וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוסטאו: "הכדורגל הברזילאי המסורתי לא קיים יותר"

כדורגלן העבר של הסלסאו לא אהב את צורת המשחק בניצחון 0:4 באורוגוואי. דונגה: "שיחקנו מצוין". ביקורות קשות בארגנטינה נגד מראדונה

33 שנה חיכו הברזילאים לניצחון במונטבידאו, 33 שנה הם המתינו עד שרקדו סמבה על הדשא של בירת אורוגוואי, והלילה (בין שבת לראשון) זה קרה, ובגדול. נבחרת הסלסאו רקדה על הדשא הגרוע באצטדיון הסנטנריו עם 0:4 מהדהד במפגש הדרמטי בין שתי אלופות העולם לשעבר. שער מוקדם של דני אלבס גרם לאורוגוואי לתקוף בחמת זעם את השער הברזילאי, אבל שערים של ז'ואן, לואיס פביאנו וקאקה סגרו עניין, והעלו את ברזיל למקום הראשון בבית הדרום אמריקאי במוקדמות גביע העולם 2010.

"אנחנו שיחקנו כדורגל ואורוגוואי באה להרביץ", אמר מאמן ברזיל קרלוס דונגה בסיום. "שיחקנו מצוין, היינו מאוזנים בהגנה ובהתקפה והגיע לנו לנצח. שיחקנו כדורגל ולכן ניצחנו, וכל הכבוד לשחקנים שידעו לנצל את המצבים. השחקנים של אורוגוואי בעטו בנו והיקשו עלינו, אבל היינו טובים מהם בצורה ברורה".

אבל לא כולם היו שבעי רצון מהדרך בה הושג הניצחון של דונגה ושחקניו. "ברזיל, שתמיד הייתה מדינה של כדורגל התקפי ולחץ על היריב, הפכה לנבחרת של הגנה ומתפרצות חזקות", אמר חלוץ העבר טוסטאו, שזכה עם ברזיל במונדיאל 1970. "הכדורגל הברזילאי שהיה נערץ בכל העולם בזכות הנגיעות הרכות, חילופי המסירות והשליטה בכדור, לא קיים יותר. עכשיו זהו בעיקר כדורגל של מתפרצות, שלעיתים מיושמות בצורה יוצאת דופן כפי שקרה באורוגוואי".

עוד הוסיף טוסטאו: "לברזיל יש מזל שבהגנה נמצאים שני בלמים נהדרים בדמות לוסיו וז'ואן, ומאחוריהם שוער נפלא כמו ז'וליו סזאר. הנבחרת שלנו מזכירה את הנבחרת האיטלקית שכל כך נהנינו לבקר בחריפות במשך השנים. זו לא הנבחרת שחלמנו עליה, אבל יש כאן זהות וסגנון משחק שמייצר ניצחונות".

"ארגנטינה בנויה הפוך - מההתקפה להגנה"

גם ארגנטינה שיחקה הלילה ומאמנה דייגו ארמנדו מראדונה רשם ניצחון נוסף במאזנו, עם 0:1 ביתי על קולומביה. אמנם התוצאה לא מרשימה, אבל אחרי התבוסה המחפירה שספגו הארגנטינאים בבוליביה (6:1), זו גם נחמה. הבעיה היא צורת המשחק של ארגנטינה, שלא הלהיבה, בלשון המעטה. אחרי מחצית ראשונה מאופסת שחקני ארגנטינה ירדו לחדרי ההלבשה, ומראדונה הודה שהיה צריך לנער אותם. "כן, עודדתי אותם, אבל גם כעסתי עליהם מאוד בחדר ההלבשה, ובמחצית השנייה ראינו שינוי, במיוחד אצל קרלוס טבס וחבייר מסצ'ראנו. בחצי הראשון אנחנו וקולמביה היינו בשוויון בהחזקת הכדור ולא יכול להיות שדבר כזה יקרה במשחק ביתי של ארגנטינה".

"במחצית הראשונה השחקנים נראו כאילו זה עוד משחק בשבילם, וזה לא צריך להיות ככה", אמר מראדונה ולא הסתיר את כעסו. "לא הנענו את הכדור ולא הייתה נחישות במשחק שלנו ובטורניר כמו המוקדמות חשוב שיהיה נחישות ורצון. שיחקנו הפוך ממה שהתאמנו עליו, והרגשתי כאילו אנחנו משחקים בבוגוטה ולא בבואנוס איירס, אפשר היה לשמוע את האוהדים של קולומביה ואסור שדבר כזה יקרה".

התקשורת הארגנטינאית לא התחשבה בדבריו של מראדונה ושלחה חיצי ביקורת מכל כיוון, כשעיקר הדברים נגעו לחוסר האיזון בהרכב וכמובן הפקרת הצד הימני, שם תופקד פרננדו גאגו האומלל, שלא הסתדר בתפקיד זר לו והיה החלש במגרש עד שהוחלף על ידי חבייר זאנטי.

"כרגע, נדמה שמראדונה מודאג יותר ממצב הדשא במונומנטל מאשר מאיך ששחקניו נראו", כתב מיגל אנחל ברטולוטו בעיתון "קלארין". "השמירה על מערך של שלישיית חלוצים מהירה לא היה הגיוני, במיוחד כשכל אחד מהם מנסה לשחק בסגנון שלו ואין כל תיאום". "מראדונה בנה את הנבחרת הפוך - מההתקפה להגנה", תקף מרסלו סוטילה בטורו ביומון "אולה". הוא הפר את האיזון בנבחרת, חוסר הארגון פשוט זועק לשמיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully