וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליגה האירופית: המבורג העלתה את הפועל ת"א

הגרמנים גברו 0:2 על ראפיד וינה, מה שהבטיח את עליית האדומים. אייאקס, ויאריאל, בנפיקה, אברטון ופנר בשלב הבא

בשבוע בו ליגת האלופות נמצאת בפגרה לקראת מחזור הסיום, ראשי אופ"א החליטו לפצל את משחקי הליגה האירופית כדי לשמור על חווית משחקי אמצע השבוע באמצעות המפעל המשני בחשיבותו. מחצית המשחקים נערכו הערב כאשר במרבית הבתים תמונת העולות לשלב הבא כבר סגורה.

בבית ג', בו משחקת גם הפועל תל אביב, קיבלו האדומים בשורות טובות כשהמבורג ניצחה את ראפיד וינה 0:2 והבטיחה את עליית האדומים למרות ההפסד בגלזגו. בבית א', אייאקס, עם ניצחון, ואנדרלכט, למרות הפסד, סגרו עניין וילחמו על המקום הראשון במחזור הבא. בית ב' הכל עדיין פתוח. ולנסיה הביסה את ליל 0:3 ועלתה לפסגה, אבל תוכל למצוא עצמה בחוץ אם תפסיד לגנואה, שהערב סיימה ב-0:0 עם סלביה פראג.

עוד לפני משחקים אלה, התקיימו בתים ז'-ט'. זלצבורג המושלמת גברה 1:2 על לאציו ואיפשרה לוויאריאל שניצחה 0:2 את לבסקי סופיה להעפיל יחד איתה לשלב הנוקאאוט. פנרבחצ'ה ניצחה בהולנד 0:1 את טוונטה של סטיב מקלארן, עלתה שלב והשאירה את הקרב על הכרטיס השני פתוח, אחרי 1:1 בין שריף טיראספול לסטיאווה בוקרשט. בבית ט' אברטון ניצחה 0:1 באתונה את א.א.ק. וגם היא ממשיכה הלאה יחד עם בנפיקה, שניצחה 1:2 את באטה בוריסוב.

בית א'

טימישוארה - אייאקס 2:1

הקבוצה הרומנית הגיעה למשחק עם סיכויים אפסיים להעפיל לשלב הבא, ולא הצליחה להשיג ניצחון בכורה בשלב הבתים גם לאחר המחזור החמישי. הפתיחה הייתה סוערת. דורין גוגה כבש בבעיטה מחוץ לרחבה והעלה את טימישוארה ליתרון בדקה השניה, אך אייאקס הגיבה עם שוויון מרגליו של לואיס סוארז האורוגוואי כעבור שש דקות. עם פתיחת המחצית השניה, הפך מרקו פאנטליץ' את התוצאה. סוארז חווה רגעים קשים במחצית השניה. בדקה ה-51 הוא החטיא מהנקודה הלבנה וכעבור 14 דקות התעקש לבעוט שוב את הפנדל שנשרק לזכות אייאקס, אך החטיא שוב. הרומנים סיימו את המשחק בתשעה שחקנים. אייאקס ירדה כמנצחת ועלתה לשלב הבא.

אנדלרכט - דינמו זאגרב 1:0

הבלגים היו זקוקים לתיקו על מנת להבטיח את העלייה, אבל עשו את העבודה למרות הפסד מביך לאחרונה בבית. מירוסלב סלפיצ'קה כבש את השער היחיד במשחק בדקה ה-57. הקרואטים השיגו נקודות ראשונות במפעל אחרי שלוש הנקודות שהורדו בשל התפרעות אוהדים. אנדרלכט תפגוש את אייאקס בעוד שבועיים בקרב על ראשות הבית.

בית ב'

ולנסיה - ליל 1:3

הקבוצה של אונאי אמרי השיגה ניצחון בית שביעי ברציפות מול יריבה אירופית, אך עדיין לא הבטיחה סופית את עלייתה לשלב הנוקאאוט. הלוס צ'ה עלו בהרכב משני וכבר לאחר שלוש דקות בישל חואן מאטה לחואקין, אחד שלא רואה הרבה דקות בלה ליגה, שקבע 0:1 מהיר. בדקה ה-32 מצא קרלוס מרצ'נה במסירה ארוכה את חואקין שהכניע את מיקאל לאנדרו והשלים צמד. מאטה הוסיף לעצמו גם שער בדקה ה-53, לפני שאורליין שדג'ו הקמרוני צימק בתוספת הזמן. ולנסיה כבשה את המקום הראשון לפני מחזור הנעילה הדרמטי של הבית.

סלביה פראג - גנואה 0:0

הניצחון הגדול בדרבי על סמפדוריה (0:3) שלח את שחקני גנואה מאושרים ושמחים לפראג, אך אלה לא הצליחו לייצר מומנטום. תוצאת התיקו תקשה על גנואה להעפיל לשלב הבא. גנואה השתוותה לליל עם שבע נקודות, אך לקבוצה הצרפתית יתרון במשחקים ביניהן. כך שעל מנת להעפיל לשלב הבא, גנואה תהיה חייבת ניצחון על ולנסיה במחזור האחרון.

בית ג'

המבורג - ראפיד וינה 0:2

בזמן שהפועל תל אביב לא הצליחה לעשות את העבודה בסקוטלנד, הבשורות הטובות הגיעו מהנורדבנק ארנה בהמבורג. החבורה של ברונו לבאדיה, עם רצף של שישה משחקים ללא ניצחון בבונדסליגה, ניצחה את ראפיד וינה ונקמה בה על התבוסה 3:0 בוינה במחזור הראשון של שלב הבתים.

אחרי מחצית מאופסת שלח השוער פרנק רוסט כדור ארוך, בלמי וינה התבלבלו ומרסל ינסן כבש בקלילות בדקה ה-47. שש דקות מאוחר יותר בישל ג'רום בואטנג למרכוס ברג את השני. בעקבות הניצחון, עלתה המבורג למקום הראשון ותנסה לשמור עליו בעוד שבועיים בבלומפילד. שתי הקבוצות הבטיחו את עלייתן לשלב הבא.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

בית ז'

זלצבורג - לאציו 1:2

האלופה האוסטרית, אחת משתי הקבוצות היחידות שנותרו מושלמות בשלב הבתים (יחד עם שחטאר דונייצק), רצתה להמשיך ולהרשים מול לאציו המדוכאת שסובלת בכל שבוע בליגה האיטלקית. הנשיא קלאודיו לוטיטו גיבה את מאמנו דוידה בלארדיני, ארבעה ימים לפני הדרבי מול רומא, אבל בדקה ה-52 ראו שניהם את ראביו אפולאבי נוגח לרשת אחרי כדור חופשי שהגביה כריסטוף לייטגב. חמש דקות לאחר מכן ביצע מאורו זראטה מבצע נהדר, אדי גוסטפסון הצליח להדוף, אבל פסקוואלה פוג'ה דחק מקרוב וקבע שיוויון. המילה האחרונה הייתה של סומן טצ'וי, שסיבסב את קריבארי בדקה ה-77 והקשית באומנות מעל מוסלרה. זלצבורג נותרת מושלמת, לאציו בחוץ אחרי החמצות מזעזעות בשלבי הסיום.

לבסקי סופיה - ויאריאל 2:0

ההתאוששות של הצוללת הצהובה נבלמה בשבת בחיחון, עם הפסד 1:0 בו הציל השוער דייגו לופז שני פנדלים ומנע תבוסה, אך מול לבסקי סופיה החלשה, שעדיין לא כבשה או השיגה נקודה, זה היה פשוט וקל. בדקה ה-36 שלח אריאל איבאגזה כדור חופשי מתוחכם לרחבה, וג'וזפה רוסי השתלט ובשמאל בעט פנימה. הקפטן מרכוס סנה, שהתחיל את המשחק על הספסל ונכנס רק בדקה ה-81, גילגל לרשת את השני בדקה ה-84 והעלה את ויאריאל לשלב הבא בזכות יתרון במפגשים הפנימיים מול לאציו.

בית ח'

טוונטה - פנרבחצ'ה 1:0

סטיב מקלארן ושחקניו עושים חיל בפסגת הליגה ההולנדית וצברו בשבת את ניצחונם העשירי ברציפות. הערב התייצבה מולם פנרבחצ'ה, שניצחה את שלושת משחקי החוץ האחרונים שלה באירופה ובהרכבה פתח רוברטו קרלוס הוותיק, שבקרוב יחזור לברזיל, לקורינתיאנס. שתי הקבוצות הגיעו למספר מצבים מעולים במחצית הראשונה ולא כבשו, כאשר קנת פרז היה הקרוב ביותר עם כדור לקורה בדקה ה-42. במחצית השנייה הגבירה פנרבחצ'ה את הלחץ, ומי אם לא דייגו לוגאנו, הקפטן האורוגוואי של הקבוצה, נגח לרשת בדקה ה-71 והעלה את קבוצתו לשלב הבא.

שריף טירספול - סטיאווה בוקרשט 1:1

מיחאי סטויצ'יטה, מאמנה של סטיאווה, חזר לפגוש את המולדבים אותם הדריך בעבר. המשחק הראשון בין שתי השכנות ברומניה הסתיים ב-0:0, ולסטיאווה רק שני ניצחונות חוץ ב-24 משחקיה האחרונים באירופה, כך שלשריף היה על מה לבנות. אלא שהמקומיים התרכזו בהחמצות, עד שנכנס איברהימה דיידהיו בדקה ה-76. שבע דקות לאחר מכן בעט הסנגלי כדור חלש, אבל רובינסון זפאטה הצליח איכשהו לשמוט את הכדור לשערו. חואן טוחה הקולומביאני ירה בשמאל את השיוויון של סטיאווה בדקה ה-87.

בית ט'

א.א.ק. אתונה - אברטון 1:0

אחרי ההפסד בדרבי לליברפול, אברטון התנחמה בעליית שלב באירופה. הקבוצה של דייויד מויס הגיעה לאתונה ללא הניגרי ג'וזף יובו, ליאון אוסמן, לוקאס ניל וג'וני הייטינחה, ואיבדה ברבע השעה הראשונה את דן גוסלינג וסילבן דיסטאן. לא.א.ק. חזר המאמן דושאן באייביץ', לו זו קדנציה שלישית, אבל הקבוצה שלו המשיכה להראות רע אל מול היציעים הריקים בספירוס לואיס. דיניאר ביליאלטדינוב הכריע את המשחק כבר בדקה השישית, כששלח מתוך הרחבה בשמאל לרשת העליונה של סבסטיאן סאחה.

באטה בוריסוב - בנפיקה 2:1

הפורטוגלים, מוליכי הבית, הגיעו על מנת לסגור סיפור ולזכות בכרטיס לשלב הבא, בידיעה שנקודה תספיק להם. הפורטוגלים ניצחו במחזור האירופי הקודם 0:2 באנגליה את אברטון והראו שהם מסוגלים לקחת נקודות גם מחוץ למגרשם הביתי. אחרי מספר החמצות משני הכיוונים במחצית הראשונה, הגיעה הדקה הראשונה של המחצית השנייה, ופריצה נהדרת של סזאר פיישוטו הסתיימה עם שער קל של חבייר סביולה. בדקה ה-63 הכפיל פאביו קונטראו את התוצאה, כשסיים מהלך נהדר שהחל בדאבל פס באגף השמאלי. באטה בוריסוב צימקה הודות לשער עצמי של מיגל ויטור בדקה ה-69.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully