וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'או, פאולו

אחרי 25 שנות קריירה שאת כולן העביר בקבוצתו האהובה מילאן, ירד פאולו מאלדיני מכר הדשא בפעם האחרונה כשחקן. צפו באגדה שהייתה באמת

צילום: רויטרס, עריכה: רן צימט

"יש שחקנים גדולים, יש את הטובים בעולם ויש את אלה המצליחים להתעלות גם מעל ההגדרה הזו. פאולו מאלדיני הוא הדוגמה המושלמת לכך". את הדברים הללו לא אמר אחד מאוהדי מילאן, גם לא אבא צ'זארה, אלא דווקא הסמל של היריבה יובנטוס, אלסנדרו דל פיירו. עבור מאלדיני, זו המחמאה הגדולה והאמיתית ביותר שניתן לקבל בגיל 41, בידיעה שכל יריביו לאורך השנים מחזיקים בתחושה דומה.

ב-1985, כשהוא רק בן 16, ערך מאלדיני את הופעת הבכורה שלו במילאן. כשחקן נוער הוא נוסה בעמדת החלוץ, תופקד גם כקשר בצד ימין, אך בסופו של דבר מצא את עצמו בקבוצה הבוגרת כמגן שמאלי שישנה את העמדה הזו עם הכניסה לשנות ה-90. שנה אחת כחבר בסגל הבוגר של מילאן, הספיקה למאלדיני לקבל את הזימון לנבחרת הצעירה של אביו, חרף מחאת התקשורת שחשדה בנפוטיזם.

בגיל 19 כבר ערך מספר 3 של הרוסונרי את הופעתו הראשונה בנבחרת הבוגרת, שם למעשה נשארה הנקודה השחורה של הקריירה שלו, שכן מעולם לא הצליח לזכות עימה בתואר משמעותי ודווקא לאחר פרישתו ראה את חבריו מניפים את הגביע העולמי. מאלדיני מחזיק בשיא הדקות במשחקי המונדיאל (2,216) וציין 126 הופעות במדי הנבחרת, אך החיסרון של תואר בין לאומי מעט מעיק אישית על השחקן הוותיק.

כי מאלדיני באמת היה שם עבור הדגל, בדיוק כפי שנותר נאמן לסמל של מילאן במשך יותר משני עשורים. הנאמנות היוותה עבורו ערך עליון, וכשאיבד ממהירותו לא חשב פעמיים והסכים לעבור הסבה לעמדת הבלם על מנת להמשיך ולשרת את קבוצתו האהובה. "נתתי הכל עבור החולצה הזו", אמר בהתרגשות לאחר משחק הפרידה מהקהל הביתי, ובזאת לא יכולים גם מבקריו מהאולטראס להטיל ספק.

"קריירה בלתי נתפשת"

"אני חושב שאין שום דבר שמשתווה למה שעשה מאלדיני. אף אחד לא מסוגל לשחק 900 פעמים במדי אותה קבוצה ברמות הגבוהות ביותר. אני מאמין שהשיא שלו יישאר חקוק בספרי ההיסטוריה במשך דורות וספק אם מישהו ישחזר זאת במועדון כל כך גדול", קבע אדריאנו גליאני, סגן נשיא מילאן, בשבוע שעבר.

שבע אליפויות איטליה, חמישה גביעי אירופה (בשמונה גמרים בהם השתתף), חמישה סופר קאפ איטלקיים ועד חמישה יבשתיים, בתוספת גביע איטלקי אחד רשם מאלדיני לזכותו כשחקן מילאן, ב-902 הופעות במדי הקבוצה. עכשיו, מי שהיה לכובש המבוגר ביותר בגמר של ליגת האלופות כאשר הבקיע בחלוף 51 שניות לרשת ליברפול ב-2005, תולה את הנעליים ולמעשה גם את החולצה. מילאן החליטה "להפריש" את חולצה מספר 3, לפחות עד אשר יבוא הבן כריסטיאן, הדור השלישי למשפחת מאלדיני במדי הרוסונרי, ויירש את אביו.

"האבא והבן, צ'זארה ופאולו, הניפו את גביע אירופה כקפטנים של מילאן בהפרש של 40 שנה אחד מהשני. זה יהיה מדהים אם דבר כזה יקרה שוב", הסביר גליאני. "כל הקריירה של מאלדיני היא פשוט בלתי נתפשת". עתה מצפים ראשי מילאן שכריסטיאן יגדל ואולי יעשה את הבלתי יאמן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

"הוא לא כיבד אותנו מעולם"

בשבוע שעבר נפרד מאלדיני מהקהל בסן סירו בהפסד 3:2 לרומא, אך אירוע הפרידה המרגש הפך לצורם, לאחר שאנשי ה"קורבה סוד" מחו נגדו וטענו כי מעולם לא הודה להם באופן אישי ושמר על דיסטנס מהם. "תודה קפטן, על המגרש היית אלוף נצחי, אבל נכשלת בלכבד את אלו שחיזקו אותך", צעקו האוהדים. "יש רק קפטן אחד - פרנקו בארזי". לאחר המשחק, ובעקבות הביקורות שהופנו נגדם, הסבירו אנשי האולטראס את מחאתם החריפה: "הוא לא כיבד אותנו מעולם ואף קרא לנו פרחחים אחרי ההפסד בגמר ליגת האלופות לליברפול".

"תמיד כיבדתי את כולם, גם אם לא הלכתי להתערות איתם", הגיב מאלדיני. "אני גאה לא להיות חלק מהם. "התאכזבתי יותר מהשתיקה של המועדון. ציפיתי שיעניקו לי תמיכה. אולי אני אידיאליסט, אבל ציפיתי ממועדון כמו מילאן להתנער מכאלה תופעות".

אבל חבריו של מאלדיני מרחבי העולם לא נתנו לקבוצות הפנאטיות לשבש את טקס הפרידה המתמשך מאחד האלופים הגדולים שידעה אירופה. "אני מקדיש את הגביע למאלדיני, הוא לא צריך לדאוג בקשר לאוהדי מילאן כי כל אירופה מעריצה אותו", אמר פפ גווארדיולה לאחר שהוביל את ברצלונה לזכייה בליגת האלופות על חשבון מנצ'סטר יונייטד. בהמשך אף רמז פפ לצירופו של מאלדיני לצוותו המקצועי: "הוא השחקן האירופי הגדול ב-20 השנים האחרונות, אשמח אם יתרום מניסיונו לשחקנים שלנו".

גם יריבו של גווארדילה בגמר, אלכס פרגוסון, חרג ממנהגו ופירגן לאחד ממתחריו באירופה לאורך השנים, כשטען כי מאלדיני הוא השחקן הגדול ביותר ששיחק נגד קבוצתו במפעלים האירופיים. אבל המחמאות והסיכוי להצעה מברצלונה, לא משנות את דעתו של מאלדיני. הוא פשוט לא רוצה להיות מאמן. "זה תפקיד שמוציא מהאדם את כל הדברים שאני לא אוהב בכדורגל", הסביר. "החשיפה לתקשורת, המעבר בין מקומות והקושי בעבודה עם נשיאים אלו דברים שלא אוכל להתמודד איתם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully