וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוג'ר פדרר זכה בווימבלדון, ורשם שיא של 15 תארי גראנד סלאם

רוג'ר פדרר נלחם במשחק הרואי שהציג אנדי רודיק, ניצח 7:5, 6:7, 6:7, 6:3, 14:16 בגמר ענק, וקבע שיא של 15 תארי גראנד סלאם. מלך הדשא מניף תואר שישי בווימבלדון

רוג'ר פדרר נכנס היום (ראשון) לספרי ההיסטוריה של עולם הטניס. השוויצרי ניצח בגמר ווימבלדון את אנדי רודיק 7:5, 6:7, 6:7, 6:3, 14:16, ורשם תואר גראנד סלאם מספר 15 בקריירה, יותר מכל אחד אחר. זו הייתה זכייתו השישית של פדרר בטורניר הטניס היוקרתי בעולם, ולאחר הניצחון בגמר הרולאן גארוס, פדרר-אקספרס יכול להתענג על השנה הנוכחית. הגמר הנוכחי, שהיה אחד הטובים בעשור האחרון, הוציא מתוכו אלוף ראוי ופינאליסט שראוי לכל הכבוד.

כמו תמיד אצל הפנומן השוויצרי, זה נעשה עם המון אלגנטיות, חוכמת משחק, ואופי. פדרר נוצח במערכה הראשונה ונקלע לבור בשובר השוויון של המערכה השנייה, אולם למרות שליריבו היו ארבע נקודות שבירה, השוויצרי לחץ על הדוושה ברגע הנכון, השתמש ביכולת ההגשה המצוינת שלו, ניצח והשווה ל-1:1. פדרר הצליח לעלות ל-1:2 במערכה השנייה בתום שובר שוויון. רודיק לא נבהל מהפיגור, ובמערכה הרביעית הציג טניס מצוין ומגוון, שהוביל את השניים למערכה חמישית ומכרעת. כמו כל המשחק, גם המערכה הסופית היתה קרב אדירים, בין שני טניסאים ממוקדים, שהציגו טניס מגוון והגשה ברמה גבוהה הן בדיוק והן בעוצמה. אנדי רודיק הוא אחד המגישים הטובים בעולם, אם לא הטוב שבהם, אבל פדרר הוכיח במשחק הזה שהוא מסוגל לנצח את הטובים בעולם בנשק שלהם, וחבט 50 אייסים לעומת 27 של האמריקאי.

לפני חצי שנה פדרר בכה על המשטח הקשה במלבורן, אחרי שהפסיד לנדאל, אך הפעם, בהעדרו של הספרדי מווימבלדון ואחרי שאסף לחיקו את הרולאן גארוס, השוויצרי היה פייבוריט ברור בטורניר ובמשחק הגמר, אחרי שצלח בחצי הגמר את טומי האס וברבע את מכונת הסרב האנושית, איבו קרלוביץ'. במעמד השיא הוא שוב הוכיח שהוא עמיד בלחץ, וגם אנדי רודיק לא מנע מהשוויצרי את אחד הימים המאושרים בחייו.

וכמה מילים על רודיק. האמריקאי הציג לאורך הטורניר טניס נפלא, ששילב הגשות אדירות, משחק רשת מצוין ונחישות. בגמר רודיק היה רחוק כפסע מיתרון 0:2 במערכות, כשעד אז הוא מוצא פתרון לכל חבטה של השוויצרי. גם כשהיה בפיגור במערכות הוא הצליח לשלוט בקצב, היה סבלני מהקו האחורי וחזר למשחק. בסיום, היה זה ההפסד השלישי של רודיק לפדרר בגמר ווימבלדון, לאחר שנוצח ב-2004 ו-2005, והאמריקאי בהחלט היווה יריב ראוי ושקול למלך הדשא. הדרך שלו לגמר הייתה רצופה במשוכות גבוהות, אבל רודיק - אחראי, ויציב יותר - הוכיח את כוחו וראוי לכל המחמאות על הופעתו בווימבלדון 2009. רודיק העניק לחובבי הטניס הופעה בלתי נשכחת.

מהלך המשחק

רודיק פתח את המערכה הראשונה עם סרבים מושלמים, והמשיך ל-1:2 כשהוא מצליח לשמור על איפוק מול הכדורים הנמוכים שפדרר שלח לעברו. באמצע המשחקון הרביעי הקהל קיבל במחיאות כפיים את פיט סמפראס שנכנס למגרש המרכזי, ולחץ יד לאגדת טניס אחרת, ביורן בורג. רודיק ניפק חבטות כף יד מרהיבות, אך פדרר שמר על הגשתו בזכות משחק סבלני מהקו האחורי, כשהוא ממעט לעלות לרשת. פדרר הכניס את הגשותיו באחוזים גבוהים וייצר מהן נקודות, אך לא מצא פתרון לסרבים האדירים של האמריקאי, שלקח את המשחקון התשיעי על האפס. פדרר עבר לסרב אנד וולי ונשאר צמוד לאמריקאי. במשחקון ה-11 פדרר השיג בארבע מקרים שונים נקודת שבירה, אבל רודיק יצא מזה. במשחקון הבא רודיק השיג אפשרות שבירה ראשונה בעזרת חבטות העברה מופלאות. פדרר נראה מהוסס, שלח את הכדור החוצה ורודיק ניצח 5:7 במערכה הראשונה.

המערכה השנייה החלה כמו הראשונה, בסרבים עצומים של האמריקאי, ורודיק לא היסס לעלות לרשת. פדרר שלח סרבים מדויקים, והריץ מעט את רודיק בדרך לשוויון 3:3. רודיק היה ממוקד, המשיך לייסר את פדרר בהגשותיו והציג מגוון חבטות שהצליחו למנוע מהשוויצרי לשלוט בקצב. במשחקון העשירי פדרר סיפק חבטות העברה שסחטו מחיאות כפיים, אולם רודיק לא נלחץ והמשיך לשמור על שקט וריכוז. השניים הלכו לשובר שוויון ורודיק השיג מיני ברייק בדרך ל-0:2. ההגשות הראשונות של פדרר לא נכנסו, וגב היד של רודיק העלתה אותו ל-1:5. פדרר, עם הגשה מדויקת, הלחיץ את רודיק שכבר הוליך 2:6, והשווה ל-6:6. רודיק שלח כדורים ליציע, לא עמד בלחץ, ופדרר ניצח 6:8 בשובר השוויון ו-6:7 במערכה.

פדרר חבט בקלות ל-0:1 בתחילת המערכה השלישית, ולמרות התסכול מסוף המערכה השנייה, רודיק שמר על ריכוז. במשחקון השישי חבטת סלייס רעה של רודיק העניקה נקודת שבירה לפדרר, אבל סרב של 202 קמ"ש החזיר את הצבע ללחיים של האמריקאי. רודיק כיסה היטב את הרשת והשווה ל-3:3. פדרר המשיך לשלוט בקצב, כשמשחקוני ההגשה שלו קצרים ואילו רודיק נאלץ להזיע כדי להשיג את שלו. במשחקון ה-11 פדרר שלח חבטה מסובבת יפהפיה, אבל לא הצליח להגיע לנקודת שבירה, והשניים הלכו לעוד שובר שוויון. חבטת סלייס מסוגננת העניקה לפדרר מיני-ברייק ויתרון 1:2. פדרר שלח כדורים ארוכים ונמוכים שהיקשו על רודיק, ששלח כדורים לרשת. רודיק הצליח להשיג מיני-ברייק, אבל פדרר סיים את זה ליד הרשת וניצח 5:7 בשובר השוויון ו-6:7 במערכה.

רודיק הגיש ל-0:1 בתחילת המערכה הרביעית, וחבטות גב יד לא מדויקות מצדו עזרו לפדרר להשוות ל-1:1. רודיק השיג שתי נקודות שבירה במשחקון הרביעי, וגם אייס של פדרר לא מנע ממנו להמשיך וללחוץ את יריבו, ששלח כדור לרשת. האמריקאי עלה ל-1:3 ונראה חדור ביטחון ואמונה ביכולתו. האמריקאי שלח כמה כדורים מתוחכמים, כשהוא משלב אותם במכות חזקות מהקו האחורי ולעלות ל-1:4. במערכה הזאת שני הטניסאים מיעטו לעלות לרשת, ודווקא רודיק יצא נשכר מכך וניצח 3:6 במערכה.

המערכה החמישית והמכרעת נפתחה בהגשה של פדרר, וחבטת העברה אדירה של השוויצרי העניקה לו נקודת שבירה במשחקון השני. הסרב לא אכזב את רודיק, ואייס נוסף הוריד ממנו את הלחץ בדרך לשוויון 1:1. המשחקונים הפכו קצרים כשפדרר מוכיח כי גם לו יש הגשה חזקה ובעיקר מדויקת. השניים לא הצליחו לשבור איש את רעהו, עמדו בלחץ ושמרו על שוויון מוחלט שגרר שובר שוויון. במשחקון ה-17 כף יד של רודיק, ועוד חבטת גב יד העניקו לו שתי אפשרויות שבירה. פדרר הציג סרב אנד וולי מושלם והשווה, הגשה טובה וסלייס בק הנד חזק מדי של רודיק הוציאו את פדרר מהבור. במשחקון ה-30 (!) העייפות ניכרה על פניו וגופו של רודיק, פדרר הגיע לנקודת שבירה, רודיק שלח את הכדור הבא לשמים ופדרר ניצח 14:16 בשובר השוויון ובמשחק כולו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully