וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסי שחקן השנה, שער השנה של רונאלדו

כצפוי, הארגנטינאי השלים שנה מדהימה. הפורטוגלי הקדים את אלירן עטר, שסיים במקום ה-4: "לא בושה להפסיד לרונאלדו"

לאונל מסי נבחר הערב (שני), כצפוי, לשחקן השנה של פיפ"א. מסי, שנבחר בשנתיים האחרונות לסגנם של קאקה (ב-2007) וכריסטיאנו רונאלדו (ב-2008), זכה הפעם בתואר היוקרתי, ואחרי שכבר הוכתר כשחקן השנה באירופה על ידי המגזין "פראנס פוטבול" - השלים שנה חלומית במדי ברצלונה גם מבחינה אישית וגם מבחינה קבוצתית.

"אחרי כל כך הרבה תארים, זו דרך נהדרת לסיים ככה את השנה", אמר מסי עם קבלת הפרס, "אני רוצה להודות לחברים שלי בברצלונה, שבלעדיהם זה לא יכול היה לקרות". שאר המועמדים, אגב, היו חבריו לברצלונה צ'אבי ואינייסטה וכן קאקה ורונאלדו מהיריבה ריאל מדריד, שנאלצו להיכנע לעונה המדהימה של הקשר/חלוץ הארגנטינאי.

מאמנים וקפטנים מ-147 נבחרות ברחבי העולם השתתפו בבחירה, ומסי זכה ב-1,073 נקודות, כשהוא מקדים את כריסטיאנו רונאלדו במקום השני עם 352 נקודות. אחריהם נמצאים צ'אבי (196 נקודות), קאקה (190 נקודות) ואינייסטה (134 נקודות). בחירת שחקן השנה עמדה במרכזו של ערב הגאלה שארגנה פיפ"א, התאחדות הכדורגל העולמית, בטקס נוצץ שנערך בציריך ואיגד את כל ראשי הענף בערב המסכם את השנה.

אכזבה מועטה נרשמה לנציג הישראלי בטקס - אלירן עטר - שהיה מועמד לפרס "שער השנה בעולם" על המספרת הנפלאה שכבש במדי בני יהודה במשחק הליגה מול מכבי נתניה. בסופו של דבר מי שזכה בפרס שער השנה היה כריסטיאנו רונאלדו, שכבש ב-0:1 של מנצ'סטר יונייטד מול פורטו שער ניצחון בבעיטה אדירה מ-30 מטר, והועדף על פני שאר תשעת המועמדים.

הפורטוגלי זכה ל-17.68 אחוזי בחירה, כשבמקום השני, אחרי רונאלדו, נמצא השער של אינייסטה במדי ברצלונה מול צ'לסי בחצי גמר האלופות, שזכה ל-15.64 אחוזים. במקום השלישי נמצא גראפית, עם שערו המדהים במדי וולפסבורג מול באיירן מינכן (13.39 אחוז), ואלירן עטר שלנו הגיע למקום הרביעי, עם 13.36 אחוז הצבעות.

לאחר הטקס אמר עטר לחדשות הספורט: "לא היה לנו מושג מי יזכה, היינו במתח עד השניה האחרונה. היו שערים מאוד יפים, כנראה שהשם של כריסטיאנו רונאלדו הולך לפניו, ולא בושה להפסיד לאחד כמוהו".

כמו כן נבחרה היום נבחרת השנה, שכללה את 11 המצטיינים של העונה. הנבחרת המדהימה מורכבת מאיקר קסיאס (ריאל מדריד), ג'ון טרי (צ'לסי), נמניה וידיץ' (מנצ'סטר יונייטד), דני אלבס (ברצלונה), פטריס אברה (מנצ'סטר יונייטד), צ'אבי הרננדז (ברצלונה), אנדרס אינייסטה (ברצלונה), סטיבן ג'רארד (ליברפול), לאונל מסי (ברצלונה), כריסטיאנו רונאלדו (ריאל מדריד), פרננדו טורס (ליברפול).

מרתה הברזילאית זכתה בתואר כדורגלנית השנה, בפעם הרביעית ברציפות.

המועמדים לפרס שחקן השנה של פיפ"א. מימין: צ'אבי, לאונל מסי, קאקה, אנדרס אינייסטה, כריסטיאנו רונאלדו. GettyImages
אולי אין ביניהם הרבה אהבה, אבל ללא ספק כבוד הדדי. החמישייה הגדולה/GettyImages

לפני שנפתח הטקס התבקש מסי להסביר את ההבדל הגדול בין הכושר הנהדר שהוא מפגין במדי ברצלונה לבין זה שהוא מציג במדי נבחרת ארגנטינה. "אני לא יודע למה", אמר מסי לעשרות העיתונאים, "אני מנסה לעשות בנבחרת את אותם הדברים שאני עושה בברצלונה. אבל המשחקים במוקדמות המונדיאל הם מסובכים יותר, לפעמים קשה מאוד לשחק, ונאלצנו להשקיע הרבה מאמץ כדי להעפיל לגביע העולמי. אני מאמין שהמונדיאל כבר יהיה סיפור אחר לגמרי מבחינתנו, אני מאמין שהוא יהיה הרבה יותר טוב עבורי ועבור ארגנטינה".

במולדתו הביעו אכזבה גדולה מהפערים בין היכולת שלו במסגרת הקבוצתית, והתקשורת אף האשימה את הכוכב וטענה שהוא שומר את עצמו לברצלונה. "זה מאוד מעיק עליי", אמר מסי, הארגנטינאי הראשון שזוכה בטקס ב-19 שנותיו מאז 1991, "אני ארגנטינאי, ויש לי הרבה רגשות לחולצה. אני נותן את כולי למען ארגנטינה".

גם כריסטיאנו רונאלדו מצפה בקוצר רוח לגביע העולמי. "מעולם לא זכיתי בתואר עם הנבחרת, וזה מאוד חשוב עבורי", אמר קשר פורטוגל, שהפסיד עם חבריו לנבחרת בגמר היורו שאירחה פורטוגל ב-2004, "יש לנו סיכוי טוב במונדיאל. גם ב-2004 אף אחד לא דיבר על יוון, ובסוף הם זכו בתואר. אני מצפה לגביע העולמי בקוצר רוח, אגיע לשם מאוד מפוקס ומרוכז, ואני פשוט שמח להיות שם".

עדכון ראשון: 12:39
עדכון אחרון: 21:55

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully