וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרינה: "אני אדחף את הכדור לגרון שלך"

זה היה המשפט שסיננה סרינה וויליאמס לעבר שופטת הקו, לפני ההפסד לקלייסטרס בחצי הגמר בניו יורק. גם ווז'ניאקי בגמר

רויטרס

וידאו: רויטרס

עריכת וידאו: יאיר דניאל

היה שווה לחכות יומיים ולספור את כמויות הגשם בניו יורק, לטובת ההצגה הגדולה שקיבלנו היום (ראשון) בבוקר בחצי גמר הנשים של אליפות ארצות הברית הפתוחה בטניס. האלופה, סרינה וויליאמס, הצהירה כבר לפני פתיחת המשחק שלקים קלייסטרס המתקאמבקת אין מה להפסיד - וכמה שהיא צדקה. אין הרבה מקרים שבהם סרינה, הטניסאית מספר 2 בעולם, כל כך חוששת וזו כנראה הסיבה שהיא הפסידה בחצי הגמר 6:4, 7:5. אבל אם שואלים אותה, הרי שהסיבה העיקרית להפסד שלה הייתה טעות שיפוט גורלית, שגרמה לה לאבד את העשתונות ולהפסיד שתי נקודות באופן סתמי.

קים קלייסטרס, שחזרה הקיץ לסבב אחרי פרישה של שנתיים בה הספיקה ללדת, הוכיחה לפנות בוקר באופן רשמי שהיכולת שלה, שכל כך הרשימה במשך שבועיים, מתאימה גם לרמות הגבוהות ביותר של טניס הנשים העולמי. ועכשיו נראה שהיא בדרך לתואר גרנד סלאם, שיכול להיות השני בקריירה שלה, כשתפגוש בגמר את קרוליין ווז'ניאקי. הראשון, אגב, הושג באותו טורניר לפני ארבע שנים.

המשחק הזה הבטיח רבות וגם קיים, אבל הדרמה הגדולה שלו התרחשה בסוף, כשסרינה וויליאמס הגישה במצב של 5:6 לקלייסטרס, שהייתה רחוקה בשתי נקודות מהניצחון. הלחץ כנראה עשה את שלו, ודריכת רגל של אלופת הטורניר על הקו, בזמן ההגשה השנייה שלה, גרמה לשופט להורות על נקודה לזכות קלייסטרס, מה ששינה את המצב לנקודת משחק לטובתה (40:15). כאן נדלקו הפיוזים של סרינה וויליאמס, שלא הסכימה עם הפסיקה והחלה לצעוק על שופטת הקו, שהאשימה בקללות ואיומים. היות ו-וויליאמס ריסקה מחבט בשלב מוקדם יותר של המשחק וקיבלה אזהרה, השופט ניצל את המצב כדי לפסוק על נקודה נוספת לטובת קלייסטרס המופתעת, שלפתע הבינה שניצחה במשחק. מאוחר יותר הגיעה הגרסה הרשמית לדבריה של וויליאמס שאמרה: "אני נשבעת באלוהים, אני אקח את הכדור הזה ואדחף לך אותו לתוך הגרון. את שומעת אותי?".

קלייסטרס תתמודד על התואר נגד קרולינה ווז'ניאקי מדנמרק, שמדורגת אמנם תשיעית בעולם אבל מעולם לא שיחקה בגמר גרנד סלאם. למעשה, עד לטורניר הזה היא לא עברה אפילו את שלב שמינית הגמר באחד מארבעת הטורנירים הגדולים. ווז'ניאקי עצרה בחצי הגמר את הטניסאית המפתיעה של הטורניר, ינינה וויקמייר הבלגית (50 בעולם), כשניצחה אותה 3:6, 3:6. וויקמייר צברה 40 טעויות בלתי מחויבות במשחק הזה, בעיקר בנסיונות לווינרים עם חבטת הפור-הנד החזקה שלה. ווז'ניאקי טעתה 14 פעמים בלבד וזה הנתון המרכזי שהכריע את המשחק.

קלייסטרס: "חבל שהייתי צריכה לנצח ככה"

קים קלייסטרס שהפכה לאם הראשונה שמגיעה לגמר טורניר גרנד סלאם מאז 1980, סירבה להתייחס לתקרית עצמה כשאמרה: "הבנתי שהיו שם צעקות, אבל הייתי רחוקה ולא יכולתי לשמוע במה מדובר, כך שאני לא יכולה להתייחס לזה". לעומת זאת, הבלגית כן התייחסה לדרך המוזרה שבה היא חגגה את הניצחון: "זה באמת חבל שמשחק שהייתי כל כך טובה בו, היה צריך להסתיים בצורה כזאת".

סרינה וויליאמס התקשתה להתאושש מהתקרית עם שופטת הקו, ובסיומו של המשחק היא הייתה בטוחה שאותה שופטת לא הבינה שהנקודה הכל כך חשובה שנלקחה ממנה גמרה לה בעצם את המשחק. "אין ספק שרציתי להילחם וידעתי שאני יכולה. התכנית שלי הייתה לחבוט שני אייסים, אבל זה לא יצא לפועל". הגרסה של השופטת הייתה שסרינה אמרה לה: "אני אהרוג אותך". כשהטניסאית האמריקאית שמעה זאת, בזמן שאותה שופטת קו פנתה לשופט הראשי, היא אמרה לה: "לא אמרתי לך כזה דבר, את רצינית?"

קרולינה ווז'ניאקי ניסתה להתרגל לרעיון החדש של אפשרות לזכות בתואר גרנד סלאם ואמרה אחרי ניצחון על וויקמייר: "אני לא יכולה לתאר את ההרגשה הזאת. זה חלום שהתגשם ועכשיו אין לי שום דבר להפסיד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully