וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוועדה המקצועית אישרה: שיבק מאמן הנבחרת

28.12.2009 / 15:34

ישיבת הוועדה המקצועית אישרה את מינוי מאמן הנבחרת החדש. ג'ינו מאמן העתודה, פרנקו ממשיך בנוער. חרוש ממשיך גם כן

ישיבת הוועדה המקצועית אישרה היום (שני) את המלצות המינויים למאמני הנבחרות השונות. בתחילת הישיבה, אותה ניהל היו"ר הזמני אילן קולבסקי, הציגה וועדת האיתור לאיוש תפקידי מאמני הנבחרות של האיגוד את המלצותיה, ובהמשך אישרה ההנהלה את ההמלצות. ההמלצה שהוגשה כללה את מינוי אריק שיבק לתפקיד המאמן הראשי, יעקב ג'ינו לתפקיד מאמן נבחרת העתודה, ודני פרנקו ורובי בלינקו, שיישארו בתפקידיהם כמאמני נבחרת הנוער והקדטים. כל המאמנים יחזיקו בתפקידים לפחות עד תום הקדנציה הנוכחית, בחודש אוגוסט הקרוב.

הנושא הבוער של הישיבה הוא המשך תפקידו של יורם חרוש כמאמן העל של הנבחרות הצעירות. כזכור, בעקבות הכשלונות של הנבחרות הצעירות בקיץ האחרון, שכללו ירידה לדרג ב' של נבחרות העתודה והנוער, מינו באיגוד וועדה שתבדוק את הסיבות לכשלון וההסכמה הכללית היא שחרוש, שנמצא בתפקיד כבר מספר שנים, לא הצליח להביא את הנבחרות למצב הראוי. לאור הביקורת הרבה על תפקודו הוחלט למנות את צביקה שרף לתפקיד, אך בעקבות התערבות פוליטית בהנהלת האיגוד הוחלט לבטל את הנושא. כעת ראשי האיגוד החליטו להמשיך עם חרוש בתפקיד מאמן העל. שבוועדה המקצועית הייתה קיימת התנגדות רבה, ונראה בתחילה כי המינוי לא יעבור, אך לבסוף הוחלט שגם חרוש ימשיך בתפקידו עד לחודש אוגוסט.

כעת ההמלצות, שאושרו על ידי הוועדה המקצועית, יעברו להנהלת איגוד הכדורסל, שם קיימת מחלוקת קשה בין ראשי מרכזי הפועל, מכבי ואליצור על מינויים לתפקידים השונים בתוך האיגוד. הערכות שונות מדברות על כך שהמינויים שאושרו בוועדה המקצועית צפויים לעבור גם בהנהלת האיגוד ללא בעיה גדולה מדי.

ג'ינו: "אין לי ספק שאפשר לעשות את זה"

"אני מאוד שמח לחזור לעבודה באיגוד כמאמן נבחרת העתודה", אמר בתגובה יעקב ג'ינו, שחוזר לנבחרת העתודה אחרי שנתיים. "יש לי ניסיון מאוד גדול בנבחרות האיגוד, ניסיון טוב. זה מאוד חסר לי בשנתיים האחרונות, אני מאוד שמח לבוא במיוחד עם האתגר הגדול לחזור לדרג א'.

"כמי שהיה בנבחרות ובהרבה מאוד אליפויות אירופה לעתודה ולנוער, דברים כאלה קורים, נבחרות טובות יכולות להתדרדר לבית התחתון, זה קרה לנבחרות גדולות יותר מישראל", הוסיף ג'ינו. "לגבי היכולת לעלות, זה מאוד קשה, יש 18 נבחרות ורק 2 עולות. אבל כשהנבחרת ירדה ידעתי שאני רוצה לקחת את האתגר, אין לי ספק שאפשר לעשות את זה. אני לא מכיר את הנבחרות האחרות, ואת שלנו רק באופן פרסונלי, אבל אם לא הייתי חושב שאפשר לעלות אז לא הייתי לוקח את המינוי.

"אנחנו מתחילים מידית. לא נבזבז זמן, יש חוב, אבל זאת הסיטואציה, ועליה נתגבר. אנחנו מדינה קטנה וזה היתרון שלנו, אנחנו יכולים להתכנס באמצע השבוע במהלך השנה. יש גם יתרונות במדינת ישראל", חתם ג'ינו.

שי שני: "נאחל למאמנים הצלחה במשימות העומדות בפניהם"

"אני מודה לצוות האיתור על העבודה שעשו חבריה במהלך החודשים האחרונים, לבחירת סגל המאמנים הלאומיים אשר יובילו את הנבחרות השונות למשימות הלאומיות", אמר עם תום הדיון אילן קובלסקי, ממלא מקום יו"ר הוועדה המקצועית. "המטרה המרכזית הינה לעבור עם נבחרת ישראל את שלב המוקדמות ולהעפיל לאליפות אירופה. כמו כן, להחזיר עטרה ליושנה ולדאוג שנבחרות הנוער והעתודה יעפילו לדרג א' של אירופה".

יו"ר איגוד הכדורסל, שי שני, הוסיף: "יש לנו עבודה רבה לקראת קיץ מאתגר. היעדים המוצבים בפני הנבחרות ייקבעו בהמשך על ידי הוועדה המקצועית. מה שברור הוא שבפני הנבחרת הלאומית עומד היעד להגיע לגמר אליפות אירופה ליטא 2011, והנבחרות הצעירות יתמודדו על חזרתן לדרג א' של אירופה. הוועדה המליצה היום על שורה של מאמנים בעלי ניסיון מוכח ובגיבוי הנהלת האיגוד, נאחל להם הצלחה במשימות העומדות בפניהם.

* בתוך כך, וועדת הכספים של איגוד הכדורסל אישרה את המלצתה להנהלת איגוד הכדורסל, לפיה תקציב איגוד הכדורסל לשנת 2010 יעמוד על סך של כ- 35 מיליוני שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully