וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחטאר ניצחה בהארכה 1:2 את ורדר ברמן וזכתה בגביע אופ"א

טעות קשה של טים ויזה, שוער ברמן, סידרה לקבוצה האוקראינית ניצחון 1:2 בהארכה בגמר, זכייה ראשונה בתואר אירופי ואחרונה בגביע אופ"א

העונה ה-38 והאחרונה של גביע אופ"א, בטרם יהפוך לליגה האירופית, הגיעה לשלב הסיום שלה, והאחרונה לחגוג זכייה בתואר היא שחטאר דונייצק, שממשיכה לשדרג את עצמה מעונה לעונה ולהתברג בצמרת הכדורגל האירופי. הקבוצה האוקראינית ניצחה בהארכה 1:2 את ורדר ברמן וחגגה באיצטדיון סוקרו סראצ'וגלו בטורקיה את התואר האירופי הראשון שלה.

עד העונה הזו ההישג הרם ביותר של שחטאר היה שלב ה-1/16 לפני שלוש שנים. נראה שמאמנה הרומני של שחטאר, מירצ'ה לוצ'סקו, הפיק רווחים מניסיונו על אדמת טורקיה כמאמן גלאטסראיי ובשיקטאש בעבר, והוביל את האוקראינים לתואר הנכסף, אחרי שבדרך חלפו על פני טוטנהאם, צסק"א מוסקבה, מארסיי ודינמו קייב. בברמן, שחוותה עונה נוראית בליגה הגרמנית (מקום עשירי נכון לעכשיו), יכולים בעיקר לבוא בטענות לעצמם על יכולת חלשה לאורך 120 דקות ומעט מאוד מצבים. תומאס שאף, שחסר את דייגו והוגו אלמיידה המושעים, מסיים עונה רעה, אך עדיין יש לו סיכוי להתנחם אולי בגביע הגרמני.

הפתיחה הייתה של שחטאר, אולי כתוצאה מהגעתו של נשיא אוקראינה ויקטור יושצ'נקו לאיצטדיון באיסטנבול. הברזילאים בכתום רקדו על המגרש, כשבמיוחד בולט אילסיניו הנפלא, והשיגו שער יתרון מוצדק מרגלי לואיז אדריאנו בדקה ה-25. ברמן נראתה מבולבלת והציגה בעיקר משחק הגנה חלש המסביר את העונה המאכזבת שעברה עליה, אך דווקא אז מצאה משום מקום את השיוויון, עם כדור חופשי של נאלדו ומתנה מהשוער אנדריי פיאטוב.

המחצית השנייה כבר הייתה שקולה הרבה יותר, כשהקבוצה של מירצ'ה לוצ'סקו מפגינה עליונות טכנית, והגרמנים הפיזיים מקשים על פיאטוב במצבים נייחים. רקדני הסמבה של שחטאר העדיפו לעיתים רבות מדי את הכדרורים על פני המהלך הפשוט, וכך מהלכים של יתרון מספרי הלכו לאיבוד. ברמן, שכבר ניצחה העונה בכמה מקרים בפנדלים, נראתה מרוצה מהתוצאה וגררה את המשחק להארכה, בה טעות נוספת של שוער, הפעם של טים ויזה, סידרה לשחטאר את השער החשוב שהעניק לה את הגביע.

מהלך המשחק

דקה 6: שחטאר חדרה בקלות את הגנת ברמן, ולואיז אדריאנו בעט החוצה ממצב נוח.

דקה 25: גול! לואיז אדריאנו קיבל כדור מראט, אחרי הטעיה של וויליאן, והקפיץ בקלילות מעל ויזה. 0:1 לשחטאר

דקה 35: גול! נאלדו בעט כדור חופשי בעוצמה אדירה לעבר השער, פיאטוב עשה רושם כאילו הוא הודף את הכדור, אך זה חמק מידיו אל הרשת. 1:1

דקה 41: לבנדובסקי בעט נפלא מ-20 מטרים, ויזה הדף לקרן.

דקה 52: ג'אדסון סובב כדור חופשי מעל החומה, ויזה זינק ומנע שער.

דקה 64: נאלדו עלה לכדור קרן ומסר לאוזיל, שבעט בצורה מאכזבת החוצה.

דקה 76: סרנה שלח כדור קרן ארוך, וג'אדסון בעט מהאוויר לידיו של ויזה.

דקה 78: פיזארו עלה יפה לכדור חופשי, אבל תגובה מהירה של פיאטוב מנעה שער.

דקה 97: גול! דריו סרנה העביר כדור מצוין מצד ימין לג'אדסון, שבעט לשער, וויזה עם טעות קשה הדף לתוך השער. 1:2 לשחטאר.

דקה 112 - אלכסנדרוס ציוליס המחליף ניסה את מזלו מבעיטה מרחוק שפספסה במספר מטרים את המסגרת.

הרכב שחטאר דונייצק: אנדריי פיאטוב, דריו סרנה, אלכסנדר קוצ'ר, דמיטרו צ'יגרינסקי, רזבאן ראט, מריוס לבנדובסקי, פרננדיניו, וויליאן, אילסיניו (אולכסיי גאי 100), ג'אדסון (איגור דוג'אג' 112), לואיז אדריאנו (אלכסנדר גלאדקי, 90).

הרכב ורדר ברמן: טים ויזה, קלמנס פריץ (פטרי פסאנן 95), נאלדו, סבסטיאן פרודל, סבסטיאן בוניש, פרנק באומן, פטר נימייר (אלכסנדרוס ציוליס 113), טורסטן פרינגס, מסוט אוזיל, קלאודיו פיזארו, מרקוס רוזנברג (ארון האנט, 78).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully