וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליגה האירופית: המבורגר וינאי

ראפיד וינה השפילה את המבורג, עם 0:3 גדול בבית 3 של הפועל ת"א. הפסדים מביכים לרומא ולאציו, 1:3 לגלאטסראיי ביוון

אחרי ששינה את שמו ושינה תצורה, יצאה לדרכה הערב (חמישי), לאחר אינספור סיבובים והרבה מאוד קבוצות, הליגה האירופית. 48 קבוצות מחולקות ל-12 בתים מתחרות על שני המקומות הראשונים, שמהם יעפילו לשלב ה-1/16. אל 24 העולות תצטרפנה שמונה הקבוצות שתסיימנה במקום השלישי בבתי ליגת האלופות.

תוצאת הערב הראשון שייכת עד כה לראפיד וינה, שהדהימה עם 0:3 גדול על המבורג במסגרת בית 3 בו משחקת גם הפועל תל אביב. גם באזל השוויצרית רשמה תוצאה מפתיעה עם 0:2 על רומא של קלאודיו ראניירי בבית 5. גלאטסראיי רשמה ניצחון חוץ מרשים, 1:3 על פנאתינייקוס בקרב יווני-טורקי חם כמו תמיד במסגרת בית 6.

ההפתעה של הערב הגיעה מבית 7. חשבתם שרד זלצבורג נמושות? גם לאציו חשבה. מחזיקת הגביע האיטלקי זלזלה וספגה הפסד ביתי מביש 2:1. גם פנרבחצ'ה הושפלה בביתה כשהפסידה 2:1 לטוונטה מצמד שערים של מיודעינו השוויצרי, בלאיסה נ'קופו. אברטון חגגה בגודיסון פארק עם 0:4 חלק וקל על א.א.ק אתונה.

בית 1

אייאקס - טימישוארה 0:0

הקבוצה ההולנדית אירחה את שחקניו של יון סבאו, לאחר שהביסה במחזור הליגה 0:6 את ברדה, אבל לא הצליחה לנצח. טימישוארה הדיחה במוקדמות ליגת האלופות את מחזיקת גביע אופ"א, שחטאר דונייצק, וגם באמסטרדם ארינה הוכיחה כי יש לה מה למכור, עם זכייה בנקודה יקרה.

דינמו זאגרב - אנדרלכט 2:0

אלופת קרואטיה מוליכה את הטבלה במדינה ומבקיעה שערים בסיטונות, אבל אנדרלכט רצתה לתקן את הרושם מהתבוסות בפלייאוף מול ליון ועשתה את העבודה. ויקטור ברנרדז, שחקן נבחרת הונדורס, כבש את השער הראשון במשחק בבעיטה ממרחק בדקה ה-74, ג'ונתן לגר קבע את תוצאת המשחק כשנותרה דקה לסיום.

בית 2

גנואה - סלאביה פראג 0:2

האיטלקים הסתמכו על העובדה שהקבוצה הצ'כית הפסידה בחמשת משחקיה על אדמת איטליה במסגרות אירופיות, והמשיכו על חשבונה את פתיחת העונה הנהדרת. אלברטו זפאטר הספרדי כבש כבר בדקה הרביעית והפך את המשחק נוח יותר. ג'וזפה סקולי הכפיל מקרוב בדקה ה-39.

ליל - ולנסיה 1:1

הספרדים הגיעו לצרפת כשהם מעודדים מהמאזן המושלם בליגה, אך עלו בהרכב חסר וללא השלישייה הנפלאה הכוללת את דויד סילבה (נשאר בספרד) ודויד וייה וחואן מאטה שהחלו את המשחק על הספסל. ליל ניסתה להכניע את סזאר, אבל בדקה ה-77 ראתה את מאטה נכנס ומעניש תוך דקה. ז'רביניו, המחליף של ליל, התקנא ביריבו והראה שגם הוא יודע לכבוש אחרי שעלה מהספל, עם שער משווה ארבע דקות לסיום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

בית 3

ראפיד וינה - המבורג 0:3

בזמן שהפועל תל אביב חזרה מפיגור ואספה שלוש נקודות ביתיות מול סלטיק, הפתיעו האוסטרים את מוליכת הליגה הגרמנית שבמגרשה ייערך גמר הליגה האירופית במאי. ראפיד וינה ניצחת בשישה מתוך שמונה מפגשים קבוצות גרמניות, והערב השיגה את השביעי.

דווקא סטפן הופמן הגרמני היה האיש שהכניע את פרנק רוסט בכדור חופשי שעבר על פני כולם בדקה ה-35. ראפיד לא הורידה את הרגל מהדוושה וניקיצה ילאביץ' כבש מקרוב את השני בדקה ה-44. בדקה ה-74 זה כבר הפך לתבוסה משפילה עבור הקבוצה של ברונו לבאדיה, כאשר המחליף כריסטופר דראזן חטף כדור, התנהל באין מפריע ובשמאל שלח לפינה הקרובה של רוסט.

בית 4

הרטה ברלין - ונסטפילס 1:1

הקבוצה מבירת גרמניה פתחה רע מאוד את העונה בבונדסליגה, ולא שינתה מומנטום במחזור הראשון של הליגה האירופית. הרטה איבדה את השוער ירוסלאב דרובני בגלל פציעה בדקה ה-21, אבל קיבלה את שער היתרון מלוקאש פישצ'ק הפולני בדקה ה-34. אדגר גאורקס השווה עבור האלופה הלטבית בדקה ה-48.

הירנביין - ספורטינג ליסבון 3:2

המאמן ההולנדי יאן דה יונג הזהיר את שחקניו מפני ליידסון, וידע על מה הוא מדבר. ג'ראלד סיבון הוותיק אמנם העלה את הירנביין ליתרון בדקה ה-12, אבל החלוץ הברזילאי שהתאזרח בפורטוגל והצטרף לנבחרת, ענה עם צמד בדקות 18 ו-41. הבלם מייקל דינגסדאג השווה בדקה ה-78, אלא שליידסון אמר את המילה האחרונה והשלים שלושער בדקה ה-88.

בית 5

צסק"א סופיה - פולהאם 1:1

המאזן של הקבוצה הבולגרית במשחקים נגד קבוצות אנגליות טוב יותר בחוץ מאשר בבית, ועל זה בנו הלונדונים שיכולים בסופו של דבר להיות מרוצים מנקודה אחת במשחק החוץ. אחרי מחצית מאופסת הרשית פריירה מישל בדקה ה-62, אבל שלוש דקות לאחר מכן איזן דיומנסי קמארה.

פ.צ. באזל - רומא 0:2

הקבוצה מבירת ארץ המגף הגיעה לאחר ניצחון דחוק בסוף השבוע בליגה על סיינה בבכורה של קלאודיו ראניירי, כאשר גם השוויצרים ניצחו את בלינזונה לאחר רצף של חמישה משחקים ללא ניצחון. בסוף הערב דווקא המארחים חייכו, בזכות שער של קרליטוס בבעיטה מחוץ לרחבה אחרי 11 דקות משחק, ועוד אחד של פדריקו אלמרארס הארגנטינאי בדקה ה-87.

בית 6

פנאתינייקוס - גלאטסראיי 3:1

הקרב היווני-טורקי על אדמת ארץ האלים מסקרן לכשעצמו, אבל הוא הפך עוד יותר פיקנטי ומסעיר, כאשר הפגיש צמד שעבד בעבר ביחד והביא את גביע האלופות לברצלונה, פרנק רייקארד ועוזרו האנק טן קאטה.

צמד המאמנים ההולנדים כבר עזבו את בארסה, וכל אחד פרש לדרכו, כאשר הערב הביס רייקארד את עוזרו לשעבר והשיג שלוש נקודות חשובות לקראת ההמשך. אלאנו הברזילאי, הרכש היקר ממנצ'סטר סיטי, פרע שטרות עם שער מוקדם בדקה השישית, בישול למילאן בארוש בפתיחת המחצית השנייה והשלמת צמד אישי בדקה ה-57. דימיטריוס סלפינגידיס רק צימק בדקה ה-78.

שטורם גראץ - דינמו בוקרשט 1:0

הרומנים שלטו ללא עוררין במגרשה של שטורם גראץ, אבל כל ניסיונותיהם עלו בתוהו, עד אשר הגיע גבריאל תאמאש. הבלם התמיר עלה לעזרת ההתקפה בכדור קרן, וניצח עבור דינמו את המשחק בדקה ה-80.

בית 7

ויאריאל - לבסקי סופיה 0:1

המאמן החדש של ויאריאל ארנסטו וואלוורדה, שהחליף את מנואל פלגריני שעבר לריאל מדריד, רצה להוכיח כי יש בכוחו להוביל את קבוצתו למקומות נשגבים גם בזירה האירופית המשנית, אחרי שנכשל לעשות כן עם אולימפיאקוס אשתקד. הצוללת הצהובה זלזלה באלופה הבולגרית ועלתה בהרכב משני, אבל למזלה, נילמאר היה שם בדקה ה-72 כדי למנוע מבוכה, כשדחק פנימה לאחר בישול של המחליף ג'וזפה רוסי.

לאציו - רד בול זלצבורג 2:1

מחזיקת הגביע האיטלקי נתקלה בקשיים לא צפויים מול האלופה האוסטרית, שהודחה על ידי מכבי חיפה בשלב הפלייאוף של ליגת האלופות וסיפקה את הסנסציה של הערב בגלל שתי טעויות איומות בהגנה. לאחר מחצית עלובה, כבש פסקוואלה פוג'ה, שנכנס כמחליף במחצית את שער היתרון בדקה ה-59. אלבנו ביזארי, שוערה המחליף של לאציו, טעה בגדול ופרנץ שימר איזן בדקה ה-82. בתוספת הזמן, הרחקה רעה של קריבארי הפכה לשער ניצחון של מארק ינקו ויום עלוב לקבוצות מהבירה האיטלקית.

בית 8

פנברחצ'ה - טוונטה 2:1

פנר הייתה רגילה לשחק בשנים האחרונות בליגת האלופות, אבל עם המעבר לשיטה החדשה של פלאטיני, מצאה את עצמה בליגה האירופית וגילתה כי החיים שם קשים מכשציפתה. מהמט טופוז אמנם העלה את הטורקים ליתרון בכדור חופשי בדקה ה-71, שבע דקות לאחר שהחליף את רוברטו קרלוס, אבל ארבע דקות מאוחר יותר טעה וולקן דמירל בגדול ואפשר לבעיטה חלשה של בלאיסה נ'קופו לחדור פנימה. השוויצרי היה גם זה שכבש את שער הניצחון בדקה ה-80.

סטיאווה בוקרשט - שריף טיראספול 0:0

בית 9

אברטון - א.א.ק. אתונה 0:4

הכחולים של דייויד מויס פתחו את העונה באנגליה בצורה רעה מאוד, אבל חגגו על היריבה היוונית, שאוהדיה צבעו בצהוב שחור את אצטדיון גודיסון פארק. ג'וזף יובו נגח את הטופיז ליתרון בדקה ה-10, והבלם שפתח לצידו, סילבן דיסטן, הכפיל בדקה ה-17. 20 דקות מאוחר יותר המשיך סטיבן פינאר את החגיגה עם שער נהדר בבעיטה ממרחק. א.א.ק איבדה את קרלוס אראוחו בכרטיס אדום בדקה ה-55 והתפרקה. ז'ו הברזילאי סגר עניין עם שער קל בדקה ה-80. אברטון פותחת את העונה בליגה האירופית ברגל ימין.

בנפיקה - באטה בוריסוב 0:2

הקבוצה מפורטוגל כבשה בשני משחקיה האחרונים בליגה 12 שערים, והערב הורידה את הרגל מהגז, מה שלא מנע ממנה לנצח את אלופת בלארוס. נונו גומש (36) ואוסקר קרדוסו (40) כבשו צמד בזק למנצחים.

בית 10

קלאב ברוז' - שחטאר דונייצק 4:1

מחזיקת גביע אופ"א החלה במסע שלה במשחק חוץ לא קל בבלגיה, אבל קיבלה אירוח למופת. אלכסיי גאי כבש ראשון בדקה ה-12, וויליאן קבע 0:2 כעבור שבע דקות ודריו סרנה הפציץ את השלישי בדקה ה-35. שער מצמק של קרל גרטס (62) לא מנע את התבוסה מהבלגים, שספגו עוד שער מבעיטה חופשית מושלמת של המחליף, קונסטנטין קרבצ'נקו רבע שעה לסיום.

פרטיזן בלגרד - טולוז 3:2

הקבוצה הצרפתית נחלצה מפיגור מוקדם (מלאדן קרסטאיץ', 24) ונהנתה ממופע אימים של הגנת המארחים והשוער, מלאדן בוזוביץ' כדי להשיג ניצחון חוץ. פנטקסי סירייקס הפך את הקערה עוד לפני המחצית (30, 38) ואנוטאן דבו קבע 1:3 בדקה ה-49. קלאו רק צימק לסרבים בדקה ה-66.

בית 11

ספרטה פראג - פ.ס.וו. איינדהובן 2:2

הקבוצה ההולנדית עלתה לליגה האירופית, לאחר שהתגברה בסיבוב הרביעי והאחרון על בני יהודה, והערב הייתה רחוקה דקה אחת מלפתוח את שלב הבתים בהפסד. כל השערים נכבשו ב-14 דקות אחרונות דרמטיות במיוחד. תחילה היה זה רומן הובניק, שנגח את המארחים ליתרון, אבל ארבע דקות מאוחר יותר הגביה בלאש דז'ודז'אק לרחבה וג'ונתן רייס השווה בנגיחה משלו. מרטין זמאן כבר חשב שכבש שער ניצחון בדקה ה-87, אבל נגיעת יד מטופשת ברחבה הובילה לשער של שוויון של רייס בפנדל בתוספת הזמן.

קלוז' - פ.צ. קופנהאגן 0:2

האלופה הדנית הודחה בשלב הפלייאוף של ליגת האלופות על ידי אפואל ניקוסיה, והמשיכה את היכולת הרעה באירופה גם ברומניה. חואן קוליו הארגנטינאי (55) ולסינה טראורה (75) סידרו לקלוז' את המקום הראשון בבית לאחר המחזור הראשון.

בית 12

אתלטיק בילבאו - אוסטריה וינה 0:3

היום המדהים של הקבוצות האוסטריות הסתיים בטעם מריר עם התבוסה של אוסטריה וינה בסן מאמס. הבאסקים טיילו כבר מהפתיחה ונהנו מפנדל מוצלח של פרננדו יורנטה בדקה התשיעית. יורנטה השלים צמד בדקה ה-23 ואיקר מונאין חתם פתיחה מצוינת לאתלטיק, שמהווה המשך ישיר לשני הניצחונות במחזורים הראשונים של הלה ליגה.

נאסיונאל - ורדר ברמן 3:2

פינאליסטית גביע אופ"א הפכה משחק קל לקשה, אך חזרה עם שלוש הנקודות. פנדל של תורסטן פרינגס העלה את הגרמנים ליתרון בדקה ה-37 וקלאודיו פיזארו דחק מקרוב את השני בדקה ה-55. אלא שאז חזרו המארחים למשחק. שני שערים של פליפה אליסטה (68) ורפיק האלישה האלג'יראי (75) קבעו שוויון דרמטי. למזלו של תומאס שאף, משחק אצלו ווינר בשם פיזארו, שניצח לו את המשחק חמש דקות לסיום והשאיר את הפורטוגלים הצנועים מאוכזבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully