וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקרמנטו בחרה את כספי במקום ה-23 בדראפט

26.6.2009 / 4:42

חלומו של עמרי כספי ושל מדינה שלמה התגשם, והוא יזכה לחוזה מובטח לשנתיים בקינגס ויהפוך לישראלי הראשון ב-NBA. הקליפרס בחרו את גריפין במקום הראשון, רוביו נלקח חמישי על ידי מינסוטה

עמרי כספי הפך הלילה (בין חמישי לשישי) לשחקן הישראלי הראשון שנבחר בסיבוב הראשון של דראפט ה-NBA והתקרב למרחק נגיעה מהגשמת אחד מהחלומות הספורטיביים הגדולים של המדינה כולה - נציג ישראלי ראשון בליגה הטובה בעולם. כספי נבחר במקום ה-23 על ידי סקרמנטו, שמחוייבת על פי חוקי הליגה להציע לו חוזה מובטח לשנתיים, עם אופציה לשנתיים נוספות. המיקום בו נלקח כספי יעניק לו סכום של 972 אלף דולר בשנתו הראשונה ו- 1.045 מיליון דולר בשנתו השנייה.

שמעון כספי, אביו של עמרי, אמר לאחר ההכרזה על בחירתו: "אני שמח, מאושר, כל מה שאתם רוצים. זו היסטוריה. בכינו מרוב התרגשות. אין הרבה מה להוסיף מעבר". כספי, שסימן לעצמו כבר בגיל צעיר את ההגעה ל-NBA כמטרה, נרשם לדראפט גם בשנה שעברה אבל משך את שמו כשהבין שסיכוייו להיבחר בסיבוב הראשון נמוכים, וחזר לארצות הברית לפני כשלושה שבועות למסע מפרך של אימונים תחת עיניהם הבוחנות של עשרות סקאוטים, במהלכו הרשים לא מעט קבוצות במשחקו האגרסיבי, שהפך לכרטיס הכניסה שלו לליגה.

הבית החדש של כספי

כרגע עדיין לא ברור האם כספי ילבש את מדי הקינגס כבר בעונה הבאה או יישלח לשנת התחשלות נוספת באירופה, אבל במוקדם או במאוחר, אם ירצה, יוכל הילד מיבנה, שחגג רק לפני שלושה ימים יום הולדת 21, להפוך לנציג הראשון של מדינתנו הקטנה בליגה של דייויד סטרן ולצרף אותנו רשמית למשפחת העמים.

סקרמנטו, שעקבה אחרי כספי תקופה ארוכה ואירחה אותו לאימון פרטי לפני שלושה שבועות, תהפוך לבית החדש של הפורוורד הישראלי, שימצא בבירת קליפורניה סגל צעיר ולא גדוש בכישרון, וקבוצה שהעמידה את המאזן הגרוע ב-NBA בעונה החולפת - 17 ניצחונות לעומת 65 הפסדים. מאמן הקינגס הוא פול ווסטפאל הוותיק, שהוביל את פיניקס לסדרת הגמר ב-1993 וחזר לקווים לפני כשבועיים אחרי שבילה שמונה שנים מחוץ לליגה.

הכוכב הגדול (והיחיד) של הקינגס הוא השוטינג גארד קווין מרטין, שקלע העונה 24.6 נקודות למשחק. בעמדת הסמול פורוורד, בה ישחק כספי, נמצאים אנדראס נוצ'יוני, שהושווה לכספי במחנות האימונים, ופרנסיסקו גארסיה. בקו הקדמי מקרטעים להם ספנסר הוז וג'ייסון תומפסון הצעירים, ולקו האחורי, שכלל העונה את בנו אודריך ורשארד מקנטס, יתווסף טייריק אוונס, הנבחר הרביעי בדראפט. אגב, יצוין כי סקרמנטו קיבלה בטרייד את סרחיו רודריגז הגארד מפורטלנד, דבר שלא יפגע בכספי.

הג'נרל מנג'ר של הקבוצה ג'וף פטרי אמר לאתר הרשמי של הקבוצה לאחר הבחירה: "בחרנו את כספי במקום ה-23. הוא גבוה מאוד, אקטיבי מאוד במשחק שלו ואגרסיבי וקשוח. יש לו באופן כללי משחק טוב בכל המישורים".

גריפין נבחר ראשון, רוביו רק חמישי

בזמן שאנחנו כססנו ציפורניים, החל הקומישינר דייויד סטרן להקריא את שמות השחקנים הנבחרים עם הבחירה היחידה בכל הדראפט שהייתה ידועה מראש - בחירתו של בלייק גריפין במקום הראשון על ידי לוס אנג'לס קליפרס. גריפין, שחקן העונה במכללות שהעמיד בשנתו השנייה והאחרונה במכללת אוקלהומה ממוצעים אדירים של 22.7 נקודות ו-14.4 ריבאונדים למשחק, סומן לפני חודשים כבאנקר של הדראפט, והקליפרס ינסו להיעזר בכישרון העצום שלו כדי לנסות ולשנות את ההיסטוריה העצובה ורצופת הכשלונות שלהם.

ממפיס השתמשה בבחירה השנייה כדי לקטוף את האשים ת'אביט, הסנטר הענק (2.20 מ') של קונטיקט, שהפך לנציג הראשון של טנזניה ב-NBA. לאחר מכן בחרה אוקלהומה סיטי את ג'יימס הארדן, הסקורר היעיל של אריזונה סטייט, עם הבחירה השלישית. סקרמנטו, שבחרה רביעית, העדיפה לוותר על ילד הפלא הספרדי ריקי רוביו והימרה על הקומבו גארד טייריק אווונס מממפיס, ומינסוטה אמרה תודה רבה וגנבה את רוביו בבחירה החמישית.

מינסוטה החזיקה גם בבחירה השישית, והפתיעה כשבחרה רכז נוסף, ג'וני פלין מסירקיוז. לאחר מכן איכזבה גולדן סטייט את הקהל הרועש בניו יורק כשחטפה לניקס את סטפן קרי, הצלף של דייוידסון, בבחירה השביעית, והניו יורקרים נאלצו להסתפק בג'ורדן היל, הפאואר פורוורד היעיל של אריזונה, בבחירה השמינית. טורונטו הימרה במקום התשיעי על הפוטנציאל הלא מלוטש של דמאר דרוזאן מ-USC, ומילווקי סגרה את העשירייה הפותחת עם בחירתו של ברנדון ג'נינגס, הרכז שמיעט לשחק העונה במדי רומא.

סדר הבחירות המלא:

1. ל.א קליפרס - בלייק גריפין, פאואר פורוורד, אוקלהומה
2. ממפיס - האשים ת'אביט, סנטר, קונטיקט
3. אוקלוהומה - ג'יימס הארדן, שוטינג גארד, אריזונה סטייט
4. סקרמנטו - טייריק אוונס, קומבו גארד, ממפיס
5. מינסוטה - ריקי רוביו, רכז, בדאלונה
6. מינסוטה - ג'וני פלין, רכז, סירקיוז
7. גולדן סטייט - סטפן קרי, גארד, דייוידסון
8. ניו יורק - ג'ורדן היל, פאואר פורוורד, אריזונה
9. טורונטו - דמאר דרוזאן, סווינגמן, USC
10. מילווקי - ברנדון ג'נינגס, רכז, רומא
11. ניו ג'רזי - טרנס וויליאמס, סמול פורוורד, לואיוויל
12. שארלוט - ג'רלד הנדרסון, סווינגמן, דיוק
13. אינדיאנה - טיילר הנסברו, פאואר פורוורד, צפון קרוליינה
14. פיניקס - ארל קלארק, סמול פורוורד, לואיוויל
15. דטרויט - אוסטין דיי, סמול פורוורד, גונזאגה
16. שיקגו - ג'יימס ג'ונסון, סמול פורוורד, ווייק פורסט
17. פילדלפיה - ג'רו הולידיי, קומבו גארד, UCLA
18. מינסוטה - טיי לאוסון, רכז, צפון קרוליינה (עבר לדנבר)
19. אטלנטה - ג'ף טיג, רכז, ווייק פורסט
20. יוטה - אריק מיינור, רכז, VCU
21. ניו אורלינס - דארן קוליסון, רכז, UCLA
22. פורטלנד - ויקטור קלאבר, סמול פורוורד, ולנסיה
23. סקרמנטו - עמרי כספי, סמול פורוורד, מכבי ת"א
24. דאלאס - בי ג'יי מאלינס, סנטר, אוהיו סטייט (עבר לאוקלהומה סיטי)
25. אוקלהומה סיטי - רודריג בבואה, גארד, שולה (עבר לדאלאס)
26. שיקגו - טאג' גיבסון, פאואר פורוורד, USC
27. ממפיס - דמארה קארול, סמול פורוורד, מיזורי
28. מינסוטה - ווין אלינגטון, שוטינג גארד, צפון קרוליינה
29. ל.א לייקרס - טוני דאגלס, קומבו גארד, פלורידה סטייט (עבר לניקס)
30. קליבלנד - כריסטיאן איינגה, סווינגמן, בדאלונה

עדכון ראשון: 2:32

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully