וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תולים את סמי בכיכר"

ראובן וירובניק, יו"ר איגוד השופטים, שובר שתיקה.בפרשת סמי בכר, מאשים את התקשורת ומבטיח שהשופט הוותיק עוד יחזור

"אני חושב שתולים את סמי בכיכר. הוא עשה טעות, אוקיי, גם אני אמרתי לו שהוא לא בסדר, אבל כשמקשרים אותו לפרשת פנאן עושים לו עוול אדיר. אין לו שום קשר לפרשה הזאת. סמי ישב עם שלשום עם החוקרים, והם בקושי שאלו אותו חצי שאלה על הבנק של פנאן. החוקרים הגיעו אליו הביתה, לקחו לו מסמכים ואת המחשב, וכבר החזירו אותם. הוא הודה מיד שהוא לא דיווח על הכנסות, אז מה רוצים יותר מזה? הוא יכול לעבוד, לטוס לחו"ל, אין עליו שום מגבלה. זה מאוד לא נעים עבורו, אבל הוא יוריד את הראש ויעבור את זה. הוציאו את הסיפור מכל פרופורציה, התקשורת חיסלה את הבנאדם".

ראובן וירובניק, יו"ר איגוד השופטים, שמר על שתיקה מאז התפוצצה פרשת סמי בכר. כעת, בשיחה עם וואלה! ספורט, מבקש וירובניק מהציבור שלא להיגרר ל"לינץ' התקשורתי" שמבוצע בשופטי הכדורסל. "אתה יודע כמה שרים בממשלה חטאו באותן עבירות שבהן מאשימים את סמי? אז מה, הם לא ממשיכים לשבת בכנסת? ואני מדבר גם על שרים בכירים, כולל אהוד ברק", אומר וירובניק.

"זה לא בסדר, אני יודע וכולם יודעים שזה לא תקין, בטח במספרים שמדברים עליהם, שהם מאות אלפי שקלים", הוא מוסיף. "אבל במדינת ישראל לא צריך לתלות אדם על דבר כזה. שמעתי על הרבה שופטים, גם בספרד ובאיטליה, שלא דיווחו על כל ההכנסות שלהם, הגיעו להסדר עם רשויות המס וחזרו לשפוט.

"אם סמי יוצא מזה עם תשלום כופר ובזה זה נגמר, אז אין הרשעה פלילית", ממשיך וירובניק. "תקנון איגוד השופטים אומר שאדם שעובר עבירה פלילית לא יכול להמשיך לשפוט, אבל מי אמר שתהיה הרשעה? זה כמו שיתפסו אותך עם סחורה בדיוטי פרי. אתה הולך לחקירה, משלם כופר ויוצא מזה. אם זה ייגמר בתביעה פלילית, אז נצטרך להתייעץ. אבל עד שלא יהיה ברור לאן זה הולך, אני מציע לכולם להירגע".

"אני לא יכול לדמיין שמישהו חתם על תצהיר שקרי"

עם זאת, מודה וירובניק, "הימים הם ימים לא קלים. אנחנו נתמודד עם זה. המסר שלי לכולם הוא שלא נטייח דברים. אני יכול להרגיע את הציבור ולומר שלמיטב ידיעתי ואמונתי, שום שופט לא היה מעורב בפרשת פנאן. ככל שאני מכיר את ציבור השופטים, לא יכול להיות אצלנו דבר כזה. בטח שלא אצל אדם כמו סמי בכר. מיד כשסיפור פנאן התחיל להתגלגל החתמנו את כל השופטים על תצהיר. לפני שהם חתמו, אמרתי לכולם: 'אם יש מישהו שמרגיש שהוא לא יכול לחתום, שיבוא אליי בצד ויגיד לי. אני אחליט אחר כך מה לעשות איתו'. כולם חתמו. אני סומך על התצהיר של השופטים, שהם לא היו קשורים לפאנן. אני לא יכול לדמיין שמישהו חתם על תצהיר שקרי".

כדי לשקם את אמון חובבי הכדורסל בשופטים, מגלה וירובניק כי ייתכן שיחליט לשלוח את כל שופטיו למכונת אמת. "אבל גם אם מחר כולם ייבדקו ויצאו דוברי אמת, אתה חושב שבזה הכל יסתיים ויעזבו אותנו בשקט?", הוא שואל רטורית. "העיתונאים הרי חייבים למלא את העיתון. ראית פעם מישהו שמוכר עיתון ריק? אני, אגב, חושב שההיכרות שלי עם השופטים שלי טובה יותר מכל מכונת אמת אחרת. מכונת האמת שלי היא האמון שקיים בינינו.

"אני אומר לכולם: תרדו מהשופטים", מגביר וירובניק את קולו. "תנו לנו לנהל את המערכת הזאת, לטובת הספורט והכדורסל. אם נמצא מישהו שיש בו איזשהו ספק שהיה קשור לפעילות בלתי-חוקית, בהיבט של קשר עם אגודות ספורט או עם נציגי קבוצות, זה לא יטויח. לא יהיה שופט כזה בבית ספרנו. אני מודיע שבמקרה כזה נשקול את כל הצעדים המשפטיים שעומדים לרשותנו. הבעיה היא שכל הזמן מבקשים מאיתנו להוכיח שאין לנו אחות. ובשלב מסוים זה נמאס".

"תראה שבסוף הבועה תתפוצץ ברעש גדול, ושאין מאחוריה כלום"

האם אתה מאמין שקיימים שופטים נוספים שלא דיווחו על הכנסותיהם משיפוט בחו"ל, הוא נשאל. "אלו עניינים פרטיים שלהם", משיב וירובניק. "יש שופטים שהם שכירים, יש שופטים עצמאיים. אנחנו לא דורשים משופטי הכדורסל להגיש דו"חות הכנסה קולקטיביים. כל אחד צריך לעשות את זה בדל"ת אמותיו. תגיד, אם לא פרשת פנאן וכל הסיפור עם סמי מתפוצץ לפני שנה, אתה חושב שזה היה מקבל כאלה כותרות בעיתונים? זה מעניין, צבעוני, כי כולם מצביעים על קשר לכאורה עם פנאן.

"את הכתבה שעוסקת בסמי במהדורת החדשות פותחים עם השריקה שלו מגמר הפיינל פור בין מכבי תל אביב להפועל ירושלים. מה זה בכלל קשור? זה מאוד סקסי לקשר את הסיפור למה שקרה עם ירושלים, זה תמיד סקסי לחבר מין בשאינו מינו, אבל אלמלא פרשת פנאן, ואלמלא אותו משחק, אי-דיווח על הכנסות לא היה מעניין אף אחד. זה לא היה מופיע בשום מקום. הבעיה היא שלנו אין כלי תקשורת מאחורינו. כשיושב רון קופמן וצועק באולפן, איך אני יכול להתמודד עם זה?".

יו"ר איגוד השופטים מבקש להמשיך וללמד סנגוריה על בכיר שופטיו. "סמי הוא אחד משופטי הכדורסל הכי טובים שהיו במדינת ישראל", משוכנע וירובניק. "הוא ייצג את המדינה בכל האירועים הכי חשובים באירופה ובעולם. אני חושב שהוא עשה טעות ברמת האישית, ואמרתי לו את זה, אבל הטעות היא טעות פרסונאלית, ואין לה השלכה על שיפוטו במגרש. אני מודיע שאין לו קשר לפנאן, ואני מודיע שאין לאף שופט בארץ קשר לפרשה.

"מדברים על קלטות, על משטרה, מספרים סיפורים", הוא ממשיך בשצף. "אם יש למישהו מידע קונקרטי, והוא רוצה להגיש אותו בצורה דיסקרטית, הוא תמיד מוזמן. יש קלטת? בבקשה, שיראו לי מה יש בה. עד היום נראה לי שאף אחד לא ראה אותה. שמעתי את מנהל העיזבון של פנאן (עו"ד משה זינגל, א.ג.) מדבר על קשר בין סמי למוני, אבל הוכחות, ראיות, משהו קונקרטי, לא ראיתי. לדבר זה הכי קל".

שלשום הודיע יו"ר איגוד הכדורסל, שי שני, כי הוא מצפה מבכר שישעה את עצמו מיידית. אלא שלדברי וירובניק, לא רק שקריירת השיפוט של בכר לא תבוא לקיצה בעקבות המקרה, אלא אף ייתכן כי כבר בקרוב ישוב השופט הוותיק למגרשים. בכר הושעה מפעילות לשבועיים, עד שיתבהרו כל הפרטים בעניינו, אך וירובניק אומר כי "אם הסיפור נגמר בכופר, למה שסמי לא יחזור לשפוט? אם אין הרשעה פלילית, אין מניעה שסמי בכר יחזור לשפוט כדורסל. ואתה תראה שבסוף הבועה הזאת תתפוצץ ברעש גדול, ויתברר שאין מאחוריה כלום".

ohad@walla.net.il

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully