וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ת"א הביסה את לובליאנה 65:85

הצגה של אנדרסון (25) וויז'נייבסקי (19) הריצה את הצהובים לניצחון קליל על הסלובנים החלשים במשחק הפתיחה של היורוליג

גבירותי ורבותי, הם שוב איתנו. אפשר לשנוא או לאהוב את מכבי תל אביב, אבל קשה להתכחש לעובדה שתחילת עונת היורוליג שלה מבשרת, במובן כלשהו, קפיצת מדרגה מסוימת בעונת הספורט כולה; ימי חמישי מקבלים נופך מחודש, הימים שלפני המשחקים מייצרים את הבילט-אפ הנדרש, ואלה שאחריהם עוסקים בסיכומים ובספקולציות לגבי העתיד. הערב (חמישי), פתחה אלופת המדינה את הופעותיה ביורוליג ברגל ימין, עם ניצחון 65:85 על לובליאנה החלשה, אל מול 11 אלף אוהדים נלהבים ושמחים בהיכל נוקיה.

פיני גרשון מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
ראו בעיקר את הספסל הערב. הישראלים/ברני ארדוב

בלי בעיות

הסלובנים החביבים לא היוו יריבים של ממש למכבי תל אביב המתחדשת, במשחק שפתח את עונת היורוליג 2009/2010, והוקדם בשבוע לאור המראתם של הצהובים עוד הלילה לארה"ב, שם יפגשו את ניו יורק ניקס ולוס אנג'לס קליפרס למשחקי ראווה. למעשה, המשחק הערב היווה הזדמנות אמיתית ראשונה לבחון את הסגל הצהוב והחדש על הבמה הגדולה מכולן, כשהפעם - לא היו תירוצים. אחרי המפלה בגמר גביע ווינר במלחה, רצו פיני גרשון ושחקניו להוכיח לכלל הציבור, אך בעיקר לעצמם, שאכן יש בקבוצה הנוכחית משהו שונה מאלה של השנתיים האחרונות.

וכך, פחות או יותר, גם היה. נכון, לובליאנה היא לא קבוצה מהרמה הגבוהה ביותר ביבשת, על אף שפוטנציאל כן יש לה. הסלובנים העדיפו להפציץ שלשות במרבית החלקים של המשחק, ומכבי תל אביב ניצלה זאת לטובתה. אנדרו ויז'נייבסקי, שהיה חלש בהרבה ממשחקי ההכנה של הצהובים, נתן יופי של רבע ראשון, וביחד עם אלן אנדרסון, שבלט גם ב-10 הדקות הראשונות וגם ב-10 שבאו לאחר מכן, ברחה מכבי ליתרון דו-ספרתי יחסית מוקדם, עליו השכילה לשמור גם בשני הרבעים שסיימו את המשחק, כל זה מבלי שחקניה הישראלים. גל מקל ודרק שארפ לא שותפו הערב בכלל, בעוד גרין, פניני לימונד שותפו בסך הכל 14 דקות במשותף.

בסופו של דבר, קשה ללמוד הרבה מהמשחק הזה, לכאן או לכאן. מכבי פגשה הערב יריבה חלשה, לא בטוח שטובה יותר מהפועל ירושלים, למשל, והציגה כדורסל טוב לפרקים. עם זאת, חלק מהבעיות שצצו במשחקי ההכנה - הפאסיביות של איידסון, היעדר אופציית פוסט אמינה בצבע - חזרו גם הערב, ואילולא משחק גדול של אלן אנדרסון ויכולת טובה של אנדרו ויז'נייבסקי היא היתה מסתבכת גם הערב. אין ספק כי טיב העונה של פיני גרשון ושחקניו תיקבע במשחקים מול קבוצות טובות יותר, וככל שהעונה תתקדם כך נוכל לדעת לאן הקבוצה הזאת הולכת - למעלה, או לאמצע המוחלט של היורוליג. כרגע, עדיין קשה לדעת.

מהלך המשחק

פיני גרשון העלה חמישיה נטולת שחקנים ישראלים, שכללה את אנדרו ויז'נייבסקי, אלן אנדרסון, צ'אק איידסון, מאצ'יי לאמפה וסטפון לאזמה. מהעבר השני, העלה זדוביץ' את ג'ורג'וביץ', אוזבולט, וולש, סלוקאר ווידמאר, כשבצ'ירוביץ' הפצוע התחיל את הערב על הספסל. אנדרסון פתח היטב, והוביל את הצהובים ל-2:5 זריז. ויז'נייבסקי מצא את היד מחוץ לקשת, ושלשה שלו קבעה 4:8 אחרי שלוש דקות. שלשה נוספת של הרכז האמריקאי, הפעם דקה לסיום הרבע, העלתה את הצהובים ליתרון הגדול שלהם עד אותו רגע, 10:18. ויז'נייבסקי לא עצר, ובהתקפה האחרונה של הרבע הוא סיים חדירה מוצלחת עד הטבעת כדי לסגור את עשר הדקות הראשונות על 10:20 לזכות הצהובים.

את הרבע השני התחילו פרקינס ווז'נייבסקי גם יחדיו, ומכבי החלה ללחוץ בהגנה, לחטוף כדורים ולרוץ למתפרצות. נקודות של פרקינס ולאחר מכן שלשה של אנדרסון קבעו 15:27 למארחת. הגארד האמריקאי המצוין לא הסתפק בזה, ובהתקפה הבאה הוא תפר אחת נוספת, כדי לקבוע 16:30. ההתקפה של לובליאנה התעקשה להשליך שלשה אחר שלשה, והאחוזים הרעים עזרו למכבי להגדיל את היתרון, ולרדת לחדרי ההלבשה ביתרון דו-ספרתי, 25:37.

דושאן ג'ורג'ביץ' ניסה להחזיר את האורחת למשחק עם שלשה בפתיחת הרבע השלישי, אלא שאנדרסון, מי אם לא הוא, השיב עם שלשה משלו וקבע 30:41. סל ועבירה של וז'נייבסקי, בצירוף הגנה מצוינת של הצהובים עזרה למכבי לשמור על היתרון הדו-ספרתי, ושלוש וחצי דקות לסיום הרבע הובילה המארחת 38:49. שלשה של וולש לקראת סיום הרבע העלתה את הקבוצות לרבע המכריע כשלוח התוצאות הראה 45:55 לזכות מכבי תל אביב.

איידסון פתח היטב את הרבע המכריע, וביחד עם דקות מצוינות של אנדרו ויז'נייבסקי עלתה מכבי ליתרון הגדול במשחק, 45:64. שתיים של פרקינס כבר העלו את הצהובים ל-21 הפרש, שש וחצי דקות לסיום, וכל שנותר לסלובנים היה לנסות לצמק, וגם בזה לא ממש להצליח. אנדרסון חזר מהספסל והמשיך לחגוג, כשאפילו גיא פניני ורביב לימונד זכו להרגיש את הפרקט בסיום המשחק, שהסתיים ב-65:85 מוחץ לזכות הצהובים.

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: אלן אנדרסון 25 נקודות (8 מ-13 מהשדה), אנדרו ויז'נייבקי 19 (4 אסיסטים, 4 חטיפות), דורון פרקינס 10, צ'אק איידסון ודיאור פישר (7 ריבאונדים) 7 כל אחד, מאצ'יי לאמפה (6 ריבאונדים) 6, סטפון לאזמה (6 ריבאונדים) 5, רביב לימונד וגיא פניני 3 כל אחד, יניב גרין שיחק ולא קלע.

קלעו ללובליאנה: מאט וולש 18, סאני באצ'ירביץ' 13 (4 מ-12 מהשדה), אדין באבצ'יץ' 11, ולדימיר גולובוביץ' 10 (8 ריבאונדים), אורוס סלוקאר 5, גאספר וידמאר 2, סאשו אוזבולט 1.

אוהדי מכבי תל אביב. ברני ארדוב
קיבלו משחק לא רע בכלל של קבוצתם. אוהדי מכבי ת"א/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully