וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בשביל לרכוש את בית"ר צריך בור של כסף"

דור בלך

12.6.2009 / 13:52

אדם מטעמו של גומא אגאייר, שמתרחק מרכישת המועדון, מספר מדוע איש העסקים לקח צעד אחורה. בן שושן: "הרסו לי את התדמית"

לאחר פגישתו עם נציג קבוצת הרוכשים מארצות הברית אתמול (חמישי), יודע איציק קורנפיין כי המצב רחוק מלהתבהר. רק בפגישה העביר יושב ראש בית"ר את פירוט מצבו הכספי של המועדון, והרוכשים יפתחו בבדיקות נאותות בשבוע הבא, מה שעשוי להימשך שבועות ארוכים וכרגע מרחיק את האופציה כי הקבוצה תימכר להם. גם גומא אגאייר מתרחק מרכישת המועדון, כשאחד מאנשיו, אשר ערך עבורו את בדיקת הנאותות, יודע לספר כי המצב רחוק מלהיות אופטימי.

"בשביל לרכוש את בית"ר אתה צריך בור של כסף, המצב לא פשוט כמו שמציגים אותו", הסביר. על אף שלאגאייר נאמר כי חמישה מיליון דולר הם הסכום הדרוש כדי להחזיר את בית"ר לפעילות תקינה, מהבדיקה עלה כי בבית"ר לא מסתכלים על הטווח הארוך אלא רק לעונה הבאה, בה התחייבויות בית"ר יגיעו לכ-60 מיליון שקלים. הבעיה היא שמעבר לעונה הבאה לבית"ר ישנן עוד התחייבויות. כבר כעת מחוייבת בית"ר להוצאות של כ-25 מיליון שקלים לעונת 2010/2011, כשההכנסות הצפויות נכון לעכשיו מסתכמות בכ-16 מיליון שקלים, כשכל זה עוד לפני רכישת שחקנים והחתמה. "נכון שבתאוריה אפשר למכור שחקנים ולצמצם עלויות", סיפר אותו אדם, "אבל בינתיים ביררנו ואין הצעות מדהימות על שחקני בית"ר מאירופה או ממקום אחר.

"וגם אם יגיעו הצעות, עדיין צריך להשקיע המון כסף, ואחרי ששחררת את הכוכבים אתה נשאר עם מועדון חלש שייקח לו שנים להיבנות מחדש. זו גם לא בדיוק אופציה מלהיבה. אם מוסיפים לזה את האווירה השלילית שיש סביב בית"ר והבלאגן התקשורתי שמתלווה לרכישתה, אפשר להבין למה המלצנו לגומא לא לקחת את בית"ר. הוא התייעץ עם מספר אנשים וכולם אמרו לו שאף אחד לא הרוויח, כלכלית או תדמיתית, מלהיות הבעלים של בית"ר או כל קבוצת כדורגל בישראל. למרות הכל, באמת איכפת לו והוא יהיה מוכן לסייע אם הוא ירגיש שהכסף שייתן באמת יסייע ולא סתם ייבלע איפשהו".

אגאייר כאמור מוכן לתרום כשני מיליון דולרים לטובת הקבוצה, אך רק לאחר פירוק או החלפת בעלים, שכן לדעתו השקעה כעת בבית"ר לא תעזור והכסף יבלע אם המועדון יתפרק.

בן שושן: "זה היה מעליב, וכאב לי שנראיתי כך"

עמית בן שושן התראיין הבוקר לרדיו ירושלים והתייחס לראשונה לתקרית במהלך חגיגות הגביע, אז שר בגנותו של סלים טועמה והתבטא בצורה גזענית נגד ערבים במהלך שירה עם האוהדים, מה שהביא להעמדתו לדין פלילי. "אם המצלמה הייתה על מישהו אחר, זה היה קורה למישהו אחר. כולנו שרנו וכולנו רקדנו", הבהיר החלוץ. "הרסו לי את התדמית, אני בדיוק ההיפך מאיך שניסו לצייר אותי. אני רוצה שאנשים יבינו שזה לא אני, זו לא ההתנהגות שלי. זה היה מעליב, וכאב לי שנראיתי כך".

בן שושן גם הצהיר כי אינו מעוניין לעבור לקבוצה אחרת בארץ, וכי הוא מוכן לקצץ כדי להישאר בקבוצת נעוריו ."יש לי חוזה בבית"ר לשלוש השנים הבאות. לדעתי תהיה קבוצה טובה מאוד בבית"ר, ואני מאמין שהכל יסתדר. אם יבואו ויגידו לנו שצריך לקצץ, נסכים". לאירופה לעומת זאת, הוא דווקא מוכן לעבור. "אני מרגיש שאני בשל לצאת לשחק בחו"ל. אם וכאשר תגיע הצעה מקבוצה טובה שאוכל לקבל בה דקות ולהתקדם, זה יכול לעלות על הפרק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully