וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ווימבלדון: דודי סלע העפיל לשמינית הגמר אחרי 1:3 על רוברדו

דודי סלע הציג טניס וירטואוזי וחכם, ועם הרבה אופי עקץ את טומי רוברדו בכל הזדמנות וניצח אותו 6:7, 5:7, 6:2, 5:7, בדרך להישג השיא שלו, שמינית גמר ווימבלדון

גאווה גדולה. רק כך אפשר לחוש אחרי ההצגה שניפק גם היום (שישי) דודי סלע בטורניר ווימבלדון. המחבט הבכיר של ישראל רשם הישג שיא נוסף בווימבלדון כשניצח בסיבוב השלישי של הטורניר היוקרתי בסבב את טומי רוברדו, בתוצאה 6:7, 5:7, 6:2, 5:7. סלע, שמעולם לא עבר את הסיבוב הראשון בווימבלדון עד השנה, כבר חלף על פני סנטיאגו גונזאלס וריינר שוטלר וגם המשוכה הגבוהה מספרד, המדורג 15 בטורניר, נראתה קטנה מול הטניס החכם, המדויק והבוגר שהציג. סלע שיחק כמו וירטואוז אמיתי. הוא שיחק סרב אנד וולי באופן כמעט מושלם, כיסה את הרשת היטב והצליח לתסכל את יריבות עם חבטות גב יד אדירות.

כשמביטים על הרזומה של רוברדו, אפשר להבין עד כמה המשימה הייתה קשה. הספרדי בן ה-27, המדורג 15 בטורניר, הוא אחד הטניסאים היציבים בצמרת הדירוג העולמי בשנים האחרונות, כשמשנת 2001 הוא לא החמיץ השתתפות באף טורניר גראנד סלאם. רק לפני שלושה שבועות הוא נראה נהדר ברולאן גארוס שם נעצר רק ברבע הגמר, אבל גם הוא לא חובב גדול של משטח הדשא, ובשמונה ההופעות הקודמות שלו בווימבלדון הוא הגיע רק פעם אחת לסיבוב השלישי, ב-2003.

סלע, שצפוי להתקדם לאיזור המקום ה-35 בעולם ולרשום דירוג שיא נוסף בעקבות הצלחתו עד כה, מחזיק כיום במאזן של 0:3 מול רוברדו. סלע יתמודד בשמינית הגמר למנצח בין המדורג רביעי, נובאק דג'וקוביץ', לאמריקאי מרדי פיש, שיתעמתו במקביל במגרש המרכזי.

מהלך המשחק

רוברדו שמר על ההגשה שלו במשחקון הראשון של המערכה הראשון, וסלע נעזר בחבטות עמוקות וגב יד מדויקת כדי להישאר צמוד. סלע הציג חבטות החזרה מצוינות והצליח לשבור לראשונה במשחקון החמישי ל-2:3. רוברדו נלחץ מעט וביצע טעויות ליד הרשת, לעומת סלע שעלה ל-2:4 בעזרת סרב אנד וולי נהדר. אבל סלע איבד ריכוז, ורוברדו השווה מיד ל-4:4. סלע היקשה על הספרדי, אך רוברדו שמר על ההגשה במשחקון הבא. הישראלי נהנה מיכולת טובה ליד הרשת, אך רוברדו שיפר את ההגשה שלו ועלה ל-5:6. סלע השווה והשניים הלכו לשובר שוויון. סלע המשיך לעלות לרשת, אך חבטת גב יד לא טובה שלו אפשרה לרוברדו לעלות ל-4:5. טעות כפולה בהגשה העניקה לרוברדו נקודת מערכה, אך הספרדי שוב נתקל במשחק רשת אדיר ודרופ שוט נהדרים מצד הישראלי, וסלע השווה. גב יד מצוינת של הישראלי הביאה אותו לנקודת מערכה, אך חבטת החזרה חלשה שלו השאירה את רוברדו במשחק. סרב אנד וולי מעולה של דודי סלע הביא לו לבסוף את הניצחון במערכה, 6:7, אחרי 55 דקות.

סלע שמר על ההגשה בתחילת המערכה השנייה, כשהדרופ שוט שלו מותח את סבלנותו של הספרדי. סלע הרוויח הרבה נקודות מהרשת, ובעידוד קולני של הישראלים ביציע עלה ל-1:2. רוברדו נראה אובד עצות, וסלע השיג שתי נקודות שבירה במשחקון הרביעי, אך הספרדי נחלץ בזכות הגשות חזקות והשווה ל-2:2. רוברדו צבר ביטחון והצליח לשבור את סלע במשחקון הבא בדרך ל-2:3. הישראלי הרים את רמת משחקו, שבר חזרה והמשיך ל-3:4. סלע המשיך לעלות מצוין לרשת ובא על שכרו כשעלה ל-4:5. בהמשך סלע הציג גב יד חזקה, אילץ את רוברדו לטעות לא מעט, שלח חבטות העברה מדויקות והמשיך לייצר נקודות מהרשת. השבירה הגיעה בעיתוי מושלם וסלע ניצח 5:7 במערכה השנייה.

רוברדו פתח את המערכה השלישית עם שבירה ועלה ל-0:2. רוברדו ניצל הגשה לא טובה של הישראלי, שבר גם במשחקון השלישי והמשיך ל-0:4. סלע בלם את הנפילה וצימק ל-5:2, אך רוברדו סגר עניין מהר עם 2:6 והשניים התייצבו למערכה הבאה.

סלע הגיש בפתיחת המערכה הרביעית, רוברדו ענה היטב להגשות של סלע, ולאחר 8 דקות הצליח לשבור את הישראלי ולעלות ל-0:1. סלע לא נלחץ, שיחק חכם ושבר מיד בחזרה. בהמשך השניים שמרו על ההגשה, אבל אז רוברדו ניצל עייפות של סלע במשחקון השביעי ושבר ל-3:4 תוך שהוא מראה כמה חבטות כף יד מרשימות. סלע ביקש סיוע של מאמן, אך השופט לא אישר משום שהיה תורו של רוברדו להגיש. רוברדו הגיש למערכה במשחקון העשירי, אבל סלע שלח כדורים גבוהים, הקשתות, ניצל את גב היד והציג טניס וירטואוזי בדרך לשבירה ושוויון 5:5. סלע שמר על ריכוז ועלה ל-5:6, והלחץ עבר ליריבו רוברדו. הספרדי לא עמד בזה, סלע דחף קדימה, שבר, ניצח 5:7 במערכה, והעפיל לשמינית גמר הטורניר.

זוגות גברים: רם ומירני בסיבוב השלישי

במקביל למשחקו של סלע נערך משחק הזוגות בין אנדי רם ובן זוגו מקס מירני, שהעפילו לסיבוב השלישי של זוגות הגברים. הישראלי והבלארוסי התמודדו נגד האחים התאילנדים סנצ'אי וסונצ'אט ראטיוואטאנה. רם ומירני צלחו מערכה ראשונה קשה עם ניצחון 6:7 לאחר שובר שוויון, ובמערכה השנייה ניצחו 4:6. במערכה השלישית זה הלך קצת יותר קל עם ניצחון 3:6.

השניים יתמודדו בסיבוב הבא עם הזוג המנצח בהתמודדות בין סימון אספלין (שבדיה) ופול הנלי (אוסטרליה) לטרוויס פארוט (ארה"ב) ופיליפ פולאסק (סלובקיה).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully