וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת שחקן אספניול, דניאל חארקה

הבלם בן ה-26 לקה בהתקף לב ונמצא מת בחדר בית המלון בו שוהה הקבוצה באיטליה. מונה לפני כחודש לקפטן הקבוצה

שחקן אספניול, דניאל חארקה, נמצא היום (שבת) מת בחדרו בבית המלון באיטליה בו שוהה הקבוצה במסגרת מחנה אימונים לקראת עונת 2009/10. ככל הנראה חארקה דיבר עם חברתו בטלפון ואז חטף התקף לב מסיבה שעדיין איננה ברורה. הבלם איחר להגיע לארוחת הערב ושותפו לחדר, פראן קורומינס (קורו), שנשלח לבדוק מה קרה לו, מצא אותו מוטל ללא רוח חיים בחדרם. חארקה הובהל לבית החולים, אך שם נקבע מותו. באספניול כזכור, משחק בן סהר הישראלי.

חארקה, בן 26 במותו, היה קטאלוני מכף רגל ועד ראש והוא נולד בברצלונה. באוקטובר 2002 ערך את הופעת הבכורה שלו בקבוצה הבוגרת של אספניול, במשחק נגד רקראטיבו דה הואלבה. הוא שיחק בכל נבחרות הנוער של ספרד וצמח ממחלקות הנוער של אספניול. בין ההישגים אליהם הגיע ככדורגלן ניתן למצוא זכייה בגביע הספרדי עם אספניול ב-2006 וזכייה באליפות אירופה לנוער עם ספרד ב-2002.

לפני כחודש עבר אליו סרט הקפטן של הקבוצה מראול טאמודו. לפני כשלושה שבועות אף התראיין בנושא ואמר: "יש לנו כמה מטרות לעונה הקרובה, אבל אנחנו רוצים לעשות את הדברים בשקט ולאט. ננסה להעפיל לאירופה. אני מתכנן להתייעץ עם חבריי בנושאים שקשורים לקבוצה ורוצה שנקבל החלטות קבוצתיות. אני לא יודע אם אעזור כקפטן, אבל אני בהחלט מקווה שכן".

מוות שני בתוך שנתיים

מותו של חארקה הוא מקרה המוות השני של כדורגלן ספרדי בשנים האחרונות. קדם לו קשר סביליה, אנטוניו פוארטה, שהתמוטט במהלך משחק של קבוצתו נגד חטאפה ב-25 באוגוסט 2007 ומת בבית החולים כעבור שלושה ימים. גם פוארטה מת כתוצאה מבעייה רפואית בליבו.

לאורך ההיסטוריה נרשמו מקרים רבים של שחקני כדורגל שמתו במהלך אימונים או משחקים כתוצאה מבעיות לב, כשבישראל זכורים המקרים של שחקן הפועל טייבה, ווהיב ג'בארה, שמת במהלך משחק נגד בני יהודה באפריל 1997 ושל צ'אסווה נ'ספואה, שחקנה של הפועל באר שבע, שמת במהלך אימון באוגוסט 2007. אגב, השחקן מזימבבואה מת יממה אחרי אנטוניו פוארטה.

בין השחקנים המפורסמים יותר שמצאו את מותם על מגרש הכדורגל בשנים האחרונות ניתן למצוא את קשר נבחרת קמרון, מארק ויויאן פואה, שמת במהלך משחק חצי גמר גביע הקונפדרציות ב-2003 בין נבחרתו לקולומביה וכן את חלוץ בנפיקה ונבחרת הונגריה, מיקלוש פהר, שמת בינואר 2004 במהלך משחק ליגה. שניהם מתו מכשלים שונים בליבם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully