וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: נתנו לפריס בראש

שער נגיחה של היינצה העניק למארסיי ניצחון 0:1 ב"קלאסיקו" הצרפתי, והנחיל לפריס סן ז'רמן הפסד ליגה רביעי ב-12 מחזורים

בצרפת עוד לא נרגעו מההעפלה למונדיאל והשער השערורייתי שבישל תיירי הנרי לוויליאם גאלאס וגם הרחובות עדיין משתקמים מהחגיגות של האוהדים האלג'יראים. כל אלה היו פינו הערב (שישי) את הבמה למאבק האיתנים בין מארסיי לפריס סן ז'רמן. הקלאסיקו הצרפתי אמור היה להתקיים ב-25 באוקטובר, אך שפעת החזירים בה חלו לודוביק ז'ולי וממאדו סאקו מפ.ס.ז'. הביאה לדחיית המשחק להערב. המפגש הבטיח הרבה ועורר ציפיות גבוהות, אך בפועל רק קבוצה אחת הופיעה בסטאד ולודרום היפהפה והיא המארחת מארסיי, שאומנם לא הפגינה יכולת גבוהה במיוחד, אך שלטה לחלוטין במשחק ובקצב וניצחה את פריס סן ז'רמן 0:1, משער של גבריאל היינצה בדקה ה-25. הפריסאים הציגו משחק חלש, ורק בעשר הדקות האחרונות התעוררו וניסו להשיג את השוויון, אך לא עמדו במשימתם וספגו את הפסד הליגה הרביעי שלהם בשניים-עשר מחזורים. למאמן פ.ס.ז' אנטואן קומבוארה, שהגיע מוואלנסיין בקיץ, מחכה הרבה עבודה.

ההחלטה האווילית של מנהלת הליגה לדחות את המשחק ממש מספר שעות לפני מועדו הרשמי, התקבלה בזעם על ידי אוהדי מארסיי שתקפו את יריביהם מפריס בתחנות הרכבת בעיר והולידו עימותים אלימים בזירות שונות. הפעם לאף אחד לא הייתה כוונה לתת למאורעות לחזור על עצמם, ומשטרת מארסיי ליוותה את אוהדי האורחת מרגע הגעתם לעיר. "זה לא נורמלי שמאות שוטרים יצטרכו לתגבר משחק כדורגל", טען ז'אן קלוד דסייה, יו"ר מארסיי, לפני המשחק "לא נוכל להרשות לעצמנו תקריות נוספות. נצטרך להיפטר מכל הכבשים השחורות ואלה שלא מגיעים כדי לחזות במשחק כדורגל. זה חצה כל גבול". כ-700 אוהדי פ.ס.ז' הגיעו לסטאד ולודרום לתמוך בקבוצתם, שהמשיכה לאכזב, וחסרה הפעם את הקפטן המושעה קלוד מאקללה ואת גיום הוארו הפצוע.

מהלך המשחק

המשחק נפתח בלחץ של מארסיי, וכבר בדקה ה-2 נגח מאמדו ניאנג לשערו של גרגורי קופה. הפריסאים התקשו להניע כדור בדקות הראשונות, ובעיקר התגוננו. בדקה ה-16 נגח גבריאל היינצה לעבר שער פריס, אולם הכדור עבר מעל למשקוף. בדקה ה-20 נכפה חילוף על מארסיי עקב פציעה של סטפן אמביה, שהוחלף על ידי קשר אחר, אדוארד סיסה. בדקה ה-25 מארסיי תרגמה את יתרונה בשדה לשער, כשהבלם גבריאל היינצה נגח כדור חופשי שהרים פבריס אבריאל לפינה הרחוקה של קופה וקבע 0:1 למארחת. היה זה שערו הראשון של הארגנטינאי במדי קבוצתו החדשה. בדקה ה-37 סטיב מנדאנדה הציל את מארסיי כשזינק היטב והדף בעיטה מצוינת של מבלוט ארדינג. בדקה ה-40 הציל גרגורי קופה שער בטוח, כשהדף בעיטה של מאמדו ניאנג לחיבורים. המחצית הראשונה הסתיימה ביתרון 0:1 למארסיי.

פתיחת המחצית השנייה היוותה העתק מושלם של הראשונה, כשמארסיי שכבה בדקות הראשונות על השער של קופה, שהצליח בדקה ה-55 להקדים את ניאנג ולמנוע ממנו לנגוח את שער השני של המארחת. פריס המשיכה ביכולתה החלשה, ובדקה ה-66 ברנדאו הברזילאי היה קרוב להכפיל את יתרון מארסיי, אך כדור שדחק מקרוב התגלגל החוצה. בדקה ה-69 הכניס מאמן פריס אנטואן קומבוארה את הקשר לודוביק ג'ולי, כדי להעיר את התקפת קבוצתו. הארגנטינאי לוצ'ו גונזאלס, שחקן הרכש היקר בהיסטוריה של מארסיי נכנס לשחק בדקה ה-76, כשבאותן דקות התפתח משחק שווה כוחות על כר הדשא. עד הסיום שיפרה פריס בעיקר את אחוזי ההחזקה בכדור, אך לא הצליחה להשיג את השוויון המיוחל. מארסיי ניצחה 0:1, ורשמה ניצחון שישי בליגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully