וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרף: "הנחישות שלנו הכריעה את המשחק"

מאמן הנבחרת, צביקה שרף, הסביר את ה-69:79 על בריטניה בטורניר לונדון. הלפרין, שהצטיין, הוסיף: "יש עוד הרבה מה לשפר"

נבחרת ישראל ממשיכה להתכונן לקראת אליפות אירופה שתיפתח בעוד שלושה שבועות בפולין, והערב (ראשון) פגשו שחקניו של צביקה שרף בנבחרתה המקבילה של בריטניה במסגרת המשחק האחרון של טורניר לונדון. הבריטים, כידוע, חסרים את כוכביהם הגדולים לואל דנג ובן גורדון, כשמנגד ישראל שיחקה גם הערב ללא יוגב אוחיון הפצוע, שנשאר בארץ ועשוי להצטרף לאימונים עם שובה, בעוד גם יניב גרין, שנפצע במשחק נגד פולין, נח למשך המשחק כולו. אלא שהחבורה של צביקה שרף הסתדרה גם ללא הסנטר המוביל שלה, והצליחה לבסוף להשיג ניצחון שני ברציפות בטורניר, 69:79.

כזכור, במשחק הראשון של טורניר לונדון הובסה ישראל 85:69 על ידי טורקיה, ובשני, אמש, הציגה כדורסל הרבה יותר טוב בדרך ל-72:86 מרשים על נבחרת פולין, כשקפטן הנבחרת, טל בורשטיין, מעמיד שיא קריירה במדים הלאומיים עם 28 נקודות ומשחק נהדר. הערב ידע בורשטיין משחק אפקטיבי הרבה פחות, עם החטאות רבות מחוץ לקשת ואיבודי כדור רבים, אלא שמי שלקח על עצמו את העניינים מהרגע הראשון ועד השריקה לסיום היה יותם הלפרין.

רכז אולימפיאקוס סיים את הרבע הראשון עם 11 נקודות, את המחצית עם 18 ואת המשחק כולו עם 29 (השווה את שיא הקריירה שלו במדים הלאומיים), תוך שהוא מנהל את המשחק הישראלי בצורה מצוינת ומדייק ברוב נסיונותיו. גם השותף השני לקו האחורי, גל מקל, ידע ערב מוצלח, במיוחד במחצית השניה, ונראה כאילו במובן הזה, צביקה שרף יכול להיות רגוע.

הקו הקדמי, שכלל הערב את ליאור אליהו ועידו קוז'יקרו ואת עמית תמיר מהספסל, היה קצת פחות טוב, וחסרונו של יניב גרין בצבע הורגש, בעיקר בצד ההגנתי. בסופו של דבר, שרף בהחלט יכול להיות מרוצה מהחיבור הקבוצתי של הנבחרת, ומעקומת השיפור הברורה - החל מאותה תבוסה מביכה להולנד, ועד הניצחון הערב. את הטורניר כולו סיימו שרף ושחקניו במאזן של הפסד אחד ושני נצחונות. בטורניר עצמו זכתה טורקיה, שניצחה הערב גם את נבחרת פולין, וסיימה במאזן מושלם של 0:3.

מהלך המשחק

ללא יניב גרין הפצוע, פתחה ישראל עם גל מקל, יותם הלפרין, טל בורשטיין, ליאור אליהו ועידו קוז'יקרו. הלפרין פתח היטב עם סל ועבירה כדי להעלות את הנבחרת ליתרון מהיר. הקבוצות החליפו נקודות בנקודות, וכעבור שלוש דקות ושלוש שלשות רצופות של הבריטים הראה לוח התוצאות 9:13 לזכות המארחת. הלפרין ומקל נתנו את הטון מהקו האחורי של ישראל, ושלשה של גארד אולימפיאקוס הפכה את התוצאה ל-18:19 לזכות ישראל. הדקות הטובות של הלפרין המשיכו, וביחד עם פניני ותמיר ירדה ישראל לסיום הרבע ביתרון 21:27.

בתחילת הרבע השני עלה משה מזרחי לפרקט, כשמקל והלפרין היו השרידים היחידים מהחמישיה המקורית. הבריטים ניצלו את זה כדי לחזור לעניינים בעזרת דקות טובות של ג'ואל פרילנד, אלא שהלפרין, שוב הוא, קבע 28:34 בסל ועבירה במתפרצת. החבורה של צביקה שרף המשיכה לשמור על היתרון למרות אחוזי קליעה נוראיים מחוץ לקשת ומספר דקות רעות של טל בורשטיין ומשה מזרחי, ואל חדרי ההלבשה ירדה הנבחרת ביתרון 39:42.

מקל פתח היטב את המחצית השניה עם שלשה במתפרצת ולאחר מכן אחת נוספת מהפינה, והעלה את הנבחרת ל-43:48. גיא פניני עלה כמו שצריך מהספסל, וסל יפה של ליאור אליהו העלה את הישראלים ליתרונם הגדול במשחק עד כה, 48:57. גם רביב לימונד ויובל נעימי קיבלו דקות מהספסל, ועזרו לנבחרת לשמור על היתרון ולעלות לרבע המכריע ביתרון דו ספרתי - 55:65.

הנבחרת פתחה את הרבע האחרון בצורה מעט מהוססת עם מספר החטאות, אלא שההתקפה הבריטית היתה מבולגנת עוד יותר, ועם שש דקות לסיום המשחק הובילה ישראל 59:69. בריטניה ניסתה לחזור, אך מספר חטיפות ישראליות אפשרו לאורחים לעלות ל-61:75. הבריטים ניצלו דקות ישראליות רעות כדי לחזור למשחק ולצמק, ועבירה בלתי ספורטיבית של בורשטיין עזרה למארחים לצמצם ל-75:69, דקה לסיום, אלא שגם זה לא עזר. הלפרין דייק מהקו, וקבע את תוצאת המשחק - 69:79 לישראל בסיום.

קלעו לישראל: יותם הלפרין 29 נקודות, ליאור אליהו 16, גל מקל 14, גיא פניני 7, עמית תמיר 4, עידו קוז'יקרו 4, טל בורשטיין 3, יובל נעימי 2.
דאנג קלארק הוביל את הבריטים עם 10 נקודות, כשמייק ג'ורג' הוסיף 9.

הלפרין: "יש עוד הרבה לשפר"

מאמן הנבחרת, צביקה היה שרף, היה מרוצה ממשחק קבוצתו, אך בו בזמן הקפיד לא לצאת מגדרו: "צריך להמשיך הלאה, המטרה העיקרית שלנו היא אליפות אירופה. ההגנה שלנו הייתה טובה מאד בחצי השני. על אף הקיפוח מצידם של השופטים, הנחישות של השחקנים שלנו היא זו שניצחה את המשחק".

יותם הלפרין, שהציג משחק נהדר ואף השווה את שיאו האישי במדים הלאומיים, דיבר על הנבחרת כולה: "היה חשוב לנו לסיים כך את הטורניר כאן בלונדון. אני חושב ששיחקנו מול נבחרות טובות יותר ממה ששיחקנו בטורניר בהולנד. היו לנו דקות מצוינות, אבל יש עוד הרבה דברים לשפר כדי להגיע מוכנים למטרה העיקרית והיא אליפות אירופה בספטמבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully