וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליהו וכספי בדרך החוצה

20.4.2009 / 17:06

הראשון צפוי לנחות בטאו ויטוריה, בעוד השני מתכוונן על ה-NBA או על ההצעות שיש לו מאירופה. גרשון מעוניין בהארכת חוזהו של מרכוס בראון. קבוצות מספרד ומיוון נאבקות על איידסון

ליאור אליהו ועומרי כספי צפויים לעזוב את מכבי תל אביב בתום העונה. אליהו מקיים מגעים מתקדמים עם מספר קבוצות ספרדיות, בראשן טאו ויטוריה, אשר כבר הגישה הצעה המוערכת בכ-700,000 יורו לעונה. גם ולנסיה ומלאגה הביעו עניין באליהו. כספי מועמד להיבחר בסיבוב הראשון של דראפט ה-NBA. גם במידה וייבחר בסיבוב השני, צפוי הפורוורד לחתום בקבוצה אירופאית בכירה, לאחר שבשבועות האחרונים קיבל מספר הצעות בסכומים גבוהים. ההצעות היו כה מפתות עד שכספי אף התלבט האם לוותר עבורן על הדראפט, אולם בשלב זה, לאחר שנועד במהלך סוף השבוע עם סוכנו האמריקאי ליאון רוז, החליט שלא למשוך את שמו מרשימת המועמדים לבחירה.

במכבי מודעים מזה זמן לנטיות ליבם של השניים, אם כי במועדון היו שקיוו כי יצליחו לשמור לפחות על אחד מבין שני הנכסים המקומיים. כספי ואליהו, כידוע, מחזיקים בחוזה עם מכבי גם לעונה הבאה, אולם שניהם התעקשו לעגן בו סעיף יציאה לקבוצות בארה"ב ובאירופה, תמורת פיצוי נמוך יחסית.

בין משפחת כספי ואנשי מכבי שוררים יחסים מתוחים מזה כשנה וחצי. בעונה שעברה התבטא אביו של השחקן, שמעון, כנגד בכירי המועדון, ובימים בהם שימש עודד קטש כמאמן הקבוצה אף דרש לשחרר לאלתר את בנו, בשל מיעוט דקות המשחק להן זכה. מצבו המקצועי של כספי השתפר בימיו של צביקה שרף, אז הפך לאחד מעמודי התווך של הקבוצה. בקיץ האחרון ניהלו כספי ומשפחתו מו"מ מתיש עם מכבי, שכלל איומים והטחת האשמות הדדיות, אלא שבסופו של דבר הושג הסכם.

העונה הפך כספי לשחקן חמישייה קבוע, אולם בחודשיים האחרונים חלה ירידה בזמן הפרקט שלו. אמש זכה השחקן ל-13 דקות בלבד, אל מול עיניו של סוכנו רוז, שהגיע ארצה בסוף השבוע שעבר ואמש המריא חזרה לארה"ב. "זו בושה וחרפה", אמר על כך שמעון כספי. מקורב למכבי הוסיף כי "פיני גרשון מבין שאליהו כנראה יעזוב בקיץ. הוא יכול לעשות הכל כדי לפגוע בסיכויים של כספי להתקדם, תוך תקווה שסיום עונה בינוני מבחינתו ישאיר אותו במכבי. פיני לא טיפש, הוא מבין שעזיבה של כספי ואליהו תפגע אנושות בסגל הישראלי של הקבוצה ואין כרגע שחקנים שיכולים להיכנס לנעליים שלהם". בסביבתו של כספי טענו כי לפני מספר שבועות, במהלך אחד האימונים, פנה אל השחקן גורם בכיר בקבוצה. "אם אתה לא מתכוון להישאר כאן בעונה הבאה, איזו סיבה יש לנו להשקיע בך?", שאל-רמז אותו גורם.

שארפ יצביע נגד גיינס?

גם לאליהו בטן מלאה על אנשי הקבוצה. השחקן אמור היה לעמוד היום לוועדת משמעת פנימית, יחד עם טריי סימונס, צ'ארלס גיינס ודיאור פישר, בעקבות פרשיית המנדי'ס הראשונה. בסופו של דבר הוחלט במכבי לדחות את כינוסה ביומיים, לאחר יום השואה, אולם אליהו כלל לא התכוון להופיע בפני הוועדה. השחקן טוען כי לא עבר כל עבירה באותו ערב, וכי שב לביתו בשעה מוקדמת. בכוונתה הראשונית של מכבי היה לקנוס את כל המעורבים בסכום גבוה, של כמשכורת חודשית, אולם חלק מן המעורבים הודיעו כי לא יהיו מוכנים לספוג קנס שכזה.

על פי תקנון מנהלת הליגה וארגון השחקנים, גובה הקנס המקסימלי אותו תוכל מכבי להטיל על שחקניה הוא 27,500 ש"ח בלבד (20,000 ש"ח בגין "ביצוע מעשה או מחדל אחר שאינו הולם שחקן כדורסל", ו-7,500 ש"ח נוספים בגין "אי-הימנעות משתיית משקאות אלכוהוליים", לשון התקנון). עוד קובע התקנון כי הסכום הנ"ל לא יופחת ממשכורתו החודשית של השחקן, אלא רק מכספי הבונוסים להם זכאי. שחקני מכבי יגרפו בונוס מסוים רק במידה ויזכו באליפות המדינה.

"נושא וועדת המשמעת מקומם מאוד את ליאור", מספר מקורב למכבי. "מעבר לכך שהוא עזב את המועדון בשעה מוקדמת, באותו ערב הסתובבו במתחם תשעה מתוך 12 שחקני הקבוצה. חוץ מקרלוס ארויו, דרור חג'ג' ומרכוס בראון, כל יתר השחקנים של מכבי בילו, אבל משום מה הפכו דווקא את הארבעה הללו לשעירים לעזאזל". שחקנים נוספים בילו בפאב ה"ליהמן בארדרס", אולם הם כלל לא נקראו לבירור.

אגב, בשעות האחרונות נערכות שיחות בין באי-כוחם של המעורבים בפרשיות המנדי'ס לבין גורמים במכבי. כפי המסתמן כעת, ייתכן כי וועדת המשמעת לא תתכנס בסופו של דבר, אלא יוחלט על עונש מוסכם. הדברים אמורים לגבי אליהו, סימונס ופישר, כאשר מקרהו של צ'ארלס גיינס שונה. "מכבי כבר החליטה לזרוק אותו הביתה, זה משחק מכור", משוכנעים מקורביו של השחקן. "התקבל כאן גזר-דין ללא משפט הוגן, למעשה ללא משפט בכלל. אנחנו לא בונים על וועדת המשמעת הראשונה, אלא כבר מתכוננים לערעור". גיינס צפוי לבקש להקליט את הפרוטוקול בדיון בעניינו, מחשש שיעשו בו שינויים.

ביטול חוזהו של שחקן באופן חד-צדדי, יש לציין, אינו צעד פשוט מבחינה משפטית. ראשית, וועדת המשמעת הראשונה, המורכבת מנציג ההנהלה, מנהל וקפטן הקבוצה, צריכה לקבל את ההחלטה פה-אחד. בסביבתו של גיינס מקווים כי דרק שארפ לא ייתן יד לדבר, ולכן חוששים כי הוא לא ייכלל בוועדת המשמעת. גם במידה והחליטה הוועדה פה-אחד לבטל החוזה, רשאי השחקן לערער על ההחלטה לוועדה נוספת, שתורכב מנציג מאיגוד הכדורסל ונציג ארגון השחקנים (היו"ר, ניר אלון). גם כאן צריכה ההחלטה להתקבל פה-אחד.

אחד מחבריו של גיינס מספר כי "מכבי הגיעה חזרה לתל אביב מהמשחק בחיפה רק לקראת השעה 01:30, אחרי שהשחקנים והצוות אכלו במסעדה בדרך. צ'ארלי וארון מגי כנראה קבעו במועדון עם שתי בחורות, והגיעו לשם כדי לאסוף אותן. הם ישבו שם אולי שעה וחצי, וחזרו הביתה.

"אם זורקים הביתה שחקן כי הוא בילה, מה היו עושים לו אם היו תופסים אותו מעשן סמים?", תמה החבר. "מעמידים אותו בפני כיתת יורים? ומה היה קורה לו אם היה זורק הערה לפיני? היו תולים אותו בכיכר? לא קרה שם כלום, מכבי סתם מנפחת את הבלון בהרבה אוויר חם, אין לה שום דבר עליו. שלא תנסה לחסוך כסף, כי צ'ארלי הוא לא השחקן הראשון ולא האחרון שיוצא לעשות גוד-טיים". ואף מילה על הימים הטובים בהם נאלצו אנשיו של מוני פנאן לגרד בשעות הקטנות של הלילה שחקנים כמו אריאל מקדונלד, נייט האפמן ושרונאס יאסיקביצ'יוס מהברים ברחבי העיר.

איידסון יהיה הרכש היקר ביותר?

במקביל, ממשיכים אנשי המועדון לעמול על הרכבת הקבוצה לעונה הבאה. אנדרו וישנייבסקי, כידוע, יהיה לרכש הראשון של מכבי, לאחר שהמו"מ בין הצדדים הבשיל לכדי הבנות עקרוניות, שעוגנו במסמך. נמשכים המגעים מול צ'אק איידסון, שחקנה של ריטאס וילנה, אך אל התמונה נכנסו שתי קבוצות בכירות מיוון ומספרד, שהביעו עניין רב בשחקן. גרשון ביקש מחברי ההנהלה לעשות מאמצים כדי להחתים את איידסון, ואכן במכבי מוכנים להשקיע למעלה ממיליון וחצי דולר בעסקה.

סגל הקבוצה בעונה הבאה צפוי לכלול בין שישה לשבעה זרים. פרט לאיידסון, וישנייבסקי ודיאור פישר, מעוניין גרשון להאריך את חוזהו של מרכוס בראון בעונה נוספת. "פיני מחפש שחקן מנוסה, שיוכל לעלות מהספסל ולספק לקבוצה קור רוח", אומר אחד מחבריו של המאמן. "שחקן שיקבל החלטות טובות ויוכל לנצח משחקים. זה תפקיד שמתאים בדיוק למרכוס". מה שעשוי להוות מכשול הוא הנושא הכספי: בראון, שהצטרף למועדון במהלך העונה, דורש שדרוג בחוזהו.

לאור לקחי העונה החולפת, החליטו גרשון ודרוקר להחתים רק זרים בשלים ומנוסים (יתרון לבעלי משפחות), שעברו במספר קבוצות אירופאיות. וישנייבסקי חרש את היבשת הישנה בשנים האחרונות (הכוכב האדום, טלקום בון, אודינה, ציבונה זאגרב, אוראל גרייט), וכמוהו איידסון, ששיחק בגרמניה, בצרפת ובשנתיים האחרונות בליטא. איידסון, אם אכן יחתום בקבוצה, צפוי להיות הרכש היקר ביותר שיצורף הקיץ. "לא יהיו יותר שחקנים בשלושה מיליון דולר", מספר גורם המקורב למערכת. "המסגרת התקציבית לזרים תהיה בין 550-750 אלף דולר לשחקן. פיני ושרון יצטרכו לפגוע בול בכל החתמה, אחרת השנים האחרונות יראו גן-עדן לעומת העונה הבאה".

ohadgreenwald@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully