וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחזרה לטופ

צסק"א שמרה על כוחה גם ללא מסינה, טאו סבלה מגל עזיבות ורומא ולובליאנה רחוקות מלאיים. הכירו את יריבות מכבי ת"א בבית ג'

צסק"א מוסקבה

כבר שנתיים שבצסק"א מוסקבה התכוננו לרגע הזה, והקיץ הוא אכן הגיע. המאמן אטורה מסינה הודיע על עזיבתו לאחר ארבע שנים מופלאות, בהן הוביל את המועדון לארבע הופעות רצופות בגמר היורוליג (שתי זכיות, שתי סגנויות), ואת מקומו תפס עוזרו, ייבגני פשוטין. צסק"א כבר הודיעה כי תקציבה בעונה הבאה יקוצץ בכ-30%. ועדיין, מדובר כנראה במועדון העשיר באירופה.

צסק"א כבר הודיעה על מספר שינויים, בהם עזיבתם של טרנס מוריס לאפס פילזן וניקוס זיסיס לסיינה. עוד קודם לכן הוארכו בשנתיים חוזיהם של ג'יי.אר הולדן הוותיק ושל MVP היורוליג בעונת 2007/8, רמונאס שישקאוסקאס. גם אנטון פונקראשוב חוזר לאחר שנתיים של השאלה לחימקי, וגם דימיטרי סוקולוב (24, 2.14), סנטר מקאזאן שיודע לתת גוף ולעשות את העבודה השחורה, הוחתם.

שמועות באירופה טוענות כי מסינה מעוניין להביא לריאל מדריד מספר מכוכביו בצסק"א, בהם שישקאוסקאס ומתיאס סמודיש, אולם כרגע אין חדש בנושא. אם לא יחולו שינויים, גם בעונה הבאה תעמיד צסק"א את אחד הסגלים הטובים ביבשת, הכולל בין היתר גם את טרייג'אן לנגדון הבלתי נגמר, ארזם לורבק המוכשר, ויקטור חריאפה, זוראן פלאניניץ', סאשה קאן ועוד רבים וטובים אחרים. למרות חילופי המאמנים, צסק"א מסתמנת כפייבוריטית הברורה של הבית, ולא תסתפק בפחות מאשר העפלה אל השלב הבא מהמקום הראשון.

טאו ויטוריה

העונה איבדה טאו את תואר האליפות בו זכתה ב-2008 אחרי שהפסידה בסדרת הגמר בספרד לברצלונה, שגם הדיחה אותה בסדרת רבע גמר היורוליג עם ניצחון דרמטי במשחק החמישי בויטוריה שקבע 2:3 בסדרה. כעת תצטרך הקבוצה הבאסקית למצוא דרך לחזור בכוחות מחודשים לקרב הבא מול הקטלונים, כשלצמרת הלוהטת של הליגה הספרדית ייכנס שחקן חדש ומאיים בדמותו של אטורה מסינה, מאמנה החדש של ריאל מדריד.

טאו ויטוריה ספגה הקיץ כמה מכות מקצועיות, אף שהן היו די צפויות. איגור ראקוצ'ביץ, מלך הסלים של היורוליג,' עזב, וכמוהו גם הרכז פבלו פריג'יוני ופיט מיקאל. לעומת זאת, מירזה טלטוביץ' האריך את חוזהו עד 2014, וכידוע, אל הקו הקדמי צורף ליאור אליהו. המאמן דושקו איבאנוביץ' ימשיך בויטוריה עונה נוספת, והשלד ימשיך לכלול שמות כמו טיאגו ספליטר וסרגי וידאל. גורלם של וויל מקדונלד וסטאנקו באראץ' עדיין לא ידוע.

טאו צפויה לבצע מספר החתמות משמעותיות, בהן קלע במקומו של ראקוצ'ביץ' וסמול פורוורד שימלא את מקומו של מיקאל, הקבוצה הבאסקית צפויה להיות יריבתה העיקרית של מכבי על המקום השני בבית.

וירטוס רומא

העונה האחרונה הייתה בין העונות היותר מוצלחות של רומא באירופה, אך בליגה האיטלקית היא נכשלה. ביורוליג הקבוצה השלימה העפלה שלישית בשלוש שנים לשלב הטופ 16, כשבשלב הבתים היא ניצחה בצורה מפתיעה את טאו ויטוריה בספרד, אבל בהמשך היא כבר נראתה לא מתאימה למעמד, וסיימה את הטופ 16 עם ניצחון בודד על פרטיזן בלגרד במחזור האחרון.

בליגה הסדירה סיימה רומא כסגנית של סיינה, ואיימה לתת לה פייט בגמר הפלייאוף האיטלקי, אך היא לא לקחה בחשבון את ביילה שהגיחה ברבע הגמר, והדיחה אותה במשחק החמישי והמכריע שנערך ברומא. למזלה, הקבוצה העפילה השנה ליורוליג בזכות החוזה שיש לה מול המפעל.

עד כה לא ביצע המאמן הצעיר ננדו ג'נטילה, שהגיע לקבוצה בדצמבר האחרון, שינויים מרחיקי לכת בסגל של הקבוצה. שלושה שחקנים חדשים נחתו ברומא עד כה, מדובר בגארד-פורוורד המוכשר ריקי מינארד שמגיע ממונטגראנו, הפורוורד הצרפתי הרווה טורה שהגיע מקאנטו וסנטר נבחרת איטליה אנרדה קרוסריול שנחת מאבלינו. בין הנשארים נמצאים הפורוורד-סנטר אנג'לו ג'יגלי, הפורוורד האמריקאי אנדרה האטסון שהגיע מפילזן בעונה שעברה והפורוורד הותיק אלסנדרו טונולי שרואה דקות משחק ספורות.

רומא צפויה להאבק על מקומה בטופ 16 גם העונה, אלא אם ג'נטילה יצליח לצרף לקבוצה שחקנים איכותיים שיאפילו על העזיבה של פרימוץ ברזץ' וסאני בצ'ירוביץ'. בין השמות הבולטים שהוזכרו עד כה בהקשר של חיזוק במועדון נמצאים מילוש תיאודוסיץ' ואורוס טריפקוביץ', והגעה של שניהם לצד רכז מוביל עשויה להבטיח לרומא את המקום הרביעי שעליו היא צפויה להלחם.

אולימפיה לובליאנה

אולימפיה לובליאנה מגיעה לשלב הבתים עם קוף די גדול שהיא צריכה להוריד מהגב. מאז עונת 2003/4 לא הצליחה הקבוצה הסלובנית, שידועה בייצוא כוכבים לאירופה, להעפיל משלב הבתים הראשון, וסיימה בדרך כלל כאחת הקבוצות המאכזבות. בעונה שעברה השיגה לובליאנה שני ניצחונות בלבד בכל שלב הבתים על אלבה ברלין. בליגה האדריאטית מצבה של לובליאנה לא היה טוב בהרבה כשהקבוצה סיימה את הליגה במקום העשירי והלא מחמיא במיוחד עם 10 ניצחונות בלבד מתוך 26 משחקים. לובליאנה זכתה באליפות סלובניה שניה ברציפות וה-14 שלה ב-18 שנה, כשגברה בגמר הפלייאוף הסלובני על הליוס 0:2.

כמו רומא, גם לובליאנה לא רשמה עד כה רכש נוצץ בקיץ, אך בניגוד לרומא, הקבוצה הסלובנית לא ידועה בתור רוכשת שחקנים ידועה. בינתיים החתימה לובליאנה את המונטנגרי דושאן ג'ורג'ביץ שהגיע מבוסנה סרייבו הבוסנית, ואת שחקן נבחרת בוסניה אדין בבצ'יץ' המתנשא לגובה 2.10 מ'. המאמן יורי זדובץ', שהגיע לקבוצה אחרי הכישלון ביורוליג בחודש דצמבר, בונה את הסגל הצעיר של הקבוצה שיתבסס העונה על יאקה קלובוקאר, סאסו אוזבלט בן ה-28, שנחשב לאחד הותיקים בסגל, וצמד שחקני נבחרת הנוער של סלובניה מאטיק סירניק ומירזה סראיליה.

כדי שלובליאנה תפתיע ותצליח להשתחל לשלב הבתים היא תצטרך קודם כל לגבור על רומא ולא למעוד מול הקבוצה שתגיע מהמוקדמות. בינתיים בוחנת הקבוצה לא מעט מועמדים לחיזוק כשהשם העיקרי הוא שמו של ולאדו אילייבסקי שעזב את הקבוצה בתחילת העונה שעברה והצטרף לטאו ויטוריה, אך נפצע לפני זמן קצר ולא ידוע מתי יוכל לחזור לפעילות.

עולה מהמוקדמות

לא בטוח שבמכבי תל אביב צריכים לנשום לרווחה עקב הגרלתה מול יריבה שתעלה מהמוקדמות, שתהיה אחת מבין אריס סלוניקי, מארוסי, לה מאן ואלבה ברלין. במשחק הראשון במוקדמות ייפגשו מארוסי ואריס סלוניקי לדרבי יווני חם במיוחד, בשחזור של המאבק על המקום השלישי ביוון מהעונה האחרונה, בו ניצחה מארוסי. המפגש השני ממנו יכולה להגיע קבוצה לבית של מכבי הוא בין לה מאן לאלבה ברלין, על שתיהן גברו הצהובים פעמיים במהלך העונה שעברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully