור של הבית

נבחרת פינלנד אינה נבחרת בעל עבר מפואר בכדורסל האירופי, אבל בהחלט אין זה אומר שמישהו מהנבחרות בבית יקחו את הפינים בקלות דעת. הנבחרת הפינית הופיעה 12 פעמים באליפויות אירופה, כשהפעם האחרונה הייתה בשנת 1995, בה סיימה במקום ה-13. במוקדמות אליפות אירופה האחרונים פינלנד הגיעה למשחקי ההזדמנות האחרונה, בהם הפתיעו הפינים את נבחרת איטליה וצרפת וסיימו במקום השני בבית אך לא העפילו.

השם המוכר ביותר בסגל הפיני הוא האנו מוטולה הענק, שכבר הספיק לנצח את מכבי תל אביב בעברו עם משחק מדהים של 32 נקודות. לצידו של מוטולה נמצא כוכב הנבחרת טימו ראניקו שעבר הקיץ מחימקי מוסקבה לגרנאדה, והיה מועמד בעבר למכבי תל אביב. שם מוכר נוסף הוא הצעיר המוכשר פטרי קופונן, שחקנה של בולוניה, שנחשב לאחד הגארדים המוכשרים בכדורסל האירופי. מאמן הנבחרת הוא הנריק דטמן, שמאמן את הנבחרת מאז שנת 2004, ואימן בעבר את בראוונשוויג הגרמנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully