וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדאל ופדרר הודחו ברבע הגמר במונטריאול

הספרדי קרס נגד דל פוטרו 7:6, 6:1, השוויצרי הודח ע"י צונגה אחרי קאמבק מדהים. סאפינה הדיחה את קלייסטרס

בחודשיים האחרונים נכנס עולם הטניס למין תרדמת, כשפציעתו של רפאל נדאל ופסק הזמן אותו לקח רוג'ר פדרר כדי להיות לצד אשתו לאחר לידת בנותיהם התאומות השאירו אותנו בעיקר עם הגעגועים לשני הענקים הללו. אבל השבוע שניהם חזרו לבמה המרכזית הישר לטורניר היוקרתי במונטריאול, ואמש (שישי) קיבלנו דרמת ענק שהעירה את מי שעדיין העז לנמנם מהתרדמת.

הגיבור של הערב היה דווקא ג'ו ווילפריד צונגה, הצרפתי המלהיב והמוכשר שפגש את רוג'ר פדרר ברבע הגמר וניצח אותו במשחק משוגע 6:7, 6:1, 6:7 כדי לתפוס מקום בין ארבעת הגדולים. האבא הטרי התקשה מול האנרגיות של צונגה במערכה הראשונה והפסיד בשובר השוויון (7:5), אבל לקח פיקוד במערכה השנייה והפעיל את מגע הקסמים המוכר שלו כדי לטייל ל-1:6.

פדרר המשיך במומנטום והיה בדרך לניצחון קל כשהוביל 1:5 במערכה השלישית, אבל צונגה סירב להיכנע, ובקאמבק הירואי חזר כל הדרך ליתרון 5:6. הצרפתי העלה עוד ועוד את משחקו ועלה ל-0:40 במשחקון הבא, אבל אז היה זה תורו של פדרר להתעלות, והפנומן השוויצרי הציל שלוש נקודות משחק וכפה שובר שוויון, בו כבר לא עמד לו הכוח מול העוצמות של צונגה, שניצח 3:7 וסגר משחק הפכפך במיוחד עם ניצחון ראשון אי פעם על פדרר.

יריבו הבא של צונגה יהיה אנדי מארי, שכמו פדרר לא שיחק מאז ווימבלדון, ונראה חד בהרבה בניצחון שלו ברבע הגמר, 2:6, 4:6 על ניקולאי דוידנקו. הסקוטי הנהדר התגבר על החום הכבד ששרר בשעת הצהריים המוקדמת במונטריאול וניטרל את יריבו הרוסי בתוך שעה ועשרים דקות כדי לזכות במקלחת מוקדמת ובמנוחה מספקת לקראת מה שהיה אמור להיות הקרב הגדול שלו מול פדרר, במפגש אותו ציפו מיליוני בריטים לראות בגמר ווימבלדון, ונדחה כעת פעם נוספת הודות לצונגה הבלתי נלאה.

אלא שמי שעוד סיים את דרכו מהצפוי הוא רפאל נדאל, שנראה שהפציעה עליה הוא מתגבר בימים אלה הייתה בעוכריו כשהוא התמודד נגד חואן מרטין דל פוטרו. המערכה הראשונה נגררה לא פחות מ-78 דקות אך הארגנטינאי ניצל את שובר השוויון, אליו הגיעו השניים, כדי לחזור מפיגור 5:2 ל-5:7 ולניצחון במערכה כולה. המערכה השנייה כבר הייתה חד צדדית, אולי בשל רוחו של נדאל שנפלה, ודל פוטרו השלים את העבודה עם 1:6 שהעלה אותו לחצי הגמר.

דל פוטרו יפגוש בשלב הבא את אנדי רודיק, שהתגבר על נובאק דג'וקוביץ' וניצח אותו לאחר שעה ושלוש רבעי 4:6, 6:7, כאשר כל ארבעת העולים לחצי הגמר מבינים שיש להם הזדמנות מצוינת לקחת את הטורניר היוקרתי, ממנו נפלו שני הבכירים.

סאפינה שמה לזה סוף

החזרה המרגשת של קים קלייסטרס למגרשים אחרי שנתיים של היעדרות הפכה לסיפור הגדול של הטניס העולמי השבוע, כשהבלגית החיננית הפתיעה כשכיכבה בטורניר היוקרתי בסינסינטי כאילו לא פרשה מעולם והעפילה עד לרבע הגמר. אבל הערב הקאמבק של קלייסטרס נבלם על ידי דינארה סאפינה, שעלתה לחצי הגמר על חשבונה של הבלגית עם ניצחון מצוין 2:6, 5:7.

קלייסטרס פתחה חזק ועלתה ל-0:2 מהיר, אבל סאפינה הגיבה בהסתערות דומיננטית במהלכה זכתה בשישה משחקונים רצופים וניצחה 2:6 במערכה הראשונה. פתיחת המערכה השנייה הייתה זהה, כשקלייסרטס הזכירה לנו נשכחות בטניס האלגנטי והיעיל שלה ועלתה ל-1:4, אבל המדורגת ראשונה בעולם הנחושה לא נשברה, הפגינה את העוצמות המוכרות שלה והשלימה עוד מהפך בדרך לניצחון 5:7 במערכה ובמשחק כולו.

במשחק שפתח את משחקי רבע הגמר דילגה אלנה דמנטייבה בקלילות לחצי הגמר עם 2:6, 1:6 מוחץ על קרוליין ווז'ניאקי, הדנית הצעירה שלא הצליחה לתת פייט לרוסיה המנוסה והרימה ידיים אחרי פחות משעה ורבע. יריבתה הבאה של דמנטייבה תהיה ילנה ינקוביץ', שלא נזקקה ליותר מדי מאמץ כדי להדיח את סיביל באמר האוסטרית 0:6, 3:6.

פלאביה פנטה ממשיכה לדהור קדימה ואחרי הניצחון על ונוס וויליאמס האיטלקיה ניצחה ברבע גמר את דניאלה האנטוחובה 3:6, 3:6 כשהמשוכה הבאה שלה תהיה סאפינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully