וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השוער רוברט אנקה מת בגיל 32

על פי הערכות המשטרה, שוער נבחרת גרמניה וקפטן האנובר התאבד כשהשליך עצמו לעבר גלגלי רכבת נוסעת. "זו טרגדיה"

רוברט אנקה, שוערה בן ה-32 של נבחרת גרמניה, נהרג הערב (שלישי) בעיירה נוישטאט. נשיא האנובר, מרטין קינד, אישר את הידיעה בהודעה רשמית של המועדון בו שיחק אנקה מאז 2004 ושימש בו כקפטן. על פי הערכות המשטרה, אנקה ככל הנראה התאבד כשהשליך עצמו לעבר גלגלי רכבת נוסעת.

אנקה איבד את בתו, לארה, בשל מום בלב לפני כשלוש שנים כשהייתה רק בת שנתיים, ומאז הוא לא חזר לאיתנו, כך על פי אנשי האנובר. חבריו ציינו כי הוא ואשתו תרזה אימצו בחודש מאי תינוקת בת שמונה חודשים.

המשטרה עדיין חוקרת את נסיבות מותו של השוער, עליו אמר הנשיא קינד: "הוא לא היה אדם יציב. אני לא יודע איך ולמה זה קרה, אבל לסיבה ודאי אין כל קשר לכדורגל. אי אפשר לצפות דבר כזה, זה נורא". בנבחרת הגרמנית הגיבו: "נותרנו ללא מילים". "כולנו המומים ומלאי צער", הוסיף נשיא ההתאחדות הגרמנית, תיאו צוונציגר. "תנחומינו לאשתו של רוברט אנקה ולמשפחתו".

אנקה החל את הקריירה בקרל זיס יינה, הקבוצה המייצגת את עיר הולדתו, וערך את הופעת הבכורה מול קבוצתו האחרונה, האנובר. אחרי יינה המשיך אנקה למנשנגלאדבך, דרכה הגיע לנבחרת גרמניה הצעירה, ואחרי שלוש עונות עבר לבנפיקה, שם רכש לעצמו מעריצים רבים במועדונים הבכירים של אירופה ואחרי חיזורים מכיוונים שונים הצטרף לברצלונה. החיים בקאמפ נואו היו קשים, והשוער הגרמני מיעט לשחק והגדיר את עמדת השוער בברצלונה כ"עמדה הקשה באירופה".

הקטלאנים השאילו אותו לפנרבחצ'ה ואחר כך לטנריפה, אך אנקה חזר לאיתנו רק עם שובו לגרמניה ב-2004, כשחתם בהאנובר. היציבות והשקט במועדון הצנוע איפשרו לאנקה לפרוח, וב-2007 הגיע גם זימון הבכורה לנבחרת.

יואכים לאו העניק לו את הופעתו הראשונה בהפסד 1:0 לדנמרק במרץ 2007, ולאחר מכן הפך אותו לשוער הראשון. אנקה הושבת לתקופה ארוכה בשל זיהום בקטריאלי מתחילת העונה הנוכחית, דווקא לאחר שתפס את עמדת השוער הראשון בנבחרת, במדיה ציין שמונה הופעות. לאחרונה הוא שב למגרשים אחרי שהתאושש ממחלתו, אם כי לא זכה לזימון מחודש מהמאמן הלאומי יואכים לאו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully