וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זו ליגה ארצית מחוזקת"

25.9.2009 / 8:16

אם חשבתם שהגדלת הליגה פגעה ברמה ובעניין של ליגת העל, כנראה לא שמתם לב איזה נזק זה עשה לליגה הלאומית. ללא גוף משדר, ללא ספונסרים רבים וללא קבוצות סקסיות, הליגה שהיתה עד לא מזמן אלטרנטיבה לשיממון בליגת העל נכנסה למשבר עמוק

אוהדי כדורגל. ברני ארדוב
ליגה שלא מעניינת אף אחד/ברני ארדוב

"הליגה הזאת נחלשה"

"אנחנו מדינה מיוחדת, אצלנו ותק, ניסיון וגיל זה חסרון. כל מאמן כושר הופך למאמן בליגה הלאומית השנה. כל אחד שלא שיחק כדורגל ולמד בתיאוריה, נהיה מאמן גדול. לא תמצא את זה בשום ליגה באירופה. לא בגרמנית, לא באיטלקית, הולנדית ובלגית, אפילו בליגות הקטנות. רק בליגה הלאומית שלנו. אם זה כדורגל, אז מאמן יכול להיות גם ספר או ירקן. מי מלמד כדורגל פה? מי מתווה את הדרך? אם הייתי בן 40, היו אומרים שאני קנאי. אבל עברתי הכל, אני בסוף הקריירה, אז מותר לי לדבר. אנחנו המאמנים הוותיקים יודעים את האמת: הליגה הזאת נחלשה".

לאחרונה מכריזים שחקנים רבים על מותה של ליגת המשנה בישראל, זאת שעד העונה האחרונה הייתה מקבלת חשיפה בלוח השידורים ומרכזת עניין לקראת השלבים האחרונים שלה גם ברמת עמודי השער של מדורי הספורט. העונה, לא תשמעו אף אחד שמדבר עליה במונחים של מותחן ודרמה, אולי מפני שהליגה שאף אחד לא רוצה לשדר כבר לא משמשת כאלטרנטיבה לציבור אוהדי הספורט. הספונסרים בורחים, הקהל כבר לא קונה כרטיס וגם לא מנסה להתפלח ורובכם לא תזכרו מי המאמן של בית"ר שמשון. גם אם קוראים לו לופא קדוש והרגע שמעתם מה הוא באמת חושב על הרמה הכללית של הליגה הזאת.

40 אחוז פחות

המשוואה לדעיכתה של הליגה הלאומית מתאפיינת במספר נעלמים שאותם ניסינו לגלות. דומה כי הנטישה של הקבוצות הצבעוניות לליגת העל, ההצטרפות והבסיס החדש שיצרו כאן קבוצות הליגה הארצית הם רק חלק מקלקול הקיבה שחטפה הליגה הלאומית. משיחות עם יושבי הראש, הבעלים והשחקנים אפשר ללמוד בקלות על התופעה שהשחירה יותר מכל את הליגה שנחשבה במשך שנים לליגה העסיסית של ישראל. כעת, בעלי הקבוצות אמורים להתמודד עם אובדן של מיליוני שקל בעונה, מענק שאותו קיזזה התאחדות בגלל שהגופים המסחריים כבר לא מוכנים לשדר כדורגל ישראלי בכל מחיר.

"נראה לך שאנשים רוצים לראות בטלוויזיה קבוצות של ליגה ארצית? מילא, לראות משחק אחד או שניים, אבל ליגה שלמה?", ממשיך לופא קדוש באותו קו בו הוא התחיל. "בעונה שעברה היו משחקות כאן הפועל באר שבע, הפועל חיפה ואחי נצרת, קבוצות עם קהל, מה תראה העונה? אין קהל, בעיתונים של יום ראשון מדווח על 300 ו-400 אוהדים ביציע. סגנון של משחק נוער, אז למה בכלל שיהיה עניין?".

"הציבור הישראלי מעדיף לראות יותר בניון ובן סהר, מאשר לבזבז את הזמן במשחק החוץ של מרמורק בבת ים", אומר איציק פוזמנטיר מהכח עמידר רמת גן. "אנשים לא רוצים לראות אותנו. אין ספק, הליגה הלאומית היא מראה של הכדורגל הישראלי, היא נחלשה, למרות שלדעתי ליגת העל נחלשה יותר. העונה הליגה הלאומית נראית פחות טוב כי הסגנון אחר. יותר קבוצות עלו ליגה ורוצות לתקוע יתד. בלי כסף גדול. הכסף לא זורם בקבוצות כמו מרמורק. ביום שישי באו 400 אוהדים למשחק שלנו. אם היה יותר עניין היו אלף".

"אנשים לקחו את הליגה וריסקו אותה. אף אחד לא רוצה לשדר, התקשורת כותבת בשורה וחצי על המשחקים בגביע הטוטו וכשאין שידורים אי אפשר לגייס ספונסרים", מנתח אריאל שיימן ממכבי הרצליה, שועל ותיק בלאומית, את המצב אליו נקלעה הליגה. "הייתה הצעה בשבוע שעבר להעביר את הזכויות לערוץ 1, אבל ספורט פייב (החברה הגרמנית שעוסקת בשיווק הליגה הישראלית עבור ההתאחדות לכדורגל) לא הסכימה. מה לעשות, האמת התפוצצה לאנשים בפרצוף. גופים מסוימים רצו לתפור דיל עם המשחק המרכזי, אבל לא האמינו שערוץ 1 יעקוף אותם וייקח אותו כי כולם היו בטוחים שאין שם שקל. קבוצות כמו אשקלון ונס ציונה התחייבו לשחקנים בכירים מאוד, אבל בסוף קיבלו תמיכה פחותה ב-1.35 מליון שקל בהשוואה לעונה שעברה. 40 אחוז פחות, אתה קולט? גם אם ישדרו אותנו העונה לא נראה מזה כסף".

מינוס מליקסון וערן לוי

ללא מעט שחקנים בליגה יש טענות לגבי השיטה שבה הליגה משוחקת העונה. 16 קבוצות וליגה שמורכבת ברובה מקבוצות שעד לפני שנתיים דשדשו בליגה השלישית והרביעית בישראל. "הבטיחו כדורגל לכולם, ובסוף מה נתנו? צריך רואה חשבון בסוף העונה כדי להבין את השיטה של חלוקת הנקודות בחצי. יצרו פה קרקס", כועס קדוש. "שש קבוצות מובילות עלו לליגת העל, במקומן הגיעו קבוצות תחתית. קריית שמונה והכח ירדו שבורות ולא הוסיפו מימד של יכולת בליגה הזאת. שתיים מליגה א', שזאת ליגה רביעית, ועוד שבע מהארצית עלו. הליגה הלאומית הפכה לליגת ארצית מחוזקת", הוא קובע ומנפק הצעה שלדבריו הייתה מצילה את הליגה. "היו צריכים לבנות שלוש ליגות של 14 קבוצות, בהדרגה. אולי אז הייתה רמה. במקום זה, מה קרה? קבוצות מהלאומית הגיעו לליגת העל, שהפכה לליגה לאומית משודרגת".

גם פוזמנטיר סבור כי "זאת שיטה שצריך להיות בוגר טכניון כדי להבין אותה. בגלל זה, בעונה שעברה קבוצות שהיו מועמדות לעלייה פתאום התרסקו וכמעט ירדו לליגה השלישית. צריך לזכור שהעונה אין כוכבים כמו ערן לוי ומליקסון. מצד שני, בלי לפגוע בשחקנים מסוימים, אתה יכול לראות איך שחקנים שלא מצאו את מקומם בהכח הפכו להיות שחקני הרכב באשדוד או בהפועל רעננה. אם אתה שואל אותי, אז ברור שהליגה שלנו נפגעה בטווח הקצר. אבל אני מאמין שהשיטה הזאת תועיל בטווח הבינוני-ארוך".

שיימן דווקא לא מתלונן על הרמה, אלא על ההתאחדות שבגדה בקבוצות והספונסרים שהחלו לברוח: "מצד אחד בליגה הלאומית קיימים שחקנים שלא שיחקו מעולם בליגה השניה, אבל כשאני רואה שחקנים כמו אונגר, רוזן וצגאי שירדו לשחק בה, אני מבין שהרמה לא כל כך נמוכה. לדעתי דווקא בטווח הארוך הליגה תיפגע אם לא יהיו שידורים. הספונסרים נוטשים אותנו. אין תצלומים שלהם בעיתון, אף אחד כבר לא רואה אותם בטלוויזיה".

שוקי נגר, ששיחק בשנים האחרונות בלאומית והעונה בהפועל אשקלון, נוטה יותר לצד של פוזמנטיר, לפיו הפגיעה היא דווקא בטווח הקצר והעתיד אולי בכל זאת יהיה טוב יותר. "ברור שזה יוצר פחות עניין שלא משדרים אותנו, אבל בשביל לדעת אם הליגה אטרקטיבית או לא צריכים לבחון דברים לאורך זמן", מסכם המגן הוותיק. "אין ספק, הליגה נחלשה בהשוואה לעונה שעברה, בעיקר בגלל המעבר של קבוצות כמו באר שבע והפועל חיפה לליגת העל, אבל לא בצורה כזו דרסטית. הן הוסיפו הרבה צבע. אבל מצד שני, פתיחת העונה היא ההוכחה לכך שקבוצות כמו עראבה ואשקלון יהפכו אותה למעניינת יותר. לכן, צריך לחכות עוד חודש ומעלה בכדי לומר בוודאות עד כמה זה הצליח".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully