וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת האלופות: פיורנטינה גברה על ליברפול

סטבן יובטיץ' כבש פעמיים ב-0:2 של פיורנטינה על ליברפול. ברצלונה - דינמו קייב 0:2. תיקו לאינטר, ניצחון גדול לסביליה

יממה לפני שמכבי חיפה תעלה על כר הדשא בצרפת ותפגוש את בורדו, נפתח הערב (שלישי) המחזור השני של ליגת האלופות. הבית המסקרן ביותר מבין הארבעה הוא בית ו', שמפגיש את רובין קאזאן ואינטר, ואת ברצלונה ודינמו קייב. אלופת איטליה המשיכה לאכזב ויצאה בשן ועין עם 1:1 מהמשחק ברוסיה. בארסה, ביכולת לא משכנעת, עשתה את העבודה עם 0:2 על דינמו קייב ועלתה לראש הבית.

בבית ה', ליברפול חזרה מהטיול בעיר הציורית פירנצה עם הפסד 2:0 מול פיורנטינה אחרי צמד של הכוכב העולה סטבן יובטיץ' המונטנגרי. ליון הראתה לדברצן כי החיים בליגת האלופות אינם פשוטים והביסה את הקבוצה ההונגרית 0:4. הקבוצה הצרפתית מושלמת בראש הבית.

עוד קבוצה ששמחה על עצם השתתפותה במפעל היא אוניראה אורזיצ'ני הרומנית, שגם חגגה נקודה ראשונה אחרי ה-1:1 הביתי עם שטוטגרט. הגרמנים עלו למקום השני אחרי שריינג'רס הושפלה בביתה 4:1 על ידי סביליה, שנמצאת בכושר פנטסטי.

ארסנל פגשה באיצטדיון האמירויות את זיקו ואולימפיאקוס ויצאו עם ניצחון שני 0:2, שוב לאחר שערים בדקות האחרונות. אלקמאר וסטנדרד ליאז' חלקו את הנקודות עם 1:1 דרמטי בהולנד.

בית ה'

פיורנטינה - ליברפול 0:2

פיורנטינה הגיעה למשחק עם הגב לקיר, לאחר ההפסד בליון בשבוע שעבר, וללא ניצחון ביתי בליגת האלופות מאז שנת 2000. צ'זארה פראנדלי טען כי המשחק הוא החשוב של המועדון העונה, והוויולה עלו אליו בהתאם. ללא אלברטו ג'ילארדינו המורחק, פראנדלי שוב נהנה מיכולתו של הדבר הבא בכדורגל העולמי - סטבן יובטיץ' המונטנגרי בן ה-19, שלא מפסיק לכבוש העונה. אגב, פיורנטינה מעולם לא הפסידה או ספגה במשחקי בית נגד יריבות אנגליות, והסטטיסטיקה לא נשברה גם הערב.

בדקה ה-28 שלח כריסטיאנו זאנטי כדור עומק נפלא והשאיר את סטבן יובטיץ' לגלגל פנימה מול פפה ריינה, 0:1. תשע דקות מאוחר יותר בעט מוטו כדור חזק משמאל, יובטיץ' הסיט פנימה, קבע 0:2 והקפיץ את יושבי סטדיו ארטיו פרנקי. ליברפול לחצה במחצית השנייה, אך לא הצליחה לחזור למשחק, כשיוסי בניון רשם 90 דקות בינוניות כמו יתר חבריו. הניצחון הפך את הבית למרתק והבטיח המשך מאבקים בין ליון המושלמת, ליברפול ופיורנטינה.

דברצן - ליון 4:0

ליון קיבלה בשמחה את החדשות מפירנצה בזמן שהיא עצמה טיילה בהונגריה. דברצן ההונגרית נראתה טוב במשחק הראשון, למרות ההפסד 1:0 באנפילד, אבל דווקא במשחק הבית הראשון שלה בליגת האלופות, התפרקה ולא היוותה יריב. כוכב המשחק היה מיראלם פיאניץ', הקשר הבוסני בן ה-19, שממשיך להיות אחד הבולטים בפתיחת העונה הנפלאה של הקבוצה הצרפתית.

למרות חסרונו של ליסנדרו לופז הפצוע, ליון פתחה בסערה ובדקה השלישית המשיך קים קלסטרום מהאוויר כדור קרן של מיראלם פיאניץ' וקבע 0:1. אותו פיאניץ' ירה בדקה ה-13 כדור חופשי מושלם שנעצר רק ברשת. המופע של הבוסני נמשך בדקה ה-24 כשכדור קרן שלו מצא את הראש של סידני גובו, שנגח את השלישי. המחצית השנייה נפתחה כמו הראשונה ובפטימבי גומיס הצטרף לרשימת הכובשים בדקה ה-51 עם הקפצה אלגנטית. עד לסיום הורידה ליון את הרגל מהגז, אך המשחק הסתיים ב-4:0 מביך להונגרים.

בית ו'

ברצלונה - דינמו קייב 0:2

ערב המשחק החליט פפ גווארדיולה לזמן את גיא אסולין הישראלי לסגל, בעקבות הפציעות של דמיטרו צ'יגרינסקי, תיירי הנרי ובויאן קרקיץ'. חסרונם של שחקני התקפה על הספסל סידרו לאסולין זימון חלומי, אך הילד, שלבש את החולצה מספר 31, נשאר על הספסל ולא רשם את ההופעה ההיסטורית.

גווארדיולה חשש מאוד משאננות לפני המשחק ואכן, הקבוצה שלו הייתה רחוקה מלהרשים. 12 שנה אחרי שניצחה בקאמפ נואו 0:4, האלופה האוקראינית, עם אנדריי שבצ'נקו, שחגג יום הולדת 33 בהרכב, עשתה חיים קשים, תקפה והחמיצה לפני שליאו מסי כבש שער טיפוסי במבצע אישי נהדר בדקה ה-26. פדרו נכנס כמחליף ובדקה ה-77 כבש את השני בבעיטה יפהפה מ-16 מטרים, לאחר בישול של זלאטן איברהימוביץ'. ניצחון סולידי לבלאוגרנה.

רובין קאזאן - אינטר 1:1

קאזאן אומנם הגדירה את המשחק כחג לאומי, אבל גם מבחינת אינטר היה מדובר במשחק קריטי. הנראזורי לא מרשימים עד עתה העונה, והלחץ סביב מוריניו רק מתגבר ככל שהתוצאות ממשיכות להיות מאכזבות. אומנם גם היום אינטר לא השיגה את שלוש הנקודות, אבל בהתחשב במצבה (ובעובדה ששיחקה בעשרה שחקנים מאז הדקה ה-60), היא בהחלט אמורה להסתפק בנקודה.

החלוץ הארגנטינאי אלחנדרו דומינגז, שנמצא בכושר פנטסטי וכבש 10 שערים בתשעת המחזורים האחרונים ברוסיה, הראה ניצוצות מיכולתו כבר בדקה ה-11 כשהעלה את הרוסים ליתרון 0:1, אחרי שחלף על פני לוסיו בקלילות מפתיעה ומתוך הרחבה שלח טיל לרשת העליונה. כמה דקות לאחר מכן היה זה סזאר נבאס שכמעט שהעלה את קאזאן ל-0:2, אבל החטיא נגיחה משלושה מטרים. העונש לנאיביות של הרוסים הגיע בדקה ה-27, כשמייקון המצוין הגביה כדור נהדר, וסטנקוביץ' נגח מקרוב פנימה והשווה ל-1:1.

בדקה ה-60 אינטר ספגה מכה נוספת, כשבאלוטלי ביצע עבירה מטופשת והורחק עם כרטיס צהוב שני. קאזאן עוד לחצה, פגשה את הקורה והגיעה לכמה הזדמנויות נוחות, אבל לא הצליחה לכבוש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

בית ז'

ריינג'רס - סביליה 4:1

לואיס פביאנו הגדיר השבוע את ריינג'רס כיריבה הקשה בבית, אבל האלופה הסקוטית, אחרי 23 שנה ללא ניצחון על יריבה ספרדית ושלושה משחקי ליגה רצופים ללא שער, התגלתה במערומיה והציגה הגנה שערורייתית. בריינג'רס חלמו להפתיע, אבל בכושר הנוכחי הצליחו להחזיק מעמד 45 דקות בלבד עד להתפרקות טוטאלית לעיני 50 אלף צופים, שיתקשו לשכוח את הבושה. סביליה הלוהטת נראית בדרך הבטוחה לעלייה מהבית.

השער הראשון במשחק נכבש בדקה ה-50, כשהמגן עבדולאיי קונקו הסתנן לרחבה ונגח מקרוב לרשת לאחר כדור חופשי. השער שחרר את סביליה ובדקה ה-64 נכבש השני: מבצע קבוצתי נפלא בראשות קונקו הסתיים בבעיטה יפה של אדריאנו אל השער החשוף. עוד שמונה דקות עברו וקומדיה של טעויות בהגנת ריינג'רס הובילה לשלישי שנגח לואיס פביאנו אחרי הגבהה של פרדי קאנוטה. הסקוטים המשיכו וקאנוטה התכבד בשער משלו כעבור שתי דקות. נאצ'ו נובו המתיק מעט את הגלולה שתי דקות לסיום ואולי סופסוף שבר את מנחוס ההבקעה של ריינג'רס.

אוניראה אורזיצ'ני - שטוטגרט 1:1

שטוטגרט לא ניצלה עד תום את ההפסד של יריבתה ואיכזבה עם 1:1 ברומניה ותיקו שני ברציפות. האלופה הרומנית הצנועה חוגגת נקודה היסטורית בליגת האלופות, וזאת על אף שהוציאה כדור מהרשת כבר אחרי חמש דקות, כשהבלם סרדאר טסקי עלה לעזרת ההתקפה ודחק מקרוב את הראשון של הגרמנים. טעות חמורה בהגנה בגרמנית סידרה את השוויון לדקיאן וארגה בדקה ה-50. תוצאה מאכזבת לקבוצה של מרקוס באבל.

בית ח'

ארסנל - אולימפיאקוס 0:2

ימים רבים עברו מאז מאמני שתי הקבוצות, ארסן ונגר וזיקו, נפגשו משני עברי המתרס כשהצמד אימן ביפן. הערב הם נפגשו במעמד קצת יותר בכיר - ליגת האלופות. 78 דקות החזיקה האלופה היוונית, שנהנתה מיום ענק של אנטוניס ניקופולידיס הוותיק מעמד, עד שהגיע ססק פברגאס.

בדקה ה-78 ניקופולידיס כבר לא יכול היה להושיע. ססק פברגאס הכניס כדור עומק מושלם לאדוארדו שיישר כדור רוחב לרובין ואן פרסי וההולנדי דחק מחמישה מטרים את שער היתרון של ארסנל. פברגאס היה גם זה שבישל את השני לאנדריי ארשבין שכבש עם העקב (אך מעמדת נבדל) והעלה את התותחנים ל-0:2 אחרי שער וירטואוזי.

אלקמאר - סטנדרד ליאז' 1:1

שתי הקבוצות, שפתחו את השתתפותן במפעל עם הפסדים, השיגו היום נקודת בכורה. אחרי מחצית מאופסת, כבש המפציץ מוניר אל חמדאווי המרוקאי את השער ההיסטורי הראשון של ההולנדים בליגת האלופות, בתום התקפה מסודרת בדקה ה-48. סטנדרד, שספגה במחזור הקודם בדקות הסיום, נהנתה הפעם משער שוויון דרמטי של מוסא טראורה דקה בתוך תוספת הזמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully