וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליגה האירופית: ויאריאל הטביעה את לאציו

הצוללת הצהובה מתאוששת לאחר 1:4 על הביאנקוצ'לסטי. בנפיקה שוב ניצחה את אברטון. המבורג - סלטיק 0:0

כמו בליגת האלופות, גם בליגה האירופית הפכו הערב (חמישי) את התקליט. משחקי המחזור הרביעי הפגישו מחדש את הקבוצות ששיחקו זו מול זו לפני כשבועיים, רק הפעם בלוקיישן אחר. במוקד הישראלי עמד המשחק בין המבורג לסלטיק, שלא מנעו מהאדומים שכיכבו עם 0:3 בוינה לשמור על המקום הראשון עם 0:0 מאכזב ביניהן.

משחקים אחרים מרתקים לא פחות יהיו בבית ז' בין ויאריאל ללאציו, שתיים שסבלו מפתיחת עונה רעה בליגות שלהן, וכן בין אברטון לבנפיקה בבית ט', כשהאנגלים ינסו לנקום על החמישייה שספגו בליסבון.

ספורטינג ליסבון הייתה המושלמת הראשונה ערב המחזור שאיבדה נקודות ראשונות עם 1:1 נגד ונטספילס, בהמשך ינסו גם זלצבורג המפתיעה (מול צסק"א סופיה) ושחטאר דונייצק המלהיבה (אצל טולוז) להישאר מושלמות.

בית א'

דינמו זאגרב - אייאקס 2:0

מאז המפגש הקודם בין השתיים, מרטין יול ראה את שחקניו חוגגים עם תשעה שערים בשני מחזורי ליגה, כולל 1:5 גדול בקלאסיקר מול פיינורד. הפעם נהנו ההולנדים גם מהעובדה שהמשחק נערך ללא קהל בעקבות התפרעות אוהדי דינמו זאגרב במשחק הבית הקודם מול טימישוארה - אירוע שעלה לקרואטים גם בהפחתת שלוש נקודות.

מרקו פנטליץ' מיהר להעלות את אייאקס ליתרון בדקה ה-14, ובדקה ה-36 נותרה דינמו בעשרה שחקנים אחרי שליאנדרו קופרה ראה את הכרטיס האדום. דמי דה זיאו הכפיל את היתרון של האורחים בתוספת הזמן של המחצית הראשונה, ובדקה ה-73 ההשפלה של הקרואטים נמשכה כשאדריאן קאללו הורחק גם הוא, אך למזלם אייאקס הורידה את הרגל מהגז וריחמה על המארחת על הסיום.

אנדלרכט - טימישוארה 1:3

גם הבלגים הבטיחו את עלייתם עם ניצחון ביתי קליל, מתיאס סוארז (30, בפנדל), אמברק בוסופה (69) וג'ונתן לגר (90) הבקיעו לאנדרלכט, ווינסטון פארק (50) צימק לרומנים.

בית ב'

סלביה פראג - ולנסיה 2:2

העטלפים שומרים על מעמדם בצמרת הליגה הספרדית אבל לא מצליחים לשייט כפי שציפו לשלב הבא בליגה האירופית. הפעם הם פגשו יריבה חלשה במיוחד, שניצחה רק פעם אחת בשבעת משחקיה האחרונים, אבל משום מה כשלה פעם נוספת רגע לפני ניצחון שהיה מחזיר אותה לפסגת הבית.

הפתיחה דווקא הייתה מעודדת עבור ולנסיה, ששיחקה ללא דויד וייה הפצוע, ובהיעדרו כבש חואקין בפנדל בדקה ה-24. הדוויגס מאדורו הכפיל בדקה ה-48 והיה נדמה שהספרדים יכולים לסמן וי על שלוש נקודות אחרי שהמקומיים נשארו בעשרה שחקנים כשזדנק סנקריק הורחק כעבור דקה, אבל בדקה ה-79 צימק גאנדה ל-2:1, ושלוש דקות לאחר מכן הדהים פטר גראנקיאר עם השוויון. לקינוח ראו הספרדים גם אדום לעברו של רובן בראחה בדקה ה-90.

גנואה - ליל 2:3

ליל קיוותה להגדיל את הפער במקום הראשון, אבל גנואה נלחמה על חייה והשיגה ניצחון דרמטי וחשוב. רודריגו פלאסיו (14) והרנן קרספו (57) הארגנטינאים העלו את הקבוצה מעיר הנמל ליתרון, פייר אלן פראו (76) וקוסאי גרביניו (84) החזירו את הצרפתים, אבל ג'וזפה סקולי כבש שער ניצחון בתוספת הזמן.

בית ג'

המבורג - סלטיק 0:0

הצרות של הסקוטים באירופה נמשכו גם בצפון גרמניה, כשהפעם הקבוצה של טוני מוואברי נמנעה מהפסד, אך נותרה הרחק במקום האחרון בבית ועם סיכוי תיאורטי בלבד להעפיל לשלב הבא. הסקוטים האומללים, שיארחו את הפועל תל אביב במחזור הבא בעוד ארבעה שבועות בניסיון לעצור את המומנטום האדיר של האדומים באירופה, עמדו בפרץ מול 16 בעיטות לשער של המבורג, אך לא התנחמו בנקודה שהשיגו.

מנגד נותרה גם בעלת הבית מאוכזבת, כשהפועל תל אביב הגדילה את יתרונה במקום הראשון בבית על חשבונה. הקבוצה של ברונו לבאדיה ספגה בשבת הפסד ראשון בבונדסליגה מול בורוסיה מנשגלדבאך, ודווקא מול היריבה הנוחה שהגיעה להתארח ב-AOL ארנה היא לא הצליחה לפרק את העצבים, מה שהפך את משחקה הביתי מול ראפיד וינה במחזור הבא לקריטי עבור שתי הקבוצות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

בית ד'

ספורטינג ליסבון - ונטספילס 1:1

הקבוצה של פאולו בנטו החזיקה במאזן נקי מהפסדים לפני המשחק, והיא קיוותה לשמור על השלמות מול הלטבים החביבים, אך בסופו של דבר נאלצה להסתפק בנקודה בודדת, שהבטיחה לה את המקום בשלב הבא. אלסנדרו זאמפריני הפתיע עם שער מהיר של האורחים בדקה ה-15, אך הפורטוגלים הגיבו מיד אחרי שבע דקות עם השוויון של קרלוס סאליירו. המחצית השנייה הייתה כולה בשליטה של הפורטוגלים, שייצרו הרבה מצבים אך לא הצליחו למצוא את הרשת.

הירנביין - הרטה ברלין 3:2

מהמקום האחרון בבונדסליגה הצליחה הרטה לרשום ניצחון בכורה באירופה. מיכאל פפאדופולוס (4, 36) ו-ואלרי דומובצ'יסקי (21, 52) החליפו צמדים משני צדי המגרש לפני שארתור ויז'ניארק הפולני הוסיף עוד שער קלאץ' למחזור הדרמטי של הליגה האירופית וקבע 2:3 לגרמנים.

בית ה'

רומא - פולהאם 1:2

פולהאם חגגה בשבת ניצחון מפתיע על ליברפול, אך באולימפיקו היא לא הצליחה להפיל עוד קבוצת צמרת אירופית ברשתה. אחרי שחילצה נקודה בקרייבן קוטג' במחזור הקודם, נקלעה הפעם רומא לפיגור ביתי בקדה ה-19 כשדיומנסי קמארה הכניע את דוני בפנדל מוצלח, אבל במחצית השנייה התהפכה הקערה על פיה.

ג'ון ארנה ריסה, בעל ניסיון עשיר בעקיצת קבוצות אנגליות, מצא את השוויון בדקה ה-69, ואחרי שבע דקות הושלם המהפך מרגלי סטפנו אוקאקה צ'וקה.

באזל - צסק"א סופיה 1:3

השוויצרים המפתיעים לא מוותרים על המקום הראשון, ואחרי שמרכוס גלאבר נתן להם יתרון ראשון (35), הצטרף אלכסנדר פריי הבלתי נלאה עם צמד (41, בפנדל, 67), כשבתווך צימק טודור יאנצ'ב (61).

בית ו'

דינמו בוקרשט - גלאטסראיי 3:0

הקבוצה של פרנק רייקארד השלימה את עלייתה לסיבוב הבא בסטייל, ואחרי ה-1:4 הביתי הקליל על הרומנים במחזור הקודם הם העבירו את החגיגות לבוקרשט. הארי קיואל המנוסה פתח את הדלת עם הראשון של גלא בדקה ה-22, ושלוש דקות לאחר מכן הכפיל שבאני נונדה עם שער משלו. מהמט טופאל התכבד בשלישי של האורחים, ושלח את האוהדים הרומנים הביתה מאוכזבים.

שטורם גראץ - פנאתינייקוס 1:0

הירוקים עבדו קשה לפני שהגיע השער המיוחל של קוסטאס קאצוראניס בדקה ה-71 והבטיח להם כמעט סופית את העלייה, כשכעת הם זקוקים לנקודה בודדת משני המשחקים שנותרו.

בית ז'

ויאריאל - לאציו 1:4

הצוללת הצהובה המשיכה במסע ההתאוששות מהליגה מול לאציו שממשיכה להידרדר. המשחק הוכרע למעשה ברבע השעה הראשונה. רובר פירס כבש שער מוזר בכדור חופשי שהטעה את אלבנו ביזארי בדקה השניה. דקה מאוחר יותר איבדה לאציו את רוברטו בארוניו בכרטיס אדום וספגה את השני מרגלי קאני בדקה ה-13. פירס חתם מהנקודה הלבנה כעבור שתי דקות. האורחים עוד קיבלו הזדמנות לחזור למשחק כשגונזלו הורחק, אך פסקוואלה פוג'ה החמיץ את הפנדל בדקה ה-34. מאורו זראטה צימק בדקה ה-72, לאציו החלה ללחוץ, אבל ספגה מפנדל של ג'וזפה רוסי שש דקות לסיום ואיבדה את המקום השני בבית.

לבסקי סופיה - זלצבורג 1:0

אלופת אוסטריה חיכתה עד חמש דקות בתוך תוספת הזמן בכדי להכניע את הבולגרים החלשים, לשמור על מאזן מושלם בבית ולהבטיח את העלייה לשלב הבא. פרנץ שימר כבש את שער הניצחון הדרמטי ומי בכלל זוכר עכשיו בזלצבורג את שני ההפסדים למכבי חיפה.

בית ח'

פנרבחצ'ה - סטיאווה בוקרשט 1:3

הקבוצה הטורקית קרובה מאוד להבטיח את ההעפלה לאחר ניצחון ביתי קל. אנדרה סנטוס כבש ראשון לפנר בדקה ה-14, לפני שפנטליס קפטאניס איזן בדקה ה-37. החגיגה הברזילאית באיסטנבול נמשכה במחצית השניה. תחילה היה זה הבלם פאביו ביליקה שנגח פנימה בדקה ה-51 ואלכס, שבישל את השער, התכבד בעצמו לכבוש את השלישי בדקה ה-68.

טוונטה - שריף טירספול 1:2

סטיב מקלארן עושה חיל בטוונטה ומוליך את הליגה ההולנדית, אבל באירופה הקבוצה שלו מתקשה קצת יותר. גם הערב זה הלך קשה, אבל שער ניצחון דרמטי של מירוסלב סטוך הסלובקי הצעיר בדקה ה-89 הכריע את ההתמודדות והעלה את ההולנדים למקום השני בבית. הסלובקי כבש גם את הראשון בדקה ה-8 לפני ששער עצמי של איסמעל טיוטה איזן את התוצאה זמנית בדקה ה-68.

בית ט'

אברטון - בנפיקה 2:0

אחרי החמישייה המשפילה שחטפו בפורטוגל, שחקני אברטון רצו לנקום בבנפיקה ולמחוק את הזכרון הנורא, אבל בפועל, יצרו אחד חדש. חבייר סביולה ואוסקר קרדוסו, שכבשו גם לפני שבועיים, היו חתומים על השערים בדקות 63 ו-76. הקבוצה הפורטוגלית קרובה מאוד לשלב הבא, אברטון נותרה במקום השני, אך לא מצילחה להתרומם מהתקופה הרעה.

א.א.ק אתונה - באטה בוריסוב 2:2

שתי הקבוצות האחרות בבית לא הצליחו לנצל את איבוד הנקודות של אברטון והנקודה לא עושה טוב לאף אחת מהן. איסמעל בלאנקו העלה את היוונים ליתרון כבר בדקה הראשונה, אך באטה הפכה את הקערה במהרה. ויטלי רודיונוב איזן (17) ואלכסנדר וולודקו קבע מהפך בבעיטה ממרחק כעבור תשע דקות. שער נגיחה של גוסטבו מנדוקה הברזילאי שש דקות להפסקה, חילק את הנקודות באתונה.

בית י'

טולוז - שחטאר דונייצק 2:0

הקבוצה המרשימה במפעל עד כה היא ללא ספק שחטאר דונייצק. מחזיקת גביע אופ"א ממשיכה לדרוס כל יריבה בכל מגרש והיא כבר בשלב הבא. גם כאן בלטו הברזילאים. ג'דסון בישל לאדריאנו את הראשון בדקה ה-50 ו-13 דקות מאוחר יותר וויליאן היה חתום על הבישול לשער של אלכסיי גאי. שחטאר עם מאזן מושלם והפרש שערים 2:14. טולוז התרחקה מהשלב הבא.

פרטיזן בלגרד - קלאב ברוז' 4:2

לקלאב ברוז', מוליכת הליגה הבלגית, מצפה קרב צמרת גדול מול סטנדרד ליאז' בסוף השבוע, אבל עד אז היא שיפרה עמדות ועלתה למקום השני בבית והסתדרה גם בהרכב משני. איבן פריסיץ' כבש מקרוב בדקה ה-28 ובישל לרוסטנד קוומאהה הקמרוני לאחר שמונה דקות. אדם ליאיץ' צימק עבור הסרבים בדקה ה-51, לפני עוד שער של הקמרוני כעבור שש דקות. פרטיזן צימקה ל-3:2 מראשו של וושינגטון, אבל ואדיס אודידג'ה אופואה חתם ניצחון גדול לברוז' בדקה ה-74. פרטיזן נותרה ללא נקודות.

בית יא'

קופנהאגן - פ.ס.וו איינדהובן 1:1

אחרי הניצחון 0:1 בבית מול קופנהאגן במשחק הקודם, איינדהובן הייתה זקוקה לניצחון נוסף כדי לעלות שלב, אבל גם הנקודה שהשיגה קירבה אותה לשם. יספר גרוניקיאר הוותיק אמנם העלה את הדנים ליתרון מפנדל מדויק בדקה ה-40, אבל בלאש דזודז'אק ההונגרי השאיר את פ.ס.וו בלתי מנוצחת עם שער שוויון 19 דקות לפני הסיום.

קלוז' - ספרטה פראג 3:2

קלוז' ניצחה את שני משחקיה הביתיים באירופה העונה, בעוד ספרטה נוצחה בפעמיים שיצאה החוצה, אך סטטיסטיקות נועדות להישבר. הצ'כים יצאו כשידם על העליונה ממשחק סופר דרמטי. צמד של יאן הולנדה (5, 13) קבע 0:2 מהיר לאורחים ולאסינה טראורה רק צימק בדקה ה-25. הדרמה החלה בתוספת הזמן. סבסטיאן דוברבייה השווה לרומנים, אבל המילה האחרונה הייתה שייכת לבונו ווילפרד. החלוץ בן ה-20 מחוף השנהב דחק את שער הניצחון שש דקות בתוך תוספת הזמן והעלה את ספרטה למקום השני בבית.

בית יב'

ורדר ברמן - אוסטריה וינה 0:2

גם הקבוצה הנפלאה של תומאס שאף השאירה את ההכרעה לדקות הסיום לפני שגברה על היריבה האוסטרית. טים בורובסקי פרץ את הסכר בדקה ה-81 והוגו אלמיידה ניצל מסירה של ארון האנט כדי להעניק לברמן את הכרטיס לשלב הבא כאשר נותרו עוד שני מחזורים לסיום שלב הבתים.

נסיונאל - אתלטיק בילבאו 1:1

גם בילבאו עם רגל וחצי בשלב הבא, וגם היא עשתה זאת בדקות האחרונות. פנדל מדויק של חוסבה אצ'ברייה חמש דקות לסיום קבע שוויון נקודות במדיירה. קודם, העלה אדגר את המארחים ליתרון בפנדל משלו (64), אך הבאסקים הם אלה שיצאו מחויכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully