וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורי פורמן זכה באליפות העולם במשקל בינוני-קל

המתאגרף הישראלי גבר על סנטוס הפורטוריקני והוכתר כאלוף העולם של ה-WBA: "הוכחתי שיהודים יכולים להילחם"

רויטרס

צילום: רויטרס
עריכת וידאו: גדי וינסטוק

בשעה שעיני כל חובבי האגרוף בעולם הופנו הלילה (בין שבת לראשון) ללאס וגאס בציפייה לקרב הגדול בין מני פאקיאו למיגל קוטו, חגג יורי פורמן היסטוריה קטנה לעצמו ולישראל. המתאגרף בן ה-29, שעלה לארץ מבלארוס, הוכתר כאלוף העולם של איגוד ה-WBA במשקל בינוני-קל (עד 70 ק"ג) אחרי שגבר בהחלטת שופטים על הפורטוריקני דניאל סנטוס.

פורמן, הלומד בישיבה בברוקלין וצפוי להיות מוסמך כרב בעוד כשנה, שלט בקרב מתחילתו למרות נחיתותו הפיזית מול העוצמה של סנטוס בן ה-34, ולאחר 12 סיבובים העניקו לו שלושת השופטים פה אחד את הניצחון, שהקפיץ אותו למאזן של 0:28 בקריירה המרשימה שלו. "אני מאוד גאה להשיג את מה שהשגתי עבור ישראל ועבור ברוקלין", אמר פורמן המאושר בסיום הקרב. "הוכחתי שיהודים יכולים להילחם".

הדרך מחיפה ועד להיסטוריה בלאס וגאס

אחרי שנשמע הגונג שסיים 12 סיבובים מפרכים, יורי פורמן רץ לאנשי הפינה שלו בידיים מונפות. גם הוא ידע, עוד בטרם הכרוז מייקל באפר הכריז על החלטת השופטים, כי הוא אלוף העולם החדש במשקל בינוני-קל (עד 70 ק"ג). כברת דרך ארוכה עבר פורמן בן ה-29 עד שהפך לישראלי הראשון שהפך אלוף עולם באגרוף.

בכתבה שפורמה עליו ב"ניו יורק טיימס" נכתב כי פורמן החל ללמוד אגרוף בגיל שמונה, לאחר שהוכה על ידי נערים בשיעור שחייה. כעבור שנתיים, אחרי נפילת ברית המועצות, משפחתו היגרה לישראל והתגוררה בחיפה. אז פגש פורמן את מיכאל קוזלובסקי, מאמן איגרוף. "בישראל אין אולמות התעמלות המיועדים לאיגרוף. היתה לי מרפסת, תליתי בה את השק ושם התאמנו", סיפר קוזלובסקי ל"ניו יורק טיימס" על ההתחלה של מי שהפך לאלוף עולם. בשנת 2001 עבר פורמן לניו יורק ושנה אחר כך החל להילחם כמתאגרף מקצועי. "ניו יורק טיימס" מספר כי באותה תקופה באולם האימונים פורמן פגש והתאהב בליילה ליידקר, דוגמנית הונגרייה ויוצרת סרטים דוקומנטריים עמה התחתן בהמשך, ובמקביל התרחק מקוזלובסקי. לבסוף דרכיהם של פורמן ומאמנו נפרדו בצורה מכוערת. "לא היתה פרידה, הוא בגד בי", אמר קוזלובסקי לעיתון.

במהלך הקריירה המקצועית שלו עלה פורמן למאזן 0:27, כשהוא לומד בישיבת Iyyun בברוקלין לימודי רבנות. "עבורו, העניין אינו רק הקרב", צוטט הרב דוובר פינסון באותה כתבה של "ניו יורק טיימס", שהוסיף: "הוא היה בפיגור בהשוואה לשאר, והצליח לשנן הרבה חומר".

אבל הלילה פורמן לא שכח כי הוא מייצג רק את ברוקלין, אלא גם את ישראל, ובסיום הקרב, כשהוכתר כמנצח, התעטף בדגל ישראל במרכז הזירה ב-MGM של לאס וגאס. עם מאזן של 0:28 בקריירה, ותוספת של 41 אלף דולר בעקבות הזכייה בתואר, פורמן מצטרף לרשימה מצומצמת של אלופי אגרוף יהודים בהיסטוריה, רשימה הכוללת את מקס בר (יהודי אמריקאי שהיה אלוף העולם במשקל כבד ב-1934), בני לאונרד (אלוף העולם במשחק קל בשנות ה-20 ואחד המתאגרפים הגדולים בהיסטוריה), לואיס קפלן (יהודי אמריקאי שזכה באליפות העולם במשקל נוצה בשנות ה-20) ופבריס בנשו (יהודי יליד ספרד שייצג את צרפת, והיה לאלוף עולם במשקל נוצה של IBF ב-1989).

הישגו של פורמן מצטרף להישגו של המתאגרף הישראלי במשקל כבד, רומן גרינברג, שזכה בתואר הבין יבשתי של איגוד IBO. מלבדם לישראל מתאגרף מקצועי נוסף, רן נקש, שמחזיק במאזן של 20 ניצחונות, 15 מהם בנוק-אאוט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully