וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאונל מסי זכה בכדור הזהב

הארגנטינאי של ברצלונה זכה בתואר היוקרתי של "פרנס פוטבול" לשנת 2009 והקדים בפער עצום את רונאלדו: "זה כבוד גדול"

כל חובב כדורגל בעולם ידע שזה עומד לבוא, אבל הבוקר (שלישי) זה נודע באופן רשמי: לאונל מסי, כוכבה הארגנטינאי של ברצלונה, זכה בכדור הזהב היוקרתי לשנת 2009 והוכתר לכדורגלן השנה של המגזין הצרפתי "פראנס פוטבול".

מסי בן ה-22 הפך לארגנטינאי הראשון שזוכה ב"בלון דאור", וגבר במירוץ לתואר על הזוכה מהשנה שעברה, כריסטיאנו רונאלדו, בפער שיא של 240 נקודות. 96 השופטים, שמאוגדים מכל רחבי העולם, נתנו למסי 473 נקודות מתוך 480 אפשריות, בבחירה שכמעט נחשבת לפה אחד.

התואר מסיים שנה נהדרת למסי, שהיה הכוכב הגדול של ברצלונה הנפלאה, שדהרה לזכייה בליגת האלופות, בליגה הספרדית ובגביע המלך. מסי כבש תשעה שערים בליגת האלופות, שישה שערים בגביע המקומי ו-23 ב"לה ליגה".

מסי הוא השחקן השישי בהיסטוריה של ברצלונה שזוכה בפרס, והראשון מאז רונאלדיניו מלפני ארבע שנים. "אני מוצף רגשות, כדור הזהב חשוב לי מאוד", אמר מסי, "אני יודע שהייתי בין הפייבוריטים בזכות השנה המדהימה של ברצלונה, אבל לא ציפיתי להיות ראשון בכזה פער מהאחרים. עבורי זה כבוד גדול, להפוך לארגנטינאי הראשון שזוכה בפרס. אני מקדיש את זה למשפחה שלי, שתמיד היו שם כשהייתי צריך אותם ולפעמים חוו רגשות חזקים יותר משלי".

במקום השני ברשימה ניצב כריסטיאנו רונאלדו (השחקן היחיד ברביעייה הראשונה שלא מברצלונה) עם 233 נקודות. צ'אבי הרננדז שלישי עם 170 נקודות, אנדרס אינייסטה רביעי עם 149 נקודות, וסמואל אטו (עוד יוצא ברסה) חמישי עם 75 נקודות. במקום השישי ניצב קאקה.

אחריהם ברשימה, בסדר הזה: זלאטן איברהימוביץ', ווין רוני, דידייה דרוגבה, סטיבן ג'רארד, פרננדו טורס, ססק פברגאס, ריאן גיגס, תיירי הנרי, נמניה וידיץ', לואיס פביאנו, איקר קסיאס, דייגו פורלאן, יוהאן גורקוף, אנדריי ארשבין, פרנק למפארד, ז'וליו סזאר, מייקון, דייגו, דויד וייה, ג'ון טרי, פרנק ריברי, יאיא טורה.

כדור הזהב, "Ballon d'Or", נודע בעבר כפרס "שחקן השנה באירופה" ובעבר יכלו להצביע לפרס רק עיתונאים מאירופה עבור שחקנים אירופאים בקבוצות באירופה, דבר שמנע משחקנים כמו פלה או מראדונה לזכות בפרס. ב-1995 שונו החוקים, שאפשרו להצביע גם לשחקנים שאינם מאירופה כל עוד הם משחקים ביבשת. הראשון הלא אירופאי שזכה בפרס הוא ג'ורג' וואה הליברי, ב-1995. ב-2007 שוב שונו החוקים, ומעתה כל שחקן מכל יבשת יכול לזכות בפרס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully