וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרום אמריקה: ברזיל לבד בראש

הסלסאו ביצעו מהפך בדרך ל-1:2 על פרגוואי והתבססו בראש הטבלה הדרום אמריקאית. ארגנטינה הפסידה 2:0 באקוודור. צ'ילה כבר שנייה

ניצחון ביתי 1:2 על פרגוואי ברסיפה העלה הלילה (בין רביעי לחמישי) את ברזיל למקום הראשון בבית מוקדמות המונדיאל באזור הדרום אמריקאי בתום המחזור ה-14. הסלסאו, שפתחו את דרכם במוקדמות עם תוצאות ויכולת בינוניות, השיגו ניצחון שלישי ברציפות ובבית הצמוד הזה זה מספיק להם כרגע בשביל לצעוד בראש.


מי שניצלה את ההפסד של פרגוואי כדי לזנק למקום השני הייתה צ'ילה הלוהטת, שגברה על בוליביה 0:4 בסנטיאגו וטיפסה למקום השני בבית, אולי בדרך להשתתפות ראשונה במונדיאל מאז 1998.

עוד לפני כן התארחה ארגנטינה באקוודור במשחק שפתח את משחקי המחזור ושוב נחלה הפסד חוץ, הפעם 2:0. האלביסלסטה שוב הציגו משחק מבולבל תחת דייגו מראדונה והמאזן שלהם עם שחקן העבר האגדי על הקווים עומד על שני ניצחונות ושני הפסדים. כשנותרו ארבעה מחזורים לסיום הבית טיפסה אקוודור ל-20 נקודות, שתיים בלבד פחות מהנבחרת אותה ניצחה היום. המשחק הבא של ארגנטינה אגב, יהיה נגד ברזיל בבית.

קולומביה שוב התקשתה לכבוש, אבל הפעם לפחות הצליחה לעשות זאת פעם אחת והיא גברה על פרו 0:1 והשאירה את תקוות המונדיאל שלה בחיים ו-ונצואלה ואורוגוואי התאכזבו אחרי שצברו נקודה כל אחת כשנפרדו ב-2:2.

אקוודור - ארגנטינה 0:2

אחרי שהיא הובסה בבוליביה 6:1 ובעקבות היכולת הלא משכנעת בניצחון על קולומביה לפני ארבעה ימים, דייגו מראדונה וארגנטינה הגיעו עם לא מעט חששות למשחק החוץ שלהם הלילה באקוודור ולא התבדו. המקומיים, שאל הפסידו בבית לאף אחת משלוש מוליכות הבית הדרום אמריקאי בקמפיין הנוכחי, לא נכנעו גם לרביעית ויתרה מכך, ניצחו 0:2.

בניגוד למשחק שלה נגד קולומביה שהקפידה על הגנה קשוחה וסגורה ביום שבת, הפעם הנבחרת של מראדונה פגשה יריבה שביקשה לנצח והתקיפה וכתוצאה מכך קרלוס טבז וליונל מסי הצליחו לייצר יותר ב-45 הדקות הראשונות ונהנו מחופש יחסי. בדקה ה-28 הגיעו האלביסלסטה להזדמנות הטובה ביותר שלהם במחצית הראשונה כשטבז הוכשל על ידי השוער המארח מרסלו אליזגה. חלוץ מנצ'סטר יונייטד ניגש בעצמו לבעוט את הפנדל ושלח את הכדור לפינה הימנית התחתונה, אלא שאליזגה ירד היטב, הדף ושמר על התוצאה המאופסת.

אקוודור ידעה שהיא צריכה ניצחון במסגרת המאבק שלה על המקום החמישי המוליך לפלייאוף העליה למונדיאל ובמחצית השנייה שיחקה טוב יותר, כשמירב המשחק מתנהל בחצי הארגנטינאי. יחד עם זאת, דווקא האורחת, באחת מהפעמים היחידות שהיא הגיעה לרחבה האקוודורית במחצית השנייה, הגיעה להזדמנות מצוינת בדקה ה-59 כשאליזגה הדף לא טוב לרגלי פרננדו גאגו, אבל תיקן בהדיפה שנייה טובה מאוד.

13 דקות חלפו והחששות של ארגנטינה הפכו למציאות. זאנטי ניסה להרחיק, אבל הכדור שלו פגע במקסי רודריגז, וולטר איובי אסף את הכדור ושלח בעיטה חזקה ואלכסונית לחיבור השמאלי של מריאנו אנדוחאר, 0:1 לאקוודור. 8 דקות לסיום זה כבר היה גמור. השחקנים בצהוב ניהלו משחק מסירות סמוך לרחבה הארגנטינאית, מרכז ההגה האורחת לא הצליח להרחיק ופאבלו פלאסיוס המחליף בעט מתוך הרחבה גבוה ופנימה. הקורה עוד מנעה מוולנסיה לכבוש את השלישי של אקוודור בתוספת הזמן, אבל המארחת ירדה עם ניצחון יפה, לארגנטינה יש כמה דברים לחשוב עליהם.

ברזיל - פראגוואי 1:2

אחרי כמה תוצאות לא טובות בבית, בשלבים מסוימים הלילה נראה היה שהנבחרת של דונגה חוזרת לחוסר התפקוד מול הקהל הביתי, אבל מחצית שנייה טובה טובה פלוס כמה דקות לא רעות בסיום המחצית הראשונה, הספיקו לסלסאו כדי לצבור עוד שלוש נקודות.

ברזיל פתחה לא טוב והנבחרת הפרגוואית, שהגיעה עם לא מעט בטחון, תקפה וגם עלתה ראשונה ליתרון בדקה ה-25 אחרי שבעיטה חופשית של סלבאדור קבניאס פגעה ברגל של שחקן ברזילאי, הטעתה את ז'וליו סזאר וחדרה פנימה. למרות זאת ואולי בניגוד למשחקים קודמים, הסלסאו לא נבהלו ובדקה ה-41 כבר השיגו את השוויון אחרי שהגבהה של דני אלבס לרחבה מצאה את רוביניו ושחקנה של מנצ'סטר סיטי לא התבלבל ומתוך רחבת החמש שלח בעיטה חזקה ברגל שמאל פנימה.

למחצית השנייה כבר עלתה רק נבחרת אחת והיא לבשה צהוב, כשבדקה ה-50 הושלם המהפך. פליפה מלו הקפיץ מצוין מעל ההגנה הפרגוואית לנילמאר, החלוץ ניסה להסיט, אבל הכדור חזר אליו וכשהוא לבדו מול חוסטו ויאר, שחקנה של אינטרנסיונאל קבע 1:2 בשער האחרון במשחק.

אם לפני כמה ימים טיפסה ברזיל לראשות הבית בזכות יחס שערים עדיף על פני זה של פרגוואי, הרי שהלילה היא התבססה שם לבדה ובזכות. היריבה שלה סופרת כבר ארבעה משחקים רצופים ללא ניצחון כששלושה מתוכם הסתיימו בהפסד, ועליה להתעורר לפני שאחד מארבעת המקומות הראשונים בורחים לה.

קולומביה - פרו 0:1

קולומביה עלתה למשחק נגד האחרונה בטבלה הדרם אמריקאית כנבחרת עם ההתקפה הגרועה ביותר ואחרי שכבשה שישה שערים ב-13 משחקים, שום תירוץ לעוד משחק ללא שער לא היה מתקבל. הנבחרת של אדוארדו לארה עלתה בחמת זעם ואחרי כמה החמצות גם מצאה את הרשת כשרדאמל פלקאו דחק מקרוב בדקה ה-25 את מה שהפך לשער היחיד במשחק.

שתי הנבחרות הגיעו לעוד מספר הזדמנויות לצד שני השערים, אבל לא מצאו את הרשת. קולומביה חזרה לנצח אחרי שני הפסדים רצופים והיא עדיין נמצאת במאבק על המקום החמישי המוליך לפלייאוף. פרו מצידה ממשיכה בקמפיין מוקדמות מונדיאל הגרוע בתולדותיה ומוסיפה לבלות בתחתית הבית עם שבע נקודות ויחס שערים 29:7.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

צ'ילה - בוליביה 0:4

צ'ילה, שכבר ידעה שארגנטינה הפסידה ושברזיל, פרגוואי או שתיהן גם יחד תאבדנה נקודות במפגש ביניהן, רצתה לעשות עוד צעד גדול בדרך למונדיאל וכמעט כרגיל תחת מרסלו ביילסה, שלחה הרבה שחקנים קדימה בתקווה ללחוץ את הבוליביאנים לשערם. כתוצאה מכך האורחים בנו על מתפרצות והציגו משחק אגרסיבי במטרה למנוע מהשחקנים הטכניים באדום להגיע להזדמנויות.

בדקה ה-24 אף ביצע כריסטיאן ורגאס עבירה מאחור על מארק גונזאלס כשזה היה בדרכו לשער, אבל למרות שהבוליביאני היה השחקן האחרון בקו ההגנה של נבחרתו, השופט האורוגוואי רוברטו סילברה הסתפק בכרטיס צהוב בלבד. כעבור שמונה דקות הייתה זו דווקא בוליביה שהייתה קרובה לשער יתרון, אבל בעיטת המשך של אלכס דה רוסה אחרי כדור עונשין נהדפה על ידי השוער קלאודיו בראבו לקרן.

בוליביה חשבה שהיריב לא כל כך מאיים והעיזה יותר, אבל בדקה ה-43 ההגנה שלה נשברה בפעם הראשונה והגבהה של מאתי פרננדז מצד ימין מצאה את ז'אן בוסז'ור, שנכנס למרכז הרחבה באלכסון משמאל, ונגח חזק פנימה כדי להקפיץ את עשרות האלפים באסטדיו נסיונאל בסנטיאגו.

המחצית השנייה המשיכה להתאפיין במשחק קשוח שלפרקים דמה יותר להתמודדות של קרב מגע. בדקה ה-73 בוליביה שילמה על צורת המשחק שלה כשאיגנסיו גרסיה ראה צהוב שני בתוך שתי דקות ומרקו אסטרדה שלח את הכדור החופשי בעקבות העבירה השנייה שלו, לרשת.

עוד שלוש דקות חלפו וההפסד של האורחים הפך לתבוסה כשאלכסיס סאנצ'ז ניצל את ההגנה החסרה בירוק וכבש מקרוב אחרי בישול של חורחה ואלדיביה המחליף. שחקנה של אודינזה גם היה זה שחתם אחרי עוד פרצה בהגנה האורחת והקפצה מעל השוער וצ'ילה עם עוד ניצחון גדול.

ונצואלה - אורוגוואי 2:2

חלוקת הנקודות בפוארטו אורדז עשתה יותר נזק מאשר תועלת לשתי הנבחרות שלא ממש הרוויחו נקודה, אלא הפסידו שתיים במאבק על המקום החמישי, בוודאי ביום בו אקוודור מנצחת.

ונצואלה עלתה ליתרון כבר בדקה התשיעית כשגי'אנקרלו מלדונאדו תפס את ההגנה האורוגוואית ביציאה לא טובה לתרגיל נבדל, נותר לבדו מול סבסטיאן ויירה ולא התקשה להשכין את הכדור ברשת. חלוץ אייאקס, לואיס סוארז, השווה בבעיטה שטוחה מימין לשמאל מתוך הרחבה בדקה ה-61, כשהכדור חומק מתחת לידיו של השוער שמארח, רני וגה, לו חלק בלתי מבוטל בשער.

בדקה ה-72 כבש דייגו פורלאן מקרוב אחרי בישול של סבסטיאן אבראו, אבל הדרמה סירבה להסתיים וחוסה מנואל ריי שלח בעיטה חופשית פנימה כעבור ארבע דקות בלבד כדי לאזן ל-2:2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully