וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המעבר למדריד מחמיא לי"

הכוכב הפורטוגלי שעובר לריאל נשמע נרגש: "זו עסקה היסטורית". מישל פלאטיני דווקא לא חושב כמוהו. נאני: "יונייטד מסוגלת להתגבר"

וידאו: רויטרס
עריכה: רן צימט

הלם בעולם הכדורגל מההעברה היקרה בהיסטוריה

ההודעה הדרמטית של מנצ'סטר יונייטד כי הסכימה למכור את כריסטיאנו רונאלדו לריאל מדריד תמורת 80 מיליון ליש"ט זעזעה את כלי התקשורת בעולם. עיתוני מדריד "מארקה" ו"אס" חגגו את ניצחונו של פלורטינו פרז ודיווחו בהרחבה על הרכישות הבאות, כשעל הכוונת נמצאים דויד וייה, דויד סילבה, ראול אלביול, צ'אבי אלונסו ופרנק ריברי. "מארקה" דיווח כי בעת פרסום הודעת היונייטד, שהה רונאלדו בלוס אנג'לס, שם הוא נופש עם חבריו.

הסכום האסטרונומי של ההעברה עורר הדים וגרר גל תגובות. "העברות מוגזמות קורות בכל יום", אמר נשיא אופ"א, מישל פלאטיני. "העברות כאלה מהוות איום רציני לרעיון המשחק ההוגן ותפיסה כלכלית מאוזנת. אופ"א עובדת קשה יחד עם הקבוצות על מנת להתקין, כמה שיותר מהר, תקנות שיעזרו לתת יציבות. זו העדיפות הראשונה שלנו כרגע".

ומה יש לחתן השמחה להגיד על כך? "המעבר לריאל מדריד מחמיא לי. שמעתי על העסקה כאן בלוס אנג'לס ושמעתי מהאנשים שלי שמנצ'סטר יונייטד הסכימה. למרות זאת, נאמר לי שמדריד רוצה לערוך לי בדיקות רפואיות כמקובל. אני לא זקוק לניתוח. הבקע שיש הוא לא משהו שצריך להדאיג. אני נמצא בחופשה ויישאר בלוס אנג'לס עוד קצת". על סכום ההעברה הוסיף הפורטוגלי: "העסקה היא היסטורית 93 מיליון יורו הוא סכום כסף נכבד".

בברצלונה ניסו לגמד את ההעברה. סגן הנשיא חאומה פרר ניסה לשמור על פאסון ואמר: "אנחנו משלמים לאור מה שאנחנו חושבים שהשחקן שווה. כשמשלמים כל כך הרבה, נוצר מעגל ומועדונים אחרים יכולים לדרוש גם כן סכומים מופרזים. זה ייצור אינפלציה בשוק השחקנים". פרר הגן על מדיניות ברצלונה: "אנחנו מתנהלים בדרך שלנו ושריאל תעשה זאת בדרכה. בזבוז יתר לא מבטיח כלום, כפי שראינו בשנים האחרונות. שום שחקן בעולם לא שווה 95 מיליון יורו".

עוד בספרד, ביקורות רבות החלו להישמע ברחבי המדינה סביב נושא העברתו של הפורטוגלי. "יש בספרד ארבעה מיליון מובטלים. זה אומר ארבעה מיליון משפחות דרמות", נכתב במאמר באתר דיילי אל מונדו. "לשלם את הסכום המביש הזה זה בלתי מוסרי. אני מובך להיות אוהד של מדריד". כותב אחר באתר אל פייס המכונה פפה כתב שזה לא נתפס כיצד מדינה שבה שיעור האבטלה עומד על 20 אחוז מאפשרת את ההעברה היקרה ביותר בהיסטוריה של הכדורגל. "אנחנו חיים ברפובליקת בננות. כשאני טס לחו"ל אני אומר שאני איטלקי כי אני מובך להיות מהמדינה הזו".

וגם באיטליה, מי שריכזה אצלה את ההעברות הגדולות בעולם בעשור הקודם, לא נותרו אדישים למסע הרכש של הבלאנקוס. "אלו סכומים מעולם אחר, אבל זה הכדורגל. שחקנים כאלה, ברמה של רונאלדו ומסי, שהם הטובים בעולם, כנראה שווים את הכסף", אמר דניאלה דה רוסי, קשר רומא ונבחרת איטליה. "ההבדלים הכלכליים בין אנגליה וספרד אלינו באיטליה הם עצומים, ורק יגדלו בעתיד. הם בפלנטה אחרת, וגמר ליגת האלופות היה הוכחה לכך".

"מי שעוזב את יונייטד, מידרדר"

"אני לא מופתע", אמר טומי דוקרטי, מנג'ר העבר של היונייטד בשנות ה-70, כיום בן 81. "אין סיכוי שיונייטד תמכור את רונאלדו ללא אישור שר סר אלכס. אני חושב שהוא הגיע למסקנה שעדיף להיפטר ממנו". דוקרטי המשיך לתקוף: "אני יושב בבית ומגחך כשמאמנים אומרים ששחקן לא יימכר בכל מחיר. לכל שחקן יש מחיר. מי שמסתכסך עם פרגוסון, כמו דיוויד בקהאם, מקבל שחרור". דוקרטי נשמע סקפטי לגבי עתידו של הפורטוגלי ואמר: "מי שעוזב את יונייטד, מידרדר".

נאני, אחד מחבריו הטובים של רונאלדו במנצ'סטר יונייטד, לא התרגש מהמעבר המתקרב, בייחוד כשהוא זה שמשחק על עמדה דומה. "זה לא משהו שבלתי אפשרי לתקן", הסביר הקשר הצעיר. "רונאלדו יחסר לנו, אבל יש ביונייטד שחקנים שיכולים להחליף אותו".

לעומתו, שחקן אחר של נבחרת פורטוגל, הבלם פפה, כבר מוכן לארח לרונאלדו חברה במדריד: "אנחנו נשמח אם יגיע, אבל צריכים לחכות עד שהעסקה תיחתם סופית. אלו סכומים שכבר עושים היסטוריה, אבל תסמכו על המועדון שהוא יודע מה הפוטנציאל של רונאלדו".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully