וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלאדי מארי

29.8.2009 / 10:10

מאמנו לשעבר של אנדי מארי, פיינליסט אליפות ארה"ב 2008, סבור שהוא תיקן את רוב החסרונות שלו העונה בדרך לגמר חוזר ב-2009, ורק הטניסאי הטוב בעולם מסוגל היום לנצח אותו. חבל שיותר בריטים לא מבינים זאת

אחרי הפוגה של כמה חודשים, התקשורת הבריטית חוזרת לשגעון אנדי מארי. זה אומר שהטניסאי מספר 1 של הממלכה בכל הזמנים, מקבל כותרות ראשיות על חשבון כדורגל, קריקט וראגבי - לפחות עד שיסתיים לו פסטיבל אליפות ארצות הברית הפתוחה, שתצא לדרך ביום שני, ה-31 לאוגוסט.

ולא מדובר סתם בכותרות. אדם שאינו מבין בטניס, אבל דווקא כן בהבנת הנקרא, יתרשם מכך שהטניסאי הטוב בעולם כיום הוא בריטי בשם אנדי מארי, ורק כדי להוכיח את זה הוא צריך לזכות בתחרות בניו יורק. הלב מחליף את ההגיון של הבריטים במקרה הזה, והם פשוט מאמינים בזכייה של מארי בלב שלם. ואולי הם פשוט יודעים את זה ומרגישים את זה יותר טוב מאיתנו, הנייטראליים? אחרי הכל, כבר מזמן הכתירו את אנדי מארי לדבר הבא בטניס העולמי - גם רוג'ר פדרר היה פעם הדבר הבא. פדרר זכה בתואר הגרנד סלאם הראשון שלו רק בפעם ה-17, מארי ישתתף בניו יורק בגרנד סלאם ה-15 שלו. מארי נכנס לטופ 10 וזכה בטורניר מקצועני לפני פדרר. פדרר הוא הדוגמה המושלמת להתקדמות מבוקרת ואיטית של כשרון ענק, עכשיו גם מארי רוצה ללכת בעקבותיו. עם הלחץ המטורף שהבריטים שמים עליו, הוא גם צריך להזדרז.

הכל תלוי בהגשה השנייה

לפני שנה בדיוק אנדי מארי רשם את חצי גמר הגרנד סלאם הראשון שלו, והמשיך עד לגמר אליפות ארצות הברית, שם הפסיד לרוג'ר פדרר בשלוש מערכות. אבל אנדי מארי של לפני שנה די שונה מהנוכחי. היום הוא כבר מדורג 2 בעולם, הוא זכה בשבעה טורנירים בסבב מאז אותו גמר, והכי חשוב - במסגרת ההתקדמות המקצועית הגדולה שלו בשנה האחרונה הוא שיפר באופן משמעותי את כושרו הגופני. אז, בארצות הברית 2008, כושרו הגופני הכריע אותו מול פדרר, אחרי חצי גמר בן שלושה ימים נגד רפאל נדאל (שהופסק וחודש בגלל הגשמים).

מארק פטצ'י, שאימן את מארי לפני 4 שנים, הסביר את השינויים המקצועיים במשחקו של הטוען לכתר בראיון ל-BBC ואמר: "כבר אין יותר מדי חולשות במשחק שלו. אי אפשר להשיג תוצאות כאלה אם יש חסרונות. מי שרוצה לנצח אותו צריך להיות הטניסאי הטוב בעולם, או מישהו שתפס יום מוצלח במיוחד. זה הופך אותו למועמד רציני בניו יורק. מבחינת הכושר הגופני שלו, הוא כבר יכול לתת את אותה התפוקה לאורך כל המשחק, ולהתיש את יריביו - בעבר זה לא תמיד קרה. מה שהכי מרשים אותי בכושרו הנוכחי זה חיזוק הרגליים, זה שיפר במיוחד את ההגשה הראשונה שלו, שהפכה לאחת הטובות בעולם. הוא עדיין צריך לשפר את אחוזי ההצלחה שלו בהגשה השניה".

בטורניר מונטריאול בו זכה, מארי אכן הוכיח כי בהגשות טובות הוא יכול ללכת עד הסוף, ודווקא במשחק נגד פדרר בחצי הגמר בסינסינטי (פדרר ניצח), מארי תפס יום הגשות רע. מעבר לצד הפיזי, פרשנים משבחים גם את השיפור המנטלי אצל אנדי מארי. בעניין הזה אמר פטצ'י: "אני חושב שהוא סוף סוף צבר את הנסיון של להיות בשלבים המתקדמים בתחרויות גרנד סלאם. הוא למד איך לא להילחץ מדי ולתת את הטניס הטוב ביותר שלו בכל מצב".

הטניסאי הבריטי אנדי מארי. רויטרס
ההגשה שלו הפכה תוך שנה לאחת הטובות בעולם. אנדי מארי/רויטרס

הכל עובר ליד פדרר

בנוסף לכותרות המפוצצות שלהם, הבריטים מנסים ליהנות מה"פנטזיה" שהשם אנדי מארי גורם לטניסאי הטוב בעולם לרעוד. אחרי הכל, רוג'ר פדרר אמנם ניצח במפגש האחרון בין השניים, אבל מארי עדיין מחזיק במאזן של 3:6 לטובתו מול השוויצרי, וכמו שהזכרנו - הוא הרבה יותר טוב היום. בעקבות דירוגו החדש של מארי, פדרר יוכל לפגוש אותו רק בגמר הטורניר. כדי להגיע לשם, מארי יצטרך ככל הנראה לעבור טניסאים כמו חואן מרטין דל פוטרו (ברבע הגמר) ורפאל נדאל (בחצי הגמר) - בדיוק כמו בטורניר לפני שנה.

פדרר עצמו דואג לפרגן כמו שהוא עושה כמעט עם כל טניסאי צמרת, אבל מבהיר: "מארי לא נמצא בראש שלי. המחשבות שנמצאות שם הן על איך שאני צריך לשחק. בכל מקרה, הוא שחקן מצויין ואני יודע שזה שניצחתי אותו בסינסינטי לא אומר שהוא לא יכול לנצח אותי בפעם הבאה. מה שאני יודע זה שאני אצטרך לתת הופעה גדולה כדי לנצח אותו". מארי, אחד הטניסאים היחידים בעולם ש"רגילים" לנצח את פדרר, האשים רק את עצמו אחרי ההפסד האחרון שלו ולא ממש התייחס ליכולת של השוויצרי כשאמר: "אומרים שהוא שיחק התקפי במיוחד, אבל זה קרה בגלל שאני שלחתי לו כדורים לאמצע המגרש. אני בסך הכל מרוצה שנשארתי במשחק במערכה השניה כי עשיתי הרבה דברים רע מאוד. הגשתי רע והחזרתי רע. אי אפשר להרשות לעצמך לשחק ככה נגד פדרר. אני חושב שהיו לי כמה שבועות מצויינים. ההכנה שלי לאליפות ארצות הברית מושלמת".

רוג'ר פדרר טניסאי שוויצרי חוגג ניצחון בטורניר סינסנאטי. רויטרס
"אני יודע שאצטרך לתת הופעה גדולה כדי לנצח אותו". רוג'ר פדרר/רויטרס

הכל ייחשב לגמר קלאסי

דבר אחד בטוח, והוא שיש לנו יותר מאפשרות אחת לגמר קלאסי בטורניר גרנד סלאם. זה החידוש הגדול. קרב בין רוג'ר פדרר לרפאל נדאל הוא מתבקש, וגם יכול לקרות רק בגמר. אבל צריך לתת את הכבוד למספר 2 הרשמי, אנדי מארי. בניגוד לאשף הווינרים פדרר, כאן מדובר בבונקריסט שהוא גם אחד מגדולי הטקטיקנים. אנחנו, בניגוד לבריטים, לא בטוחים שמארי יניף את גביע הגרנד סלאם הראשון שלו בפלאשינג מדו 2009. מה שכן, אם אכן יגיע לגמר מול פדרר - זה יהיה משחק הרבה יותר טוב וצמוד מהשנה שעברה.

דרכו של מארי בטורניר תתחיל במשחק לא פשוט נגד ארנסטס גולביס הלטבי, כשרון מבוזבז שלפחות פעם אחת בצעירותו הזכירו אותו כמי שעתיד לכבוש את ראשות הדירוג העולמי. בהמשך צפוי לו עוד מבקש מול הענק קרואטי איבו קרלוביץ', ואם לא תהיינה הפתעות מיוחדות - החל מרבע הגמר והלאה התסריט אמור להיות זהה לזה של השנה שעברה, מבחינת היריבים כמובן. מארי, כמו בני ארצו העיתונאים, מאמין גם הוא בלב שלם שהתסריט יכול להשתנות בכל מה שקשור לתוצאה במשחק הגמר, כמו שהצהיר בכותרת של אחד העיתונים הגדולים: "אני הולך על הזהב".

הטניסאי הבריטי אנדי מארי מניף גביע. רויטרס
הגיע הזמן לגביעים קצת יותר גדולים. אנדי מארי/רויטרס
  • עוד באותו נושא:
  • אנדי מארי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully