וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כולם ראול שצריכים אותו

4.1.2010 / 10:34

עם כל הכוכבים והתוצאות הנהדרות, ריאל מדריד עדיין חייבת את המנהיגות של ראול ולפלגריני לא מומלץ להתעלם ממנו כמו מגוטי. תומר יצחק מסכם מחזור בספרד ולא מתבייש להצדיע שוב למאיורקה

מדד הגלקטיקוס

ה-0:0 של ריאל מדריד באוסאסונה הבליט דבר אחד מרכזי – היעדר מנהיג אמיתי על המגרש. וכשמדברים על מנהיג בריאל קשה שלא לתהות לאן נעלם ראול. בתחילת העונה סברו הפרשנים כי מנואל פלגריני לא יוכל להתמודד עם הקפטן הוותיק ומקומו בהרכב מובטח בכל מקרה, למרות שלל שחקני הרכש. בזמן שכולם התעסקו בסיפור העימות עם גוטי, בחר הצ'יליאני להרדים את גזרת ראול והפך אותו לשחקן ספסל לכל דבר. כלפי חוץ הוא שידר עסקים כרגיל ובנובמבר הודיע כי ראול הוא שחקן חשוב מאוד עבור הקבוצה. בפועל, החלוץ פתח מאז במשחק בית אחד בלבד, מול ציריך בליגת האלופות, והפך לאופציה שנייה או שלישית מהספסל.

הקסם של פלגריני, שהצליח להעלים את ראול, עבד גם על האוהדים ואפילו על כלי התקשורת. כאשר ראול נופה מהנבחרת הספרדית ב-2006, רעשה מדריד והפעילה מכבש לחצים על מאמני הנבחרת לזמנו מחדש – קולות שנמשכו ונשמעו עד תחילת העונה הנוכחית. וכעת? לפני המשחק מול סראגוסה ידוע היה כי צ'אבי אלונסו וקאקה לא יוכלו לשחק. הרכבים שונים ומגוונים פורסמו ואינספור ספקולציות הועלו באשר למערך, ובאף אחד מהם לא נכלל ראול. מול אוסאסונה ראול נכנס שוב כמחליף, אבל ההשפעה שלו, במצבו הנוכחי, היתה תואמת ליחס אליו. לרגעים נדמה היה כי פלגריני עושה את הדבר המתבקש ומבצע את המהלך שקודמיו לא העזו לעשות - הניח את הסמל בצד. אך אין דין ראול כדין גוטי. ריאל מדריד זקוקה לראול, והוא זקוק לדקות משחק כדי להגשים את החלום ולהניף בסוף העונה גביע אירופי בסנטיאגו ברנבאו. אז, עם פינאלה ראוי, יוכלו שני הצדדים אף לשקול פרידה.

מדד הפנטסטיקוס

דני גלובר, שותפו של מל גיבסון לצמד השוטרים האלמותי בסרטי נשק קטלני, עקב מהיציע וראה איך ברצלונה נראית ללא הנשק הקטלני שלה, ליאונל מסי כמובן. אלופת אירופה וספרד איבדה לראשונה העונה נקודות ביתיות בליגה ב-1:1 עם ויאריאל, הכבשה השחורה שלה בשנים האחרונות. היה זה המבחן הראשון של בארסה אחרי ההישג הכביר, וכעת נותר לראות כמה זמן יידרש, אם בכלל, על מנת ששחקניה יניחו מאחור את 2009 ויתרכזו כל כולם בשנה החדשה. זה לא פשוט למצוא מחדש את התשוקה המפורסמת, בטח בערב בו מציגים לראווה את כל ששת התארים לעיני האוהדים הנלהבים בקאמפ נואו.

אבל הבעיה הגדולה של בארסה כרגע היא חוסר הוודאות באשר לעתידו של פפ גווארדיולה. המאמן מחכה לבחירות לנשיאות המועדון, אך עד אשר הפוליטיקאים יסדירו את העניינים, הקבוצה עלולה להיפגע. גווארדיולה הצליח להחזיק את כל השחקנים איתו, בדריכות מתמדת ובנאמנות חסרת תקדים, אך הרחשים מסביב והידיעות באמצעי התקשורת מחלחלים בסופו של דבר גם לחדר ההלבשה. "התיקו יחזק אותנו", הבטיח פפ, אך הספק קיים גם אצלו והוא עלול להתחזק בשבועות הקרובים. לא לחינם הזהיר גווארדיולה את שחקניו מפני תקופה אפלה. עד כה, הוא הוכיח כי הוא יודע על מה מדבר.

קו העוני

מישהו מסוגל לנצח את מאיורקה באונו אסטדי? לפחות בחצי העונה הראשונה התשובה היא שלילית. שחקניו של גרגוריו מנזאנו גברו 0:2 על אתלטיק בילבאו בניצחונם השמיני משמונה משחקים במגרשם הביתי, והבליטו את החלוץ אריץ אדוריץ דווקא מול קבוצתו לשעבר. בדרך כלל, בעיקר במחוזות הלטיניים, שחקן שכובש לרשתה של האקסית בוחר שלא לציין את השער בשמחה שגרתית. אדוריץ הפתיע והודיע לפני המשחק כי יחגוג במקרה שיבקיע, אך התקשה לעמוד במילתו ברגע האמת על כר הדשא אחרי 66 דקות של משחק. הוא אמנם הפגין את כישוריו והבריק בעיקר לנוכח ההחמצות מן העבר השני של האיש שדחק אותו אל מחוץ לסגל הבאסקי, פרננדו יורנטה, אבל האהבה שלו לאתלטיק בילבאו גדולה משהוא עצמו יודע לתאר. עבור אדוריץ, היה זה צעד ראשון בדרך חזרה הביתה. אולי לא בשנה הבאה או בעוד שנתיים, אך המעגל הזה ייסגר ביום מן הימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully