וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום שאחרי רונאלדו

לירן שבתאי

14.7.2009 / 7:30

כשמנצ'סטר יונייטד מאבדת את כוכבה הגדול, יריבותיה מקבלות הזדמנות נדירה לגנוב לה את התואר. מי מוכנה לאתגר?

בתוך בית נטוש וטחוב בפרברי לונדון פזורים להם נרות דולקים, אשר מובילים לחדר גדול וחשוך. בתוכו יושבים להם במעגל חבורה של אנשים, גברים בגילאים שונים, שרק אהדת הכדורגל יכולה לגשר על פער השנים שביניהם. לפתע מגיח מנהיג החבורה, על פניו חיוך ילדותי וטיפשי, עיניו בורקות מהתרגשות. "סוף סוף זה קרה", אמר לנוכחים, "הצוללן בעל החיוך המאוס, הרברבן היהיר, מחריב הכדורגל, זה הידוע בתור כריסטיאנו רונאלדו, עוזב את החוף שלנו". בשלב הזה כבר לא נמצאה עין יבשה בחדר. "יהיה אשר יהיה מי שייכנס לנעליו", אמר אחד מהם, "האלופה הנוכחית לא הולכת להיות אותו הדבר". לפתע, ללא התראה מוקדמת, הם החלו לפרוץ ביחד בצחוק משחרר, התגלגלו על הרצפה ופרצו בשירה גדולה.

(הסיפור הנ"ל מבוסס על חוויותיהם האמיתיות של אוהדי ארסנל, כפי שתועד באחד מפורומי האוהדים).

אין ספק, לכתו של רונאלדו פותח לחלוטין את המאבקים בפרמיירליג ומגביר את אלמנט התחרותיות בה. אז נכון שמצד אחד, ההגמוניה של מנצ'סטר יונייטד בשנים האחרונות עומדת בסכנה, אך מצד שני, ברור שהפרמיירליג כבר לא תהיה אותו דבר בלעדיו. מדובר בשנה פיננסית מעורפלת, כשמועדוני העל בליגה האנגלית לא ששים לזרוק כספים כבעבר. וייה יקר מדי לליברפול, ארסנל מדברת על תקרת שכר, ומנצ'סטר סיטי, היחידה שמוכנה לשלם סכומים דרקוניים, לא מעניינת אף כוכב אמיתי.

אז גם אם בקרב אוהדי הכדורגל בעולם הליגה האנגלית תשמור על צביונה כחזקה בעולם, אין ספק שהיא איבדה את פניה הבולטות. "אין שני לו בבידור הקהל", סבור פיל נוויל, שיודע מהו הנושא הכי סוער בוויכוחים בפאבים, בעבודה, במיטה וברחוב. שלושת כוכבי העל של הכדורגל העולמי – רונאלדו, קאקה ומסי – ישחקו השנה בליגה הספרדית, ולדברי רונאלדו, "היא הולכת להיות האיכותית והחזקה ביותר בעולם בגלל השחקנים שמשחקים בה". האם אחרי שנים ארוכות הפרמיירליג מאבדת הגמוניה? או במילים פשוטות יותר: כיצד נערכים באנגליה ליום שאחרי רונאלדו?

מה תעשה יונייטד?

יונייטד נמצאת בהנגאובר נוראי ביום שאחרי שיכרון החושים של שלוש השנים האחרונות."הוא היה נפלא עבורנו", יודע סר פרגוסון, "במהלך השנים הוא נהפך לשחקן הטוב בעולם, תרומתו הייתה אפקט ענק ומכריע עבור הצלחת הקבוצה". לטענת רונאלדו, יש רק שחקן אחד שיכול להיכנס לנעליו. "זוהי ליגה עם הרבה כישרונות, אבל מבחינתי היוצא מן הכלל הוא ווין רוני. היכולת שלו פנטסטית, כשהוא משחק הוא מוכן למות למען הקבוצה". ואכן המהלכים האחרונים של פרגי מלמדים שהוא מוכן לתת את המושכות לילד הזהב של בריטניה, ואולי בגלל זה רכש רק עוזרי במה לכוכב הגדול, כמו אנטוניו ולנסיה, גבריאל אוברדן ומייקל אואן.

לסר אלכס יש כרוניקה קבועה וברורה לסיטואציות שכאלו. עם פרישת קאנטונה המושכות עברו לתינוקות פרגי; כשדיוויד בקאהם נזרק הובא ילד אנונימי מפורטוגל; ואחרי שואן ניסטלרוי נשלח למדריד הילד הפך לגבר ולקח את הקבוצה לרגליו. גם ווין רוני אופטימי ליכולתו להמשיך את המסורת. "אני באמת מאמין שאוכל למלא את החלל בכיבוש השערים", התייחס ל-118 השערים שכבש רונאלדו, "עבורי העונה הבאה יכולה להיות זו שתהפוך אותי ממישהו שיכול להיות שחקן גדול למישהו שהוא שחקן גדול. זו עונה שאני רוצה 'לחטוף' בשתי הידיים". אין ספק, הגיע הזמן לשחרר את החניבעל מהרצועות.

על מי תבזבז הסיטי?

הקבוצה האמביציוזית ביותר לנצל את הנפילה של היונייטד היא יריבתה העירונית, מנצ'סטר סיטי, כשהשיח'ים מדובאי מציעים סכומים דמיוניים וחסרי היגיון: את ג'ארת בארי הם חטפו לליברפול ב-12 מיליון ליש"ט, את רוקה סנטה קרוז החתימו מבלקבורן תמורת 17 מיליון ליש"ט, ועכשיו גם צירפו סופית את קרלוס טבז. בנוסף, אין כמעט ספקולציה שהסיטי לא מוזכרת בה, כשכספם הוא גם חרב הפיפיות שלהם. "אף אחד לא לוקח את הסיטי ברצינות כי הם מציעים סכומים טיפשים", אומר הפסיכולוג האנגלי טוני אדוארד, "קאקה, למשל, סירב להם, אבל חתם בריאל בחצי המחיר". כדי להמחיש את טיפשותם, בימים האחרונים הוצעה לגו'ן טרי משכורת עתק של 300 אלף ליש"ט אשר תהפוך את הבלם/מחליק על הקרח לשחקן בעל השכר הגבוה בעולם. הערבים קוראים לזה "שופוני אנס".

אז למה הכסף הגדול לא מושך את השחקנים הגדולים באמת? "קאקה לא רצה לחתום בזמנו בסיטי כי הם לא שיחקו בליגת האלופות", סיפר מאמנו לשעבר קרלו אנצ'לוטי, "זה יקשה עליהם להחתים שחקנים גדולים". אולם גם אנצ'לוטי וגם אדוארד מודים ש"אם ליברפול או ארסנל לא יתחזקו, תהיה זו מנצ'סטר סיטי שתגנוב להם את המקום בטופ 4. במקרה כזה הם יוכלו ולהתברג בליגת האלופות, ואז גם השחקנים הגדולים יבואו". אז בא לשכונה ברון חדש? ימים יגידו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

מה קורה עם צ'לסי?

הקיץ, אחרי זמן רב, נדמה שיש שקט בצ'לסי. רומן אברמוביץ' הנחית בלונדון את קרלו אנצ'לוטי, שידוע עוד ממילאן בתור "המריונטה הכי גמישה בתיאטרון הבובות של המאמנים". "הוא לא מסוג הטיפוסים שנכנסים לעימותים", טוען מאט יוז מ"הטיימס", "במילאן הוא הסתדר עם ברלוסקוני, שהוא לא פחות נוקשה מאברמוביץ', כך שאני מצפה ממנו להסתדר מצוין איתו". בניגוד לשנים עברו, כעת ההחתמות בצ'לסי סולידיות יותר, עם ראייה לטווח הרחוק, כמו השוער רוס טרנבול ממידלסברו, החזרתו של סקוט סינקלר מברמניגהאם ודניאל סטוריג' בן ה-19, חלוץ נבחרת אנגליה הצעירה, שיגיע מ... מנצ'סטר סיטי.

הרכישה האחרונה של האברמוביצ'ים היא יורי ז'רקוב ב-18 מיליון ליש"ט מצסק"א, במה שאמור להיות בורג חשוב בצ'לסי. באתרי ההימורים באנגליה צ'לסי מדורגת ראשונה בצוותא עם היונייטד במירוץ לתואר האליפות. "יונייטד איבדו את אחד השחקנים הכי משמעותיים שלהם", אומר אנצ'לוטי לפני שיסייג, "אבל הם עדיין קבוצה טובה כי יש להם מסורת, ואת זה אני רוצה להשריש בצ'לסי". כשמוסיפים לזה את השקט התעשייתי, הרי שהבלוז עשויים להיות הימור מצוין.

ליברפול עדיין חולמת?

אצל סגנית האלופה המצב משונה. מצד אחד, בפעם הראשונה מאז נחת רפא בניטז באנפילד, אין רכישות למכביר, מלבד חיזוק ספציפי בדמותו של גלן ג'ונסון בעמדת המגן הימני תמורת 18 מיליון ליש"ט. במקביל, חרושת השמועות על עזיבתם של צ'אבי אלונסו וחאבייר מסצ'רנו לספרד עלולה לפגוע בהמשכיות של הסגל הקיים. אם עזיבתו של רונאלדו תפגע בכוח ההרתעה של יונייטד, הרי ששמירה על הסגל הקיים היא צעד נבון והכרחי של ליברפול. "אם נצליח לשמור על השחקנים החזקים שלנו, נהיה הרבה יותר טובים בשנה הבאה", יודע פרננדו טורס, שזוכר היטב שלליברפול יש חוב של 350 מיליון ליש"ט ועדיין לא ברור אם הבעלים האמריקאים מוכרים את המועדון או שמא האוהדים ירכשו בעצמם את הקבוצה. מה שברור זה שכרגע ליברפול היא העשירה הכי ענייה באנגליה.

פלא שטורס אמביוולנטי? "טרם זכיתי עם ליברפול בתואר, וזה מתסכל", אומר החלוץ הספרדי, "אני יודע שרפא עובד קשה כדי להביא שחקנים, אבל אני די בטוח שדויד וייה יקר מדי עבורנו. אנחנו משתפרים משנה לשנה וזקוקים לחיזוק נוסף כדי לזכות, אני מקווה שיהיה כסף". כן, מתברר שאפילו טורס לא יודע מה קריטי יותר: שמירה על הסגל או שמא חיזוק. מבולבלים? גם ה"קופ" מבולבל לנוכח המחשבה הטרגית שיהיה זה הבן האובד, מייקל אואן, שיאמר קדיש על השיא המיתולוגי, כשיזכה באליפות עם היריבה השנואה.

ארסנל עדיין חוסכת?

לא רק אוהדי ארסנל סבלו מנחת רגלו הביונית של רונאלדו, אלא גם שחקני ארסנל עצמם. "זה מזל גדול שהוא עזב", מספר פברגאס, עוד מוטרד מינית על ידי הפורטוגלי, "זו תהיה הקלה עבור ארסנל ובעיה אחת פחות להתמודד איתה". ואכן, לארסנל יש בעיות למכביר. היו"ר איבן גאזידיס הצהיר השבוע ל"גרדיאן" ש"על ראשי הפרמיירליג לשקול הכנסת תקרת שכר לליגה על מנת לשמור על יציבות כלכלית ולעודד תחרותיות". או במילים אחרות, ארסנל מתחילה להרים דגל לבן. למעט הבלם הבלגי טומס ורמאלין, שהגיע מאיאקס, שום שחקן לא הוחתם. כשהשמועות אודות עזיבתם של אדבאיור ופברגאס מתרבות כמו כתבי האישום של דודו טופז, לארסן ונגר לא נותרת ברירה אלא לגדל ילדים באובססיביות מייקל ג'קסונית והאריך את חוזיהם של גיבס, רמסי, ווילשרי ו-ואן פרסי. וכמו שאומרת הממרה הישנה, "מי שהולך לישון עם תינוקות, שלא יתפלא שהוא קם עם ריח של שתן".

מה קורה מחוץ לאליטה?

קבוצה נוספת שכדאי לבחון היא אסטון וילה, שבסוף העונה הפסידה את המקום לליגת האלופות במו רגליה, אבל אפשר לסמוך על מרטין "גלים גלים" אוניל שיפיק את מלוא הפוטנציאל משחקנים מוכשרים.

אברטון, שעברה עונה חלומית עם מקום חמישי וגמר הגביע האנגלי, תשתוקק לשחזר את הישגיה מאשתקד, שאולי המרשים מביניהם היה של מאמן העונה דייויד מויס, שסחט עד תום את הפוטנציאל מהקבוצה שלו ושמו נכנס לבורסת השמות של המאמנים אשר ירשו את פרגוסון, במידה שהם לא יתכלו לפני כן.

בל נשכח גם את דוקטור טוטנהאם ומיסטר ספרס, שגם העונה יהיו לא יותר מקוריוז נחמד, אבל לפחות צפויים להיות המחליפים האידיאליים לניוקאסל בתור המאניה דפרסיה החביבה בליגה.

אין עוד מלבדו

בשורה התחתונה, בתחרות הסמי סמויה מול הליגה הספרדית, הפרמיירליג הפסידה את התכשיט הכי גדול שלה. "מנקודת מבט של כדורגלן אנגלי", אומר פיל נוויל, "זה היה שוק לראות את רונאלדו עוזב". נכון לעכשיו, הקונטרה של המועדונים האנגליים לא מספיק חזקה, כשמלבד לדובאיים בסיטי, אף קבוצה גדולה לא ששה להיפטר מכספה.

רונאלדו, שהפך לכוכב הבלתי מעורער באנגליה - השחקן השני בלבד שזוכה מהליגה האנגלית בכדור הזהב ב-40 שנה האחרונות - הפך למיצג הגדול של הפרמיירליג. "אני סבור שהוא תרם המון לליגה", אומר פיל נוויל, "כולם שמחו לשחק נגדו". כשנוויל אומר ש"אין שני לו בבידור הקהל", הוא יודע על מה הוא מדבר. הפלייבוי הגדול, זה שכונה ה"שואו מאן", שינה את יסודותיה המסורתיים של הליגה, זו שבעבר "המשחק ההוגן" עמד בראש מעייניה, ואילו היום מתגעגעת לפרפורמר הענק, לכדורגלן הראוותן, זה שעבר את המגן בהליכת ירח, הפוזאיסט הדרמטי עם הסקס אפיל המהמם והסטאר קוואליטי. "יש הרבה ששונאים אותי", הודה רונאלדו, "אך יותר שאוהבים אותי". השאר אוהבים לשנוא אותו, או שונאים לאהוב אותו. כמה סמלי שביום שבו אלפים ספדו למייקל ג'קסון באל.איי. הוצג רונאלדו בברנבאו לעיניי עשרות אלפים. בזמן שמלך הפופ של המוזיקה מת ולא יופיע ברחבי ברטניה, מלך הפופ של הכדורגל עזב את הבניין האנגלי. הוא עבר לשכונה חדשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully