וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צחקו מההיסטוריה, לעגו להיסטריה

פורטו מעולם לא הפסידה בבית לקבוצה אנגלית? מנצ'סטר יונייטד הגיעה כאנדרדוג? לשדים האדומים היו תכניות אחרות וניצחון 0:1 שבר את הסטטיסטיקה והעלה אותם לחצי הגמר. ארסנל הביסה את ויאריאל 0:3 ותפגוש את יונייטד

לא מעט דיברו על כך שמנצ'סטר יונייטד תגיע לפורטו בתפקיד האנדרדוג אחרי התיקו 2:2 ביניהן באולד טראפורד בשבוע שעבר. לא מעט ניחושים דיברו על כך שאלופת אירופה תלך הביתה כבר ברבע הגמר. לא מעט פעמים הזכירו העיתונים ואתרי האינטרנט שהקבוצה הפורטוגלית מעולם לא הפסידה לקבוצה אנגלית בבית.

אבל בתוך כך נשמעו גם לא מעט איזכורים לחצי גמר ליגת האלופות ב-1999, אז מנצ'סטר יונייטד סיימה ב-1:1 נגד יובנטוס בבית, אבל יצאה לטורינו ועלתה לגמר עם 2:3 בדלה אלפי. הערב (רביעי) זה שוב הלך קשה, זה לא היה פשוט, זה שוב נגמר ביתרון של שער וזה שוב הלך בכיוון של מנצ'סטר יונייטד, שניצחה 0:1 משער ענק של כריסטיאנו רונאלדו ועלתה לחצי הגמר.

ומנצ'סטר יונייטד היא רק אנגליה אחת מתוך שלוש בחצי הגמר. שוב פעם. אחרי שצ'לסי עלתה כבר אתמול, ארסנל עשתה זאת היום בגדול עם ניצחון מוחץ 0:3 על ויאריאל, שהוכיח מעבר לכל ספק כמה כישרון יש בקבוצה של ארסן ונגר.

ארסנל, שבחודשים האחרונים גם רשמה התעוררות מרשימה בליגה אחרי פתיחת עונה לא טובה ותשחק בחצי הגמר את אותה אלופת אירופה הכל כך מוכרת לה, הראתה מה קורה כשהדברים מתחברים לה והשחקנים שלה שטפו את המגרש, שיחקו כדורגל נהדר והוכיחו שהם ראויים להיות מוזכרים כמועמדים ללכת עד הסוף בדיוק כמו כל קבוצה אחרת בחצי הגמר.

משחקי חצי הגמר: ברצלונה - צ'לסי 28/4. מנצ'סטר יונייטד - ארסנל 29/4.

פורטו - מנצ'סטר יונייטד 1:0

פורטו ביקשה להמם את מנצ'סטר יונייטד וז'סואלדו פריירה, שישב ביציע בגלל השעיה, שלח למגרש הרכב זהה לזה שיצא מאולד טראפורד עם 2:2, אבל מי שהלם ראשון היה כריסטיאנו רונאלדו, שאחרי שש דקות הטיס כדור מ-35 מטרים לחיבור של הלטון וכבש שער ששמור לארועים מיוחדים. בתוך דקות ספורות אלופת אירופה נחלצה ממצב של הדחה לעמדת ניצחון.

פורטו ביקשה למצוא שוויון, אבל התקשתה מול מרכז הגנה אדום ששוב כלל את נמנייה וידיץ' וריו פרדיננד, כשהאנגלים גם נהנים מהנוכחות של דימיטאר ברבאטוב בחוד. הבולגרי ידע בדיוק מתי לשחרר מהר ומתי לשמור על הכדור, איפשר לרוני, גיגס ורונאלדו להצטרף מאחור והראה כמה הוא היה חסר בזמן שהיה פצוע.

המחצית השנייה לא בישרה על כדורגל גדול. שתי הקבוצות שיחקו בזהירות כדי לא לספוג ולהיכנס ללחץ, הגישושים גברו על האומץ לנסות לקחת סיכון וכשפורטו התחילה ללחוץ לקראת הסיום, האנגלים ידעו להתמודד איתה ויחזרו הביתה כמנצחים הגדולים.

דקה 6: גול! כריסטיאנו רונאלדו קיבל את הכדור כ-30 מטרים משער פורטו, מעט אלכסונית ושיחרר בעיטה אדירה שנעצרה רק בחיבור של הלטון. שער יפהפה ו-0:1 למנצ'סטר יונייטד.

דקה 25: רודריגז הכניס צ'יפ קטן לליסנדרו לופז, שבעט בסיבוב מהאוויר, אבל חלש ולידיים של ואן דר סאר.

דקה 30: גיגס מצא את עצמו עם הכדור חופשי בתוך הרחבה ובעט ברגל שמאל, אבל הלטון בלם וההגנה המקומית הרחיקה.

דקה 44: אושיי הגיע ראשון לכדור קרן של גיגס נתן פליק קטן, הכדור נחת לרגליו של וידיץ', אבל הבלם שלח מתוך רחבת החמש מעל המשקוף.

דקה 58: אברה ומריאנו התנגשו סמוך לרחבה של יונייטד, השופט בוסאקה פסק על כדור חופשי לזכותה של פורטו והאלק שלח בעיטה חזקה לידיים של ואן דר סאר.

דקה 90+1: רונאלדו ניסה לכבוש את השני שלו עם בעיטה שטוחה, אבל הלטון ירד והדף לקרן.

פורטו: הלטון, כריסטיאן סאפונרו (תומאס קושטה, 80), ברונו אלבש, רולאנדו, עלי סיסוקו, לוצ'ו גונזאלס (מריאנו גונזאלס, 31), ראול מאיירלס, פרננדו, כריסטיאן רודריגז (ארנסטו פריאס, 64), הולק, ליסנדרו לופז.

מנצ'סטר יונייטד: אדווין ואן דר סאר, ג'ון אושיי, ריו פרדיננד, נמניה וידיץ', פטריס אברה, אנדרסון (פול סקולס, 78), מייקל קאריק, ריאן גיגס, כריסטיאנו רונאלדו, ווין רוני, דימיטאר ברבאטוב (נאני, 69).

ארסנל - ויאריאל 0:3

ארסן ונגר סבל ממכת פציעות קשה בהגנה, אבל החליט שאת המשחק הזה הוא יכריע בחצי של ויאריאל וכך עשה. המאמן הצרפתי עלה עם הרכב סופר התקפי שכלל את אדבאיור ו-ואן פרסי במרכז ההתקפה ואת וולקוט ונאסרי באגפים והתותחנים פתחו בלחץ ממושך על השער של הספרדים. 10 דקות בתוך המשחק ארסנל קיבלה את הפרס כשהתקפה כל כך אופיינית של שתי מסירות מהירות ומפתיעות הסתיימה בשער של תיאו וולקוט.

ויאריאל התעוררה בהמשך, אבל בכל פעם שהשחקנים שלה יצאו קדימה הם היו צריכים להתחשב בכך שהם חושפים את החלק האחורי שלהם למהירות של האדומים, ועד סיום המחצית נראה מרכז ההגנה של הספרדים חדיר וחסר ביטחון, כשרק הצלה מהקו מונעת ממנואל פלגריני ושחקניו לספוג את השני.

בדקה ה-60 ארסנל כבר עשתה צעד ענק קדימה ושוב בחסות ההגנה הבינונית של ויאריאל הערב, כשואן פרסי ואדבאיור ניצבו כמעט לבדם באזור השער של האורחים, אבל הסתדרו עם ארבעה שחקנים בצהוב והטוגולזי קבע 0:2. עוד תשע דקות עברו וזה נגמר אחרי שאגורן הכשיל את וולקוט ברחבה וראה אדום ורובין ואן פרסי כבש מהנקודה הלבנה. זו הייתה החותמת הסופית וארסנל השלימה את העבודה בצורה מרשימה והלאה, לחצי הגמר.

דקה 5: וולקוט שלח כדור שחתך את ההגנה ימין לשמאל, נאסרי השתלט בצד השני והקפיץ למרכז הרחבה ו-ואן פרסי נגח מעל המשקוף.

דקה 10: גול! אבואה שלח פס על 25 מטרים לפברגאס, הקטאלוני המשיך את התנועה של הכדור עם העקב ולמעשה מצא את תיאו וולקוט בתוך הרחבה, האחרון הקפיץ מעל לופז פנימה. התקפה נהדרת ו-0:1 לארסנל.

דקה 27: אדבאיור סחט עבירה 18 מטרים מהשער, ואן פרסי בעט חזק לפינה של לופז והשוער הדף, אדבאיור הגיע ראשון לריבאונד והסיט לכיוון השער, אבל ההגנה הצהובה הרחיקה מהקו.

דקה 45: מאתי פרננדז העלה כדור קרן, גודין הגיע ראשון, אבל נגח מעל המשקוף.

דקה 60: גול! ואן פרסי קיבל כדור כ-22 מטרים מהשער של ויאריאל, התנהל איתו באין מפריע ושלח כדור עומק אלכסוני לאדבאיור, זה עשה צעד מהיר פנימה ומול לופז בעט שטוח פנימה. 0:2 לארסנל.

דקה 67: אגורן הכשיל את וולקוט המהיר ברחבה, הקוון הרים דגל והשופט סטארק פסק על פנדל והראה לאורוגוואי צהוב שני.

דקה 69: גול! ואן פרסי בעט את הפנדל חזק, לפינה השמאלית של לופז ופנימה. 0:3 לארסנל וזה גמור.

ארסנל: לוקאש פביאנסקי, עמנואל אבואה, קולו טורה, מיקאל סילבסטרה, קירן גיבס, אלכסנדר סונג, ססק פברגאס, סמיר נאסרי, תיאו וולקוט (וסיריקי אבו דיאבי, 77), רובין ואן פרסי (דנילסון, 77), עמנואל אדבאיור (ניקלאס בנדטנר, 83).

ויאריאל: דייגו לופז, אנחל לופז, דייגו גודין, גונזאלו רודריגז, חואן קאפדווילה, קאני (ג'ורדי, 70), ברונו (ניהאט, 64), סבסטיאן אגורן, רובר פירס, מתיאס פרננדז (אריאל איבגזה, 64), ג'וזפה רוסי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully