וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פאר זכתה בטורניר טשקנט

שחר פאר רשמה ניצחון עשירי רצוף וזכייה בטורניר שני ברציפות כשגברה על אמנמורדובה: "אני משחקת טוב בנקודות החשובות"

שחר פאר טניסאית ישראלית. רויטרס
שבוע חלומי. פאר/רויטרס

שחר פאר תזכור את תקופת החגים הזו לטובה. אחרי שסגרה את תשס"ט ופתחה את שנת תש"ע ברגל ימין עם זכייה בטורניר גואנגז'ו שבסין, הטניסאית הבכירה של ישראל (46 בעולם) הוכיחה בעשרת ימי התשובה שבין ראש השנה ליום כיפור כי היא בכושר מצוין, ושיש בה את מה שצריך כדי לטפס חזרה במעלה הדירוג העולמי. פאר הוכיחה בתוך שבוע כי היא השאירה את הפציעה מאחור, וכי היא מחזירה לעצמה את הביטחון ביכולת דרך טורנירים מסדר גודל בינוני. ערב יום הכיפורים פאר ניצחה בגמר טורניר טשקנט את אקגול אמנמורדובה האוזבקית (113 בעולם) בתוצאה 3:6, 4:6 ורשמה זכייה שנייה רצופה בטורניר WTA.

אני מאוד שמחה", אמרה בסיום פאר, שגם גרפה פרס של 39 אלף אלף דולר וצפויה לעלות עד לסביבות המקום ה-30 בעולם, "זה מראה שהטניס שלי משתפר ושאני משחקת טוב יותר במהלך הנקודות החשובות. עכשיו אני מקווה שאצליח לשמור על המומנטום".

הניצחון היה העשירי ברציפות של פאר בסבב, שיא אישי שהפך אותה לישראלית השנייה שזוכה בטורניר טשקנט, אחרי שאנה סמאשנובה עשתה זאת לפני עשר שנים בדיוק. לזכותה של פאר עמד מאזן מושלם של 0:4 במפגשי העבר מול אמנמורדובה, האחרון שבהם רק בשבוע שעבר בשמינית הגמר בגואנגז'ו, וגם הפעם ידעה פאר להתגבר על הסרבים החזקים של האוזבקית הענקית (1.90 מ'). בתחילת אוקטובר תשתתף פאר בטורניר בייג'ינג היוקרתי (סך פרסים 4.5 מיליון דולר, משטח קשה).

"אני רוצה לברך את אמנמורדובה על שבוע גדול", אמרה פאר בטקס הזכייה הצבעוני, שכלל תזמורת ותהלוכת דגלנים. "אני יודעת כמה זה קשה לשחק מול קהל ביתי, והיא עשתה הישג יפה. אני רוצה להודות לחברות המאמצות של הטורניר והצוות הגדול שארגן טורניר יפהפה. תודה גם לשגריר ישראל שתמך בי לאורך השבוע, ולאבא שלי שליווה אותי". בסיום דבריה עקצה שחר את מאמנה. "תודה למאמן שלי פבלו, שנמצא איתי. אני יודעת שאני בחורה משוגעת, אבל תודה על הכל. התערבתי איתו שאזכה ועכשיו הוא צריך ללבוש את הגלבייה הזאת כל הדרך לטורניר בייג'ינג".

מהלך המשחק

השתיים שמרו על ההגשה בפתיחה, ופאר ניסתה להריץ את יריבתה מצד אל צד כשהיא מנצלת את חבטת גב היד המצוינת שלה, אולם האוזבקית מנעה מהישראלית לרשום אפשרות לשבירה בזכות חבטות כף יד חזקות. במשחקון החמישי פאר הצליחה להתגבר על ההגשות החזקות של אמנמורדובה, ניצלה את גב היד החלשה של יריבתה ושברה ל-2:3. פאר שמרה על הגשותיה, ובמשחקון התשיעי השיגה שתי אפשרויות שבירה. לאחר דו קרב בין השתיים, שחר שלחה חבטת כף יד מדויקת שהביאה לה נקודת שבירה, וניצחון 3:6 במערכה הראשונה.

פאר פתחה לא טוב את המערכה השנייה, ואמנמורדובה הצליחה לשבור כבר במשחקון הראשון. שחר התעשתה מיד, ובעזרת עבודת רגליים טובה וחבטות מדויקות מהקו האחורי שברה ל-1:1. במשחקון הרביעי שחר הציגה חבטות החזרה טובות, שברה ל-1:3 ושלטה לחלוטין בקצב המשחק. במשחקון הבא פאר איבדה ריכוז ואפשרה לאמנמורדובה לשבור חזרה. פאר שוב שברה, ובמשחקון התשיעי נאבקה כדי לשמור על ההגשה. אמנמורדובה, שפיגרה 5:3 שיחקה טניס משוחרר יותר והצליחה לשבור את פאר, שנראתה לחוצה באותן דקות. בסופו של דבר פאר שברה במשחקון העשירי, ניצחה 4:6 והניפה גביע שני תוך שבוע.

ועכשיו: צום קל

"אני מאוד שמחה שזכיתי בשני טורנירים רצופים, במיוחד כשלא איבדתי במהלכם מערכה", אמרה שחר פאר אחרי הזכייה, שהוסיפה לחשבונה 39 אלף דולר, "זה מראה שהטניס שלי משתפר ושאני משחקת טוב יותר במהלך הנקודות החשובות. אני מקווה שאצליח לשמור על המומנטום הזה גם בטורנירים הבאים ולסיים יפה את השנה.

"שיחקתי היום טניס טוב, ולמרות שהיה משחק לא קל, אני באמת שמחה שהצלחתי לסיים אותו בשתי מערכות ולזכות בטורניר הזה. מאחלת לכולם שנה טובה, צום קל וגמר חתימה טובה".

* הטניסאית היפנית קימיקו דאטה קרום זכתה בטורניר סיאול, אחרי שניצחה את הספרדיה אנבל מדינה גאריגוואס 3:6, 3:6. זה התואר הראשון בו זוכה היפנית מאז 1996. "אני מאושרת", אמרה דאטה קרום, שדורגה בעבר רביעית בעולם ותחגוג מחר יום הולדת 39, "באתי משוחררת, ובכנות, אני לא יודעת איך מצאתי את האנרגיות לזה בגילי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully