וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות אירופה נשים: ישראל הפסידה לבלארוס 81:76

אליפות אירופה נשים: הנבחרת הובילה בהפסקה אבל זה לא הספיק בדרך להפסד 81:76 לבלארוס. רבי: "זה יכול היה להיות ניצחון ענק"

18 שנה לא ניצחה נבחרת ישראל משחק באליפות אירופה. במשך דקות ארוכות, דווקא מול בלארוס החזקה, זה נראה קרוב מתמיד. הנבחרת רשמה מחצית ראשונה מדהימה, הובילה בשמונה הפרש, אבל איבדה את הריכוז בפתיחת הרבע השלישי וירדה עם הפסד מאכזב 81:76 במשחק הפתיחה של אליפות אירופה בלטביה.

הפתיחה הייתה מדהימה. שי דורון (26 נקודות) ניהלה ביד רמה, קטיה לויצקי שלטה מתחת לסלים וגם הפציצה שלשות וההגנה עשתה את העבודה. למחצית ירדה הנבחרת ביתרון 30:38 ונראתה נפלא מול מדליסטית הארד באליפות הקודמת ונבחרת שסיימה שישית באולימפיאדה.

אז הגיע הרבע השלישי. השחקניות של אלי רבי נרדמו בריבאונד, ובלארוס החלה לאפס את היד משלוש, ונהנתה ממספר הזדמנויות בכל התקפה, כשהן נהנות מיום מצוין של טטיאנה טרוינה, שחקנית רמת השרון. דורון, לירון כהן ולויצקי השאירו את ישראל בתמונה עד הסוף, אבל בלי הגנה ובלי ריבאונד הגנה, היתרון האיכותי של הבלארוסיות בא לידי ביטוי.

בסך הכל, רבי יכול להיות מרוצה מהופעה טובה של השחקניות שלו מול יריבה חזקה מאוד. מצד שני, הזדמנות כזו להשיג ניצחון, שיכול היה לקרב את הנבחרת לשלב הבא, לא תחזור בכל יום. במשחק נוסף בבית של ישראל ניצחה כצפוי צרפת את נבחרת איטליה (אותה תפגוש ישראל מחר), 61:76.

מהלך המשחק

לירון כהן, שי דורון, לייני סלווין, קטיה אברמזון וקטיה לויצקי פתחו בחמישייה של הנבחרת. בלארוס עלתה עם סבטלנה וולנייה, אנסטסיה ורמיינקה, ילנה לוצ'נקה, נטליה מרצ'נקה ונטליה טרפימבה בחמישייה הפותחת. ישראל פתחה טוב את המשחק, רצה למתפרצות ושלשה של דורון קבעה 5:10 אחרי שלוש דקות. הפער כבר גדל לשמונה, אבל אז איבדה ישראל מומנטום בהתקפה ושמירת לחץ של הבלארוסיות הכניסה אותן למשחק. טרוינה סיימה את הרבע עם שתי קליעות עונשין וישראל מסיימת רבע טוב מבחינתה ביתרון 17:21.

שתי הנבחרות פתחו לא טוב את הרבע השני. הבלארוסיות הפציצו מרחוק והחטיאו, וישראל נתקעה גם היא בהתקפה, אבל הצליחה לשמור על היתרון. לויצקי שלטה בריבאונד וגם קלעה שלשה גדולה שהעלתה את הנבחרת ל-25:31, שלוש דקות לסיום המחצית. דורייקה קלעה שלשה והורידה ל-36:30, אבל סואץ סיימה את המחצית בסל חשוב. 30:38 לישראל בהפסקה, לאחר רבע שני מדהים מבחינה הגנתית.

בלארוס פתחה את הרבע השלישי עם ארבע נקודות רצופות, אבל לויצקי תפרה עוד שלשה גדולה והחזירה את ישראל ל-34:41. השליטה בריבאונד עברה לבלארוסיות והתקפה שכללה מספר זריקות מחוץ לקשת, הסתיימה עם שלשה של דורייקה שהורידה לנקודה, 43:44 וסיימה ריצת 0:9. טרוינה העלתה את הבלארוסיות ליתרון ראשון במשחק, 44:45, 3:30 דקות לסיום הרבע. הנבחרת המשיכה לאבד את הראש, אבל ירדה בפיגור מינימלי של 52:48, לאחר שקלעה 10 בלבד ברבע.

סלים חשובים של דורון וכהן השאירו את ישראל קרובה קרובה בדקות הראשונות של הרבע הרביעי. סלווין החטיאה פעמיים מהקו, ופדבד הענישה את ישראל בשלשה, 57:62 לבלארוס, חמש דקות לסיום המשחק. הנבחרת שוב לא כשלה בסגירה לריבאונד וטרפימבה תפרה שלשה קריטית, שהגדילה את ההפרש ל-61:68. טרוינה קלעה עוד שלשה גורלית והנבחרת, למרות מלחמה אדירה, לא הצליחה להתקרב וירדה עם הפסד 81:76.

סטטיסטיקה

קלעו לישראל: שי דורון 26, קטיה לויצקי 19 (12 ריבאונדים), לירון כהן 17, ליעד סואץ 7, קטיה אברמזון 4, מירב דורי 2, לייני סלווין 1.

קלעו לבלארוס: טרוינה 16, ורמיינקה 13, טרפימבה 11, דורייקה 10, סניצינה 9, אנופריינקה 8, פדבד ולוצ'נקה 5 כל אחת, וולנייה וקרס 2 כל אחת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

רבי: "פספסנו בחצי השני"

אלי רבי המאוכזב אמר בסיום: "מאז שהתחלתי לעבוד עם הנבחרת, אני עובד עם הבנות להגיע לכל משחק ולנצח אותו. קצת פספסנו בחצי השני וזה הכריע את המשחק. אנחנו צריכים ללמוד לנצח משחקים כאלה. זה יכול היה להיות ניצחון ענק, אבל פתיחת החצי השני פגעה בביטחון שלנו. היו שתי שריקות שנויות במחלוקת וזה פגע בנו. אני לא מנסה לשנות דברים שאני לא יכול לשנות. עייפות פה זה דבר נתון. מחר זה משחק חדש ואנחנו צריכים לפעול על המשחק. רצינו להיות באליפות, ואנחנו בנחיתות מול שאר הנבחרות. אנחנו צריכים להיות "פרשים" ולנסות לנצח את איטליה".

על קטיה לויצקי, שהייתה מצוינת אמר אבי: "קטיה שיחקה מצויין היום, והיא בתהליך התקדמות. היא יודעת לשחק כדורסל, ואני שמח שהיא משחקת בקור רוח. גם שאר הבנות עשו עבודה טובה. גם שי ולירון נתנו הופעה יפה. צריך לשמור על אופטימיות".

עוזר מאמן הנבחרת, טל נתן, הסתכל על חצי הכוס המלאה. "זו היתה הופעה יפה ומכובדת של השחקניות. אנחנו מאוכזבים שלא ניצחנו, ומחכים כבר למחר כדי להשיג את הנצחון הראשון שלנו באליפות. נתקן את מה שצריך לתקן, ומה שבטוח זה שהבנות יבואו שוב להלחם כמו היום ולתת את הכל כדי לנצח את איטליה ולעלות לשלב הבא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully