וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדליית ארד לשטילוב באליפות העולם

17.10.2009 / 14:30

המתעמל הישראלי עשה היסטוריה כשסיים במקום השלישי בתרגיל הקרקע (ציון 15.575) והפך למתעמל הישראלי הראשון שמסיים עם מדליה באליפות עולם בהתעמלות. שטילוב: "אני מבין שהציפיות ממני גבוהות יותר עכשיו". מאמנו, סרגיי וייסבורג: "חיכינו הרבה זמן לרגע הזה"

אחרי שסיים במקום ה-11 בגמר הקרב רב, אלכס שטילוב מסיים את אליפות העולם בהתעמלות מכשירים הנערכת בלונדון עם מדליית הארד ועם היסטוריה לאומית כשהפך למתעמל הישראלי הראשון שזוכה במדליה באליפות עולם. שטילוב, שזכה לפני חצי שנה באליפות אירופה באותה מדליה, העפיל לגמר תרגיל הקרקע, התרגיל החזק שלו וסיים עם ציון של 15.575, מה שזיכה אותו במדליה.

שטילוב, שבשלב המוקדמות סיים עם ציון 15.475 והגיע רק למקום השישי, עלה להתחרות רביעי ועקף חמישה מתחרים, אך נפל ממריאן דרגולסקו הרומני, שסיים עם 15.700 ומז'ו קאי הסיני, שסיים עם 15.675. אחרי שסיים את התרגיל הוא המתין בציפייה דרוכה לתוצאותיהם של יריביו מצ'ילה, שניים מיפן ואחד נוסף מגרמניה, עד שהבין שבסופו של דבר הוא מסיים את התחרות במקום השלישי.

שטילוב בן ה-22 נולד באוזבקיסטן, החל להתאמן בגיל 5 ועלה לארץ לפני שבע שנים. באליפות העולם שנערכה לפני שנתיים שטילוב סיים במקום החמישי בתרגיל הקרקע באליפות שנערכה בגרמניה. גם באולימפיאדת בייג'ינג שטילוב התברג לגמר וסיים במקום השמיני. כאמור, באפריל השנה הוא השתתף באליפות אירופה במילאנו, שם זכה בארד בתרגיל הקרקע והפך למתעמל הישראלי הראשון שעולה על הפודיום בתחרות בינלאומית חשובה, זאת לצד העפלתו לגמר הקרב רב, בה סיים שמיני.

שטילוב: "אני מבין שהציפיות ממני גבוהות יותר עכשיו"

מיד אחרי הזכייה שלו, אמר שטילוב: "אין לי מילים בפי. המקום השלישי הוא כמו הראשון עבורי ואני בטוח שאני אעשה הכל להתקדם. זה הישג גדול. כבר שנים רבות הייתי קרוב להישג הזה. אני מעניק אותו באהבה גם למדינת ישראל".

לגבי הניסיון שיפיק מהתחרות באולם שבו תתקיים האולימפיאדה ב-2012, אמר: "אני אחרי שלושה ימים של תחרות, רגיל כבר לאולם. נראה לי שב-2012 אהיה רגוע. אני מבין שהציפיות ממני גבוהות יותר עכשיו, אבל מבין שעם עבודה טובה נצליח".

מאמנו של שטילוב, סרגיי וייסבורג, אמר לאחר הזכייה בארד: "זה הישג יפה מאוד, וחיכינו הרבה זמן שזה יגיע. הסבלנות השתלמה. אנחנו מתחילים עכשיו מההתחלה, למרות ההישג המדהים, וחוזרים לעבוד מבלי לדבר על מה שיקרה עוד שלוש שנים. אלכס התרגש מאוד ורק עכשיו הוא מתחיל לנשום. הוא מרוצה מאוד ממה שהוא עשה שם. היינו בלחץ, גם אלכס וגם אני. עכשיו השתחרר הלחץ ואנו יכולם לנשום. בלונדון 2012 יהיו 96 מתחרים ופה היו 300, אז זה אולי מלמד משהו, אבל בחיים אתה רגע למעלה ומיד יכול להיות למטה. צריך הרבה עבודה בכדי לשמור על היכולת".

רענן ורשביאק, יושב ראש האיגוד, אמר: "זה ההישג הגדול ביותר שהיה אי פעם למדינת ישראל. יש שכר לעבודה של אלכס ושל הצוות המקצועי בראשות סרגיי וייסבורג" .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully