וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרוש: קוסם

1.11.2009 / 13:23

פיני גרשון אומנם המליץ על שרון דרוקר כמועמד לאימון הנבחרת, אבל גם שיבק, בירנבוים וקטש הוזכרו כמועמדים. מי יזכה במשרה הבלתי אפשרית?

מאמן נבחרת ישראל בכדורסל צביקה שרף באימון הנבחרת. ברני ארדוב
היורש שלו יקבל נבחרת עם מחסור בכישרון ובעיות מוטיבציה. בעצם, הוא בטוח עוזב? שרף/ברני ארדוב

פרשת בנק ההשקעות של מוני פנאן צצה לאיגוד הכדורסל באמצע הוועדה שהייתה אמורה להסיק מסקנות מהכישלון הטוטלי של נבחרות ישראל השונות בקיץ האחרון. קצת לאחר שמונה צוות בראשות ראש הוועדה המקצועית של האיגוד איתן רוב, שאמור להכריע על זהות המאמן הלאומי ועל מאמן העל של הנבחרות הצעירות, צריכים אנשי האיגוד לחקור את הפרשה שמסעירה את עולם הכדורסל הישראלי, להתחיל לגבש מסקנות מהחקירה, ואולי גם להכריז על אשמים, כשהתקשורת לוחצת לתוצאות. בינתיים באיגוד הכדורסל לא נלחצים על גיבוש הצוות שיאמן את הנבחרות בשנים הקרובות, ומאמינים שבשבועות הקרובים תתקבל החלטה.

"הדבר הכי רע שאנחנו יכולים לעשות זה לפעול תחת לחץ", אמר השבוע אחד מחבריה הוותיקים של הוועדה המקצועית, "צריך לשמוע את כל האנשים, לשבת ולגבש מסקנות, אבל לשים דד ליין להכל. אנשים יכולים להיות רגועים, לא יושבים בוועדה המקצועית אנשים שמנותקים מהעם. כולם יודעים שנבחרות ישראל נכשלו, ושיש להתחיל בשיקום של כל המסגרות. הבעיה היא שכרגע הראש של רוב האנשים מצוי בפרשה של פנאן, נקווה שעד שהפרשה הזאת תדעך, כבר יהיה צוות מאמנים".

גרשון ובלאט לא רלוונטיים

הבעיה הגדולה שעומדת בפני אותה ועדה שתקבל את ההחלטה הסופית, היא הזמן. נבחרת ישראל השתתפה בחורפים האחרונים בטורניר אמסטרדם, שם ניתנה למאמן הלאומי הזדמנות לעקוב אחרי ההתפתחות של שחקנים במדים הלאומיים, ואם לא יגובש צוות בקרוב, צפויה הנבחרת לא להשתתף בקיץ הקרוב בטורניר. מנגד גם הנבחרות הצעירות נמצאות תחת בעיה מסוימת. בשנים האחרונות שחקנים הוזמנו לאימונים בנבחרת הנוער, העתודה והקדטים החל מחודש דצמבר לאימונים, וכעת נראה הדבר כמו חלום רחוק, כשבחירת המאמנים של הנבחרות הצעירות תיעשה רק אחרי בחירת מאמן העל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מאמן מכבי תל אביב פיני גרשון. ברני ארדוב
הבהיר לנבחרת כי לא יהיה מעוניין להגיע. גרשון/ברני ארדוב

עד כה לא מעט מאמנים קיבלו שיחות מחברי הוועדה המקצועית, שבה הביעו נציגי האיגוד עניין במאמן בשאלה שנוסחה בצורה שונה בשיחות השונות: "האם תהיה מעוניין לקבל את תפקיד מאמן הנבחרת או מאמן העל של הנבחרות הצעירות? אם כן, את מי היית לוקח בתור עוזר?". מי שבינתיים הבהיר לנבחרת כי לא יהיה מעוניין להגיע הוא פיני גרשון, שעדיין לא בטוח האם ימשיך בנבחרת בולגריה. גם אם ימשיך עם הבולגרים, המחויבות למכבי תל אביב תטרפד את המהלך של גרשון. גם מועמדותו של דיוויד בלאט אינה ודאית שכן המאמן צפוי להמשיך בנבחרת רוסיה בתפקיד כלשהו עד שנת 2012.

באיגוד מבהירים כי לא נפסלה על הסף האפשרות שצביקה שרף ימשיך כמאמן נבחרת ישראל, אך מבהירים שהיו מעדיפים אם שרף יקח על עצמו את התפקיד של מאמן העל, במקומו של יורם חרוש שצפוי לקבל הודעה על סיום תפקידו. שרף מעורב מאוד בנושא קידום השחקנים הצעירים בנבחרות השונות, ובנבחרת רואים את המעבר של המאמן שלא הכחיש שנכשל בתפקידו האחרון, כדבר טבעי. במידה ששרף יעבור לתפקיד מאמן העל, נשארת שאלת המאמן פתוחה, החלטנו לבדוק מיהם המועמדים שאותם בודקים באיגוד הכדורסל.

הדור הוותיק

באיגוד לקחו במשך שנים מאמני נבחרות שעברו את רוב המסלול של אימוני הנבחרות הצעירות, וזאת לאחר שחיכו מספר שנים לתפקיד. אם שוללים את מולי קצורין, בשל הסיום הצורם של תפקידו בפעם שעברה, הדור הוותיק של המאמנים מונה שלושה אנשי מקצוע (שיבק, בירנבוים, אדלשטיין) שכולם מוערכים על ידי אנשי האיגוד, אך ההרגשה היא שתהליך ההצערה שעובר על מאמני אירופה עשוי גם להגיע לאימון נבחרת ישראל.

איתן רוב, יו"ר הוועדה המקצועית, והאיש שעל פי חבר בוועדה "יחליט בסופו של דבר מי יהיה המאמן. אף מינוי לא יעבור בלי שאיתן תומך בו לגמרי", רוצה לראות את אריק שיבק כמאמן, אם לא יתאפשר להמשיך עם צביקה שרף. שיבק עצמו הביע בפני רוב וחלק מחברי הוועדה את רצונו לאמן, אך נראה כי הדרך עוד ארוכה עד ההכרעה. "מאמן שלא יושב בישראל ועוקב אחרי הליגה, זה לא בדיוק המתכון להצלחה", אומרים באיגוד, "בפעם שעברה שיבק לא יכול היה לאמן בגלל מחויבות לאמסטרדם. מה יקרה אם במונס לא יאהבו שהוא יהיה בישראל עד סוף חודש אוקטובר? זו בעיה שצריך לקחת אותה בחשבון".

אריק שיבק עם צביקה שרף מאמן נבחרת ישראל. ברני ארדוב
"בפעם שעברה שיבק לא יכול היה לאמן בגלל מחויבות לאמסטרדם. מה יקרה אם במונס לא יאהבו שהוא יהיה בישראל עד סוף חודש אוקטובר?". שיבק/ברני ארדוב

שני המאמנים הנוספים שנמצאים בקטגוריה הוותיקה הם אפי בירנבוים וארז אדלשטיין. הראשון מצוין בקשרים טובים עם אנשי האיגוד, אך בעבר לא קיבל את התפקיד בשל מחלוקות פנימיים. כעת לא בטוח האם באיגוד ייקחו את בירנבוים, במיוחד אחרי חוסר ההצלחה במכבי תל אביב. אדלשטיין היה המועמד המוביל לאימון הנבחרת אחרי הכישלון באליפות אירופה, אך כעת נראה כי איבד את המומנטום. באיגוד צפויים להציע לו שוב את תפקיד מאמן האולימפית ואת עוזר המאמן של הנבחרת הבוגרת.

דור הביניים

"תראה את ההצלחה של וינסנט קולה בצרפת, סרג'יו סקריולו בספרד, כריס פינץ' בבריטניה ויורי זדובץ בסלובניה. כל אלה מאמנים בשנות ה-40 שלהם, שמאמנים את הנבחרות הלאומיות שלהם בהצלחה והביאו אותם לקפיצת מדרגה באליפות אירופה האחרונה. זו נקודה חשובה לשים לב למגמות שהולכות באירופה ולא לפסוח עליהן, גם פה יש מאמנים בקבוצת הגילאים הזאת שבהחלט ראויים", מתייחס בכיר לשעבר באיגוד הכדורסל לגבי דור הביניים של המאמנים.

דור הביניים של המאמנים הישראלים כולל בעיקר שני מאמנים בולטים, שאחד מהם, דיוויד בלאט, צפוי כאמור להישאר בנבחרת רוסיה. מי שצובר תאוצה בתקופה האחרונה בקרב חברי הוועדה המקצועית הוא שרון דרוקר, שהוגדר השבוע לפני ישיבת הנהלת האיגוד על פי שלושה חברים, "כדם החדש שעשוי להעיר את הנבחרת הבוגרת". מי שעוד העלה בפני חברי האיגוד את מועמדותו של דרוקר הוא פיני גרשון, שהמליץ על עוזרו ממכבי תל אביב כמועמד ראוי לאימון נבחרת ישראל.

נקודה נוספת שעומדת לזכות דרוקר היא ההצלחה שלו בנבחרת העתודה בשנת 2002. דרוקר הגיע לנבחרת כשסגל השחקנים שעמד לרשותו הורכב מלא מעט שמות אלמוניים, רביב לימונד בן ה-18 וגיא פניני אחד שסחב את הנבחרת על הגב. למרות הציפיות הנמוכות והמחשבה על ירידת דרג כדבר מוחשי, הצעיד דרוקר את ישראל למקום העשירי והמכובד, הישג לא מבוטל לאותה נבחרת. באיגוד מציינים גם את הניסיון של דרוקר בשנים של העבודה באירופה וההיכרות מול המאמנים ושיטות המשחק, כמו כן העבודה עם פיני גרשון תקנה לו נקודות שעשויות להשפיע ואולי לתת לו בסופו של דבר את התפקיד.

הדור הצעיר

לאחר ההדחה מאליפות אירופה עלה שמו של עודד קטש כאחד מהמועמדים לרשת את צביקה שרף, בזכות העבודה הטובה שעושה עם השחקנים הצעירים בגלבוע/גליל. בינתיים הרעיון הזה ירד מהפרק, אך קטש עשוי לקבל פנייה אחרת עם הצעה להיות עוזר מאמן הנבחרת, או לחילופין מאמן נבחרת העתודה. מי שעוד נכלל ברשימת המועמדים לתפקיד עוזר המאמן הוא גיא גודס, שאריק שיבק ציין יותר מפעם אחת שישמח שיהיה העוזר שלו במידה שייקח את תפקיד המאמן הראשי.

שרון דרוקר עוזר מאמן מכבי תל אביב. יותם רונן
הניסיון של דרוקר בשנים של העבודה באירופה וההיכרות מול המאמנים ושיטות המשחק, כמו כן העבודה עם פיני גרשון תקנה לו נקודות שעשויות להשפיע ואולי לתת לו בסופו של דבר את התפקיד/יותם רונן

אז למה בעצם לא לתת את התפקיד של המאמן הראשי למאמן צעיר עם עבר עשיר כשחקן, כפי שלא מעט נבחרות אירופאיות עשו? "אל תשוו בין יאנאקיס או זדובץ' לעודד קטש, זה סגנון שונה של עבודה", אומר אחד ממקורביו של איתן רוב, "הראייה הכללית של המאמנים הצעירים האלה הם איך להתקדם. קיים ספק רב אם הצעה שתוגש אליהם שלא תכלול את משרת המאמן הראשי, תתקבל בחיוב. במדינות אחרות שחקנים גדולים הולכים לאמן את נבחרת הקדטים, כאן זה סוג של עול".

באיגוד מקווים לקיים בשבוע הבא סבב פגישות עם מאמנים על מנת לקדם את תהליך מינוי המאמן. מי שיקבל את התפקיד של המאמן הראשי יצטרך להתמודד עם לא מעט בעיות בדרך, כולל ירידה במוטיבציה של שחקנים להגיע לנבחרת, כמו גם מחסור בכישרון. כשברקע רצף ההעפלות לאליפויות אירופה מתחילת שנות ה-90, יודע כל מאמן כי פחות מההעפלה, משימה שצפויה להיות הפעם קשה בהרבה, תיחשב לכישלון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully