וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לובין: "מדהים, מדהים, מדהים"

יו"ר הפועל ת"א יצא מגדרו אחרי ה-1:3 הגדול על גטבורג. גוטמן: "גאה בשחקנים שלי". מאמן השבדים: "הופתענו מהם"

ספק אם גם בחלומות הוורודים ביותר שלהם, האמינו שחקני, אוהדי ומאמני הפועל תל אביב כי ישובו משבדיה עם ניצחון 1:3 ענק על גטבורג במסגרת הסיבוב השלישי של מוקדמות הליגה האירופית. אלא שהמציאות, כך מתברר, היתה חזקה הערב (חמישי) מהכל, והאדומים הציגו אופי של ברזל בדרך לקאמבק גדול ותוצאה מצוינת.

זה היה המשחק הראשון של הפועל תל אביב מודל 2009/2010, קבוצה שהתחדשה במהלך הקיץ ועל הנייר היה נדמה שתהיה טובה יותר. בפועל, האדומים נראו היום מצוין, ושלל החיזוקים של הקבוצה נראים לא רע בכלל. אם לשפוט לפי משחק הבכורה של האדומים, אפשר להסתכל קדימה - גם מעבר ל-1:3 הנהדר בשבדיה.

נאתכו: "העבודה לא נגמרה"

מאמן הקבוצה, אלי גוטמן, היה מאושר מהתוצאה הסופית ומהדרך של קבוצתו אל הניצחון, אך הבטיח שהאדומים לא ינוחו על זרי הדפנה. "יותר מהתוצאה, וגם אנחנו מאוד מופתעים, זו הדרך שבא השגנו את התוצאה. שלטנו ברוב דקות המשחק, וגם כשהיינו בפיגור של 1:0 אמרתי לשחקנים שהם משחקים טוב. הכניסה של שכטר עזרה לנו, והגיע לנו", אמר המאמן. "אני גאה בשחקנים שלי ובצורת המשחק שלנו. שיחקנו נגד יריבה קשה שטרם הפסידה העונה בביתה. למרות הניצחון, אנחנו חייבים להיות מרוכזים לקראת הגומלין בבלומפילד".

קפטן הקבוצה, וואליד באדיר, האמין לכל אורך הדרך: "הולך לנו טוב בשבדיה. שיחקנו מצוין, הגענו להרבה מצבים אבל המשחק הזה הוא רק מחצית ראשונה ויש לנו עוד מחצית בבלומפילד בשבוע הבא. כל הכבוד לכולם. לא הופתעתי מאיך ששיחקנו, התאמנו טוב במחנה האימונים ונראינו טוב, ידעתי שאם נגיע למצבים ניתן גולים".

ביבראס נאתכו, ששיחק היטב במרכז השדה של האדומים, הוסיף: "משחק מצוין שלנו, אני שמח מהתוצאה ומצורת המשחק אבל יש עוד משחק בישראל והעבודה לא נגמרה. גם במחצית הראשונה היינו יותר טובים והגענו למצבים שלא פגעו במסגרת. במחצית השניה, אחרי הגול, הם יצאו לתקוף והיו לנו יותר שטחים וניצלנו את זה כדי לחזור למשחק. יש לנו משחק בגביע הטוטו ביום ראשון ושוב את השבדים ביום חמישי בבלומפילד, אני מקווה שהאצטדיון יהיה מלא והקהל יבוא לראות אותנו ולעודד, ויראה משחק טוב לא פחות ממה ששיחקנו היום".

איתי שכטר, שסימן הופעת הבכורה מוצלחות עד מאוד בשורות האדומים כשהבקיע את שער השוויון, נשמע מרוצה עד מאוד מהמעבר, ובכלל. "הפועל ת"א עשו מאמצים להביא אותי ואמרתי כל הזמן שהדרך שלי להחזיר להם היא על המגרש, וכמה שיותר מהר. אני פחות חשוב כרגע, חשוב יותר שהקבוצה ניצחה וכל הכבוד לאוהדים שהגיעו עד לשבדיה, הם ריגשו אותי מאוד. נהניתי מכל רגע".

אחד מאנשי הצוות המאושרים ביותר של הקבוצה היה אמיר לובין, יושב הראש של האדומים: "מדהים, מדהים, מדהים. אין לנו מילים. השחקנים שיחקו אותה בענק".

הייסן: "פגשנו קבוצה טובה יותר"

מנגד, בגטבורג היו די בהלם מההפסד. מעבר לציפיות הגדולות ערב המשחק, הרי שהשבדים עלו ליתרון כבר בדקה ה-21, שלטו במשחק, והיה נדמה כאילו הם בדרך הבטוחה לניצחון. אלא שחצי שעה אחרונה אדירה של האדומים סידרה להם קאמבק גדול ואת הניצחון. כל שנותר לגטבורג היה להסתכל, ולא להאמין.

מאמן המארחת, סטפן רן, התקשה להבין את הצורה בה קבוצתו איבדה את היתרון לקראת הסיום והפקירה את ההגנה פעם אחר פעם. "נראה כאילו הפועל שיחקו 16 משחקי ליגה ולא אנחנו. הופתענו מהמשחק שלהם וניסינו להשוות, אך ספגנו את השלישי".

טוביאס הייסן, שהעלה את השבדים ליתרון מוקדם אותו שמטו בהמשך, מצא את הזמן לפרגן לאדומים על המשחק הנאה. "פגשנו קבוצה טובה יותר, צריך לקבל את זה. אם היינו מבקיעים את השני היינו מבקיעים במהירות את השלישי, אבל זה לא קרה. כעת, אנחנו צריכים להראות מה אנחנו שווים".

"פיאסקו בכחול"

התקשורת השבדית התעסקה בעיקר בכישלון של הקבוצה המקומית ופחות ביכולתם של הישראלים המפתיעים מבחינתם. "אפילו לא ניצוץ תקווה לקראת הגומלין", הייתה הכותרת ב"גטבורג פוסטן", העיתון החשוב במערב שבדיה, "עצוב, עצוב וחסר תקווה, זהו מצבה של הקבוצה. הפעם אף אחד בגטבורג אפילו לא יכול להסתכל על המצב בצורה חיובית".

בקבוצה האשימו גם את השופטים במשחק, וחלק מהשחקנים אף רדפו אחרי הקוון בסיום המשחק. "אני חושב שהשופטים עשו עבודה מאוד רעה", אמר טוביאס הייסן, "כל שריקה שלהם הפריעה למשחק, ולא פעם שופטים כאלה מכריעים משחקים. למשחקים באירופה צריך להביא רק שופטים טובים ומנוסים".

"פיאסקו בכחול", כך כינה "Aftonbladet" את היכולת של הקבוצה המקומית, "ביכולת הזאת אין לקבוצה סיכוי מול הישראלים, שהוכיחו כי הם הרבה יותר טובים מיריביהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully