וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פדרציה: פאר ואובזילר הפסידו בזוגות, אסטוניה ניצחה בהתמודדות

26.4.2009 / 19:13

פאר ואובזילר נכנעו בתום מותחן אדיר במשחק הזוגות המכריע 1:6, 6:4, 8:6 ואסטוניה ניצחה בהתמודדות 2:3. ישראל חוזרת לבתים האיזוריים לאחר שלוש שנים

המפגש בין אסטוניה לישראל בקרב ההשרדות על ההישארות בבית העליון של גביע הפדרציה - יוכרע במשחק הזוגות. אחרי ששחר פאר הפסידה בתחילת היום לטניסאית האסטונית הבכירה קאיה קאנפי 6:3, 6:4, הייתה זו ציפי אובזילר הוותיקה שחגגה את ההופעה ה-61 שלה בנבחרת (שיא כל הזמנים בעולם) עם ניצחון גדול בשלוש מערכות על מארט אני, שהביא לשוויון 2:2 במפגש. אובזילר הפסידה במערכה הראשונה 6:4, אבל חזרה לעצמה וניצחה בשתיים הבאות 6:7, 3:6.

משחק הזוגות היה מרתק. אובזילר עלתה לשחק חצי שעה בלבד לאחר הניצחון על אני, נראתה טוב ונתנה הכל. המערכה הראשונה הלכה חלק עם 1:6 לישראליות, אך אז נכנסה קאיה קאנפי למשחק והאסטוניות ניצחו 4:6, 6:8 בשתי המערכות הבאות וקבעו ניצחון דרמטי לאסטוניה בהתמודדות. ישראל יורדת לבית האזורי לראשונה מזה שלוש שנים.

אובזילר אמרה בסיום: "זאת אכזבה גדולה מאוד, נלחמנו והיינו קרובות ולכן זה מאכזב עוד יותר. אני בדרך ארצה בראש מורם וממשיכה הלאה. תמיד כשמפסידים זה כואב, וזה לא משנה כמה מפגשי פדרציה שיחקתי. בטח ובטח כשמפסידים בתוצאה כזו. בעבר ניצחנו בתוצאות כאלה, וזה היה הרגע הכי מאושר, עכשיו זה פשוט סיוט". לשאלה האם היא תמשיך בנבחרת במפגש הפדרציה הבא אמרה: "אין לי מה לענות על זה. המפגש הבא הוא רק ב-2010, והשאלה הזו לא רלוונטית".

קפטן הנבחרת ליאור מור אמר: ""היו לנו כמה הזדמנויות שלא ניצלנו, אנחנו מאוכזבים וקצת עצובים. הרגשנו שאנחנו יכולים ולצערנו זה לא הסתייע. עכשיו אנחנו בבית האזורי, וזה סיפור אחר לגמרי. אני לא יודע איך הנבחרת תיראה עכשיו". על האפשרות שאובזילר תפרוש מהנבחרת אמר מור: "אני כבר שומע חמש שנים שציפי לא ממשיכה בנבחרת".

קאיה קאנפי - שחר פאר 3:6, 4:6

שחר פאר דווקא פתחה מצויין את המשחק ושברה את האסטונית במשחקון הראשון, אלא שלמרבה הצער לא נוצר מזה שום מומנטום. לחא רק שקאנפי שברה בחזרה, היא גם עשתה את זה פעמיים בדרך ליתרון 1:4. בהמשך, פאר השיגה ניצחון ראשון במשחקון הגשה ובפיגור של 4:2 היא גם הייתה קרובה לשבור. קאנפי, שעד לאותו רגע הציגה משחק כמעט מושלם מבחינת טעויות בלתי מחויבות, החלה ליישר את הסטטיסטיקה. מצד שני, המשחק שלה היה הרבה יותר מגוון, והיא הניעה את פאר מצד לצד בדרך לניצחון 3:6 במערכה הראשונה.

פאר עלתה רעננה יותר למערכה השניה, אבל מי ששינתה את משחקה באופן משמעותי הייתה קאנפי, שהורידה הילוך והרבתה לטעות, אפילו מול כדורים פשוטים יחסית. כל זה לא עזר לפאר לשבור את קאנפי, והיא שילמה על על במשחקון השביעי, בו היא ביצעה כמה טעויות קריטיות ונשברה ל-5:3. פאר עוד הספיקה לנצח בשביל הכבוד במשחקון הבא, אבל קאנפי הצליחה לסיים את המערכה הזאת מבלי להישבר - מה שהוביל אותה לניצחון 3:6, 4:6.

ציפי אובזילר - מארט אני 6:4, 6:7, 3:6

ציפי אובזילר פתחה את המשחק במשחקון הגשה מוצלח, והצליחה לשבור ולעלות ל-0:2 עוד לפני שהאסטונית התאפסה על עצמה בחבטות מהקו האחורי. במשחקון השלישי אני כבר הצליחה לשבור. אובזילר הגיבה בשבירה ועלתה ליתרון מבטיח של 1:3, אבל מאותו רגע היא החלה ברצף של טעויות חמורות ואני ניצלה את זה כדי לנצח בארבעה משחקונים רצופים בדרך ליתרון 3:5. אובזילר לא ויתרה, ואחרי שצימקה ל-5:4 הפגינה משחק אחראי יותר, אלא שבדיוק בדקות האלה אני הייתה במיטבה, והכדורים הארוכים והמדוייקים שלה חיסלו את סיכוייה של אובזילר להציל את המערכה.

שתי הטניסאיות פתחו טוב את המערכה השניה, שהתעלתה לרמה הרבה יותר גבוהה. אני המשיכה להלהיב את הקהל המקומי ולהזכיר לו שהיא דורגה בעבר 63 בעולם, אובזילר ענתה בטכניקה מצויינת ורוח לחימה. במצב של 2:2, אני נהנתה מהמשחקון הטוב ביותר שלה היוך ושברה ל-2:3. זה כבר נראה גמור, אבל אובזילר ענתה עם שבירה במאני-טיים, למרבה הצער היא שוב נשברה במשחקון הבא. הלחץ של הטניסאיות המשיך לעשות את שלו, ובמשחקון הבא הייתה זו אני שקפאה, ואובזילר שענתה לה בחבטות החזרה נהדרות ומפתיעות, כדי לשבור שוב ולהשוות ל-4:4. הישראלית המשיכה במומנטום וניצחה במשחקון ההגשה הבא שלה בצורה משכנעת. הישראלית הייתה זקוקה לעוד משחקון אחד בלבד כדי להשוות במערכות, אבל נשברה במשחקון ההגשה הבא שלה, ואני השוותה ל-5:5. שתי הטניסאיות שמרו על ההגשה בדרך לשובר שיוויון מכריע.

שובר השוויון התנהל בדומה למערכה השניה, כאשר הלחץ של שתי הטניסאיות הביא ללא מעט טעויות, לצד ווינרים מחבטות נפלאות. שתי השחקנים החליפו מגרשים במצב של 3:3, ואובזילר עלתה ליתרון 4:5, כשהיא רחוקה שתי נקודות מניצחון במערכה. בשלב הזה, הטניסאית הוותיקה שמרה על רוגע וניצחה 5:7 בשובר השיוויון בדרך ל-6:7 במערכה.

פתיחת המערכה השלישית התאפיינה בהמון טעויות שהצביעו על עייפות של שתי השחקניות. במערכה החמישית אובזילר הצליחה לנצל את המצב הזה לטובתה, כששברה ועלתה ליתרון 2:3. היא המשיכה במומנטום ולמרות השלב המאוחר של המשחק, נציגה את הטניס הטוב והמדוייק ביותר שלה כדי לעלות ל-2:4.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

קאנפי/אני - פאר/אובזילר 6:1, 4:6, 6:8

למרות ההערכות המוקדמות שיוליה גלושקו היא זו שתשחק, הקפטן, ליאור מור, בחר בניסיון של אובזילר לצידה של פאר. השתיים השיגו שבירה כבר במשחקון הראשון ושמרו על ההגשה כדי לעלות ל-0:2 מהיר. פאר לא התרגשה מפיגור 30:0 במשחקון ההגשה הבא שלה והצמד הוסיף גם שבירה בעזרת משחק טוב של אובזילר ליד הרשת כדי לעלות ל-1:4 מבטיח. אובזילר המשיכה לשחק טוב גם במשחקון ההגשה שלה, והמערכה נגמרה בקלילות עם שבירה שלישית. 1:6 לישראל.

המערכה השנייה נפתחה עם שבירה של הצמד האסטוני, אך פאר ואובזילר לא נשברו ולמרות פיגור 40:0 מול ההגשות של קאנפי, חזרו נפלא והשיגו שבירה. אובזילר הציגה חבטות הגשה יעילות, פאר שיחקה בביטחון וישראל עלתה ל-1:2. פאר שוב לא הצליחה לשמור על ההגשה שלה, והאסטוניות הפכו ל-2:3. קאנפי נכנסה למשחק והפציצה מהקו האחורי והקהל המקומי התעורר והחל לדחוף את המקומיות. המערכה הסתיימה עם משחקון על האפס של קאנפי, 4:6 לאסטוניות ושוויון במערכות.

האסטוניות פתחו את המערכה המכרעת כמו שסיימו את השנייה, במומנטום אדיר, והשיגו שבירה מהירה. פאר ואובזילר כבר פיגרו 40:0 במשחקון הבא, אך ניצלו שתי שגיאות כפולות של קאנפי ושברו חזרה ל-1:1. רצף השבירות נמשך, כשהשחקניות לא מצליחות לשמור על ההגשה בדרך ל-2:2. במשחקון החמישי, עם ההגשות של אובזילר, חזר הצמד הישראלי שוב מפיגור 40:0 ועלה ל-2:3. במצב של 4:4, אובזילר הפגינה קור רוח ומשחק נטול טעויות מהקו האחורי כשהצמד הישראלי שוב חזר מבור של 40:15 לניצחון קריטי במשחקון התשיעי. המותחן נמשך, אך במצב של 6:6 אובזילר ופאר נשברו. המשחקון האחרון היה ארוך ומרתק. לישראל היו אפשרויות שבירה, אך בסיום הניצחון הולך לקאנפי ואני. 6:8 ו-2:3 לאסטוניה בהתמודדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully