וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם מישהו חשב לשמוח, שיירגע"

קשר בית"ר ירושלים, עידן טל, חושש מהכח ר"ג, היריבה בחצי גמר הגביע. גם במכבי חיפה דואגים מהעימות מול נתניה, חרזי: "הדרך לתואר רצופת מכשולים. בסוף נקבל בטח את בית"ר"

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: יותם רונן

מכבי חיפה נגד מכבי נתניה, בית"ר ירושלים נגד הכח עמידר רמת גן - אלה תוצאות הגרלת חצי גמר גביע המדינה בכדורגל, שיתקיימו ב-13 במאי באיצטדיון רמת גן. ההגרלה הזו מבשרת בהחלט טובות למחזיקת הגביע, שקיבלה את ההגרלה הנוחה ותפגוש את מי שחוותה את רוב העונה במקום האחרון בטבלה. לירוקים יהיה יותר קשה כדי להעפיל לגמר כשהם יפגשו את נתניה במשחק המרכזי בשלב חצי הגמר. הגמר יתקיים שבועיים לאחר מכן.

שלוש הפייבוריטיות להגיע לחצי הגמר עשו את מה שהוטל עליהן אתמול, כאשר מחזיקת הגביע, בית"ר ירושלים, ניצחה את הפועל כפר סבא 1:2 מהליגה הלאומית. מכבי חיפה הציגה יכולת משכנעת והשיגה גם היא את הכרטיס לארבע האחרונות לאחר 0:4 על מכבי אחי נצרת, יריבה נוספת מהלאומית. מכבי נתניה נזקקה ל-120 דקות כדי להכניע את בני סכנין ולבסוף ניצחה 0:1 משער של דדי בן דיין, והכח עמידר רמת גן, הסינדרלה של חצי הגמר, הגיעה לשם בזכות ניצחון 2:4 בפנדלים על מ.ס. אשדוד.

לארבע הנציגות שהגיעו לשלב חצי הגמר יש זכרונות שונים מגביע המדינה. בית"ר ירושלים, למשל, זכתה רק בשנה שעברה בתואר ויש לה כבר שישה גביעים בארון. מכבי חיפה, לעומת זאת, שכחה כבר את טעמה של זכייה והפעם האחרונה שהיא עשתה זאת הייתה בעונת 1997/8. בסך הכל יש לירוקים חמישה גביעים.

גם מכבי נתניה לא זכתה שנים רבות בגביע, והפעם האחרונה שזה קרה הייתה בעונת 1977/8, כשזו הזכייה היחידה של הקבוצה בתואר. להכח, לעומת זאת, יש שתי זכיות, אך עברו כבר כמעט 40 שנים (1968/9 ו-1970/1).

העונה נפגשו חיפה ונתניה בליגה פעמיים, ולשמחתה של נתניה הסטטיסטיקה שלה טובה יותר, שכן היא ניצחה בשני המפגשים הללו מול הירוקים. בסיבוב הראשון ניצחה נתניה בקרית אליעזר 2:3 אחרי ששחקניו של מתיאוס כבר הובילו 1:3 במחצית. גם בסיבוב השני ניצחה נתניה, הפעם 0:2 בקופסא בזכות שערים של איתי שכטר ואלברטו בלאנקו. בגביע הטוטו נפגשו העונה שתי הקבוצות פעמיים נוספות, כאשר המשחק הראשון הסתיים ב-1:1 ואילו במשחק השני ניצחה חיפה 1:4.

בית"ר ירושלים גם היא עם מאזן מושלם נגד היריבה אותה היא תפגוש בחצי הגמר. מחזיקת הגביע ניצחה 2:4 בסיבוב הראשון בוינטר, 0:3 בטדי ו-0:4 בסיבוב השלישי, במשחק שנערך בתחילת החודש.

בהכח מאמינים שאפשר לעבור

לכאורה בית"ר ירושלים הייתה אמורה לחייך מתוצאות ההגרלה, אך קשר הקבוצה, עידן טל, נשמע לגמרי אחרת ואמר לאתר הרשמי של הקבוצה: "אני לא מכיר משחק גביע שהוא קל, גם אם זו קבוצה מהליגה השלישית, אז אחת כמה וכמה שזו קבוצה מהליגה העליונה שאולי עם קצת בעיות בליגה, אבל עובדתית נמצאת בחצי הגמר. אם מישהו חשב לשמוח מהר, שיירגע ושלא יעשה טעות.

"אפשר לשמוח רק אם נעבוד קשה ורק אם נרוץ ונעמוד טקטית נכון וננצח את המשחק", הוסיף טל. "אם נעשה את זה, נגיע לגמר. זה שניצחנו אותם שלוש פעמים בליגה לא אומר כלום. זה משחק גביע ואין קשר לתוצאות בליגה. בגביע כל תוצאה אפשרית במיוחד במעמדים האלה. אני לא צריך להגיד לקהל שלנו לבוא לחצי הגמר. הם יבואו וימלאו את האצטדיון בעצמם, כי זה הקהל של בית"ר והם יודעים את החשיבות של המשחק. אני מקווה שהקהל הזה יסחוף אותנו לגמר".

"הכח לא הגיעה במקרה לחצי הגמר", אמר טברטקו קאלה, שוער בית"ר לאתר הרשמי. "שלא יחשבו שהכח היא קבוצה קלה. עבורי זה לא כל כך משנה אם היינו פוגשים אותם או קבוצה אחרת בחצי הגמר כי במעמד כזה כל קבוצה נותנת את המקסימום שלה, במיוחד קבוצה שנחשבת לחלשה יותר ובאה כאנדרדוג. נצטרך לבוא מרוכזים. אין חשיבות לשלושת הניצחונות שלנו עליהם בליגה, בגביע משחקים פעם אחת וכל תוצאה אפשרית. אני כבר מחכה למשחק הזה בשביל לחוש שוב את האווירה ולראות את הקהל שלנו, אני בטוח שיהיה שמח ברמת גן ב-13 במאי".

מנהלה של מחזיקת הגביע, מנחם נידם, דווקא נשמע שמח מהתוצאות, ואמר: "אני מרוצה מההגרלה. על פניו המשחק נראה קל, אולם בגביע אין משחקים קלים. אני בטוח שכל הקבוצה, על השחקנים והצוות המקצועי, יכנו את הכול ויבואו מוכנים כדי להעפיל לגמר. זה מגיע לנו ולאוהדים של הקבוצה אחרי השנה הקשה שעברנו".

מן העבר השני, מנכ"ל הכח עמידר רמת גן, עודד נחמני, גם נשמע די בטוח: "בגביע כמו בגביע, הכול יכול לקרות. נכון שבליגה בית"ר מדורגת במקום גבוה יותר מאיתנו, אבל אני מאמין שנוכל לעבור את המשוכה הזו. בגביע הכול אפשרי. אם נזכה בגביע נשחק באירופה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

צ'יזיק: "מכוונים לדאבל"

"בגביע, ההיסטוריה הוכיחה שאין הגרלה קלה או קשה", אמר מנכ"ל מכבי חיפה, איתמר צ'יזיק. "הפסדנו לדוגמא להפועל רמת גן וניצחנו העונה את הפועל תל אביב. כמובן שאנחנו מכוונים לדאבל". אלישע לוי, מאמן חיפה, נשמע גם כן אדיש לתוצאות ואמר: "מה שבא ברוך הבא. נגיע למשחק מוכנים". אלון חרזי, קפטן הירוקים, הוסיף: אלון חרזי: "הדרך אל האושר רצופה מכשולים. זה התחיל במכתש, עבר להפועל תל אביב, עכשיו נתניה ובסוף בטח תחכה בית"ר ירושלים. זה המסלול הקשה ביותר".

גם מאמן מכבי חיפה אלישע לוי לא התרגש יתר על המידה מההגרלה ואמר לאתר הרשמי של הקבוצה: "מה שבא ברוך הבא. נבוא בשיא המוכנות למשחק כדי לנסות ולהעפיל לגמר. למדתי מהעבר שחצי הגמר זאת חגיגה כפולה, תרתי משמע לכל חובב כדורגל".

נציגה של מכבי נתניה בהגרלה, עדי גופדה, אמר בסיומה: "מה שבא ברוך הבא. אני מקווה שממצבים לא טובים כמו שהיינו ברבע הגמר נגד סכנין נצא לדרך טובה יותר. לא הסתדר לנו להגריל את הקבוצה הכי קלה, אבל לא נורא".

עוזר המאמן, נתי עזריה, אמר על ההגרלה: "זו הגרלה קשה, אבל היא קשה לשני הצדדים. בגביע לא משנה מיהי היריבה אלא התוצאה שמשיגים בכל שלב ושלב. אנחנו נגיע לרמת גן ונתכונן בהתאם במטרה להגיע לגמר, 31 שנה מאז שהיינו שם בפעם האחרונה. אני חושב שהגיע הזמן ונוכל לעשות את זה כמובן בעזרת תמיכת הקהל".

ביוואן פרנסמן: "בשלב הזה כל הגרלה היא קשה לא משנה אם זה מכבי חיפה, בית"ר או הכח, לכן אנו צריכים להתכונן בהתאם. במפעל הגביע כל משחק הוא כמו גמר, ועכשיו זה עוד יותר משמעותי כי אנחנו מרחק של משחק אחד מהגמר. אני בטוח שתהיה אווירה נהדרת, שכן המשחק נערך באיצטדיון רמת גן ואין ספק שאני מאוד רוצה להגיע למעמד הגמר כבר בעונה הראשונה שלי בישראל ובמכבי נתניה".

הקפטן לירן שטראובר אמר: "בגביע אף פעם אין הגרלות קלות ובמיוחד לא בשלבים המכריעים שלו. עד כמה ההגרלה הייתה טובה תגיד התוצאה. היינו במעמד הזה בעונה שעברה ואני מקווה שהשנה נעשה עוד צעד ונעפיל לגמר, למרות שמדובר ביריבה מאוד חזקה וטובה כמו מכבי חיפה. אני בטוח שכל השחקנים מודעים לחשיבות המעמד ויתנו את כל כולם במשחק הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully