וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האישום של נמני: פגיעה גופנית בשופט

12.4.2009 / 10:40

מאמן מכבי ת”א לדין על פגיעה בשופט הרביעי והעלבתו. לפי הדו”ח אמר לו ”אתה כזה קטן, אפס”. בושינסקי: "דו"ח השופט הושפע רבות מהטלוויזיה"

מאמן מכבי תל אביב, אבי נמני, צפוי לעמוד לדין כבר מחר (שני) ב-15:00 אחר הצהריים בבית הדין של ההתאחדות לכדורגל, וזאת בעקבות הרחקתו במהלך המשחק מול בני סכנין (0:3). שופט המשחק אלי חכמון ציין בדו"ח השיפוט כי נמני קרא לעברו של השופט הרביעי זיו אדלר: "אין לך מושג, אתה כזה קטן, אפס".

כמו כן ציין חכמון כי נמני אחז בידו של השופט הרביעי ולא עזב את תחומי המגרש כשהתבקש לעשות זאת. בדרך כלל השימוע נערך בימי רביעי, אך השבוע הוא הוקדם בגלל החג. מההתאחדות נמסר כי "תובע ההתאחדות הגיש כתב אישום נגד אבי נמני בהאשמות של פגיעה גופנית בשופט, העלבת שופט ואי ציות להוראת השופט".

כזכור, נמני זעם אמש על החלטות השופט במהלך הניצחון של מכבי תל אביב על בני סכנין. בהתחלה הורחק סקוט סילי, שספג כרטיס אדום על פגיעה ללא כדור בבלם סכנין, אך זאת רק לאחר התערבות של השופט הרביעי ואחרי שחכמון הוציא צהוב לבלם על התחזות. בהמשך הורחק גם ז'אן בהחלטה מעוררת מחלוקת.

לחובתו של נמני עונש על תנאי של שלושה משחקים, שככל הנראה צפוי להיות מופעל. בפעם שעברה שעמד נמני לדין, אחרי הדרבי האחרון מול הפועל ת"א, שלח המאמן מכתב התנצלות לתובע ההתאחדות, עו"ד שלום אבן עזרא, ובו טען כי לא יחזור שוב על התנהגות זו והבטיח כי יקפיד לנהוג בצורה ראויה ולשמור על כבוד השופטים.

כתבנו איציק יצחקי מוסיף כי משחק הליגה של מכבי תל אביב נגד מכבי חיפה, שהיה אמור להתקיים ביום ב' (20 באפריל), הוקדם ליום ראשון (19 באפריל). יום שני הוא ערב יום השואה, אבל גם ככה חיפה ביקשה מההתאחדות להקדים את המשחק מכיוון שביום רביעי הבא (22 באפריל) היא תתמודד ברבע גמר גביע המדינה נגד מכבי אחי נצרת.

"הזדעזעתי לקרוא את הודעת התובע"

בהמשך להודעת תובע ההתאחדות על העמדתו של נמני לדין ולאחר תצוגת השיפוט החלשה של חכמון והשופט הרביעי, נשמעו הבוקר דברים קשים מאוד בהנהלת מכבי תל אביב.

"הזדעזעתי לקרוא את הודעת תובע ההתאחדות", אמר היום בכיר בהנהלת הקבוצה לוואלה! ספורט, "עושים כאן איפה ואיפה. או שמתייחסים לטלוויזיה או שלא. הרי אם נמני תקף את השופט הרביעי, מדוע הוא לא הורחק מיד? עבר כל כך הרבה זמן מתחילת האירוע של סילי ויא יא פטי, וברור לנו שרק אחרי שצוות השיפוט קיבל במחצית עדכונים מהשידור בטלוויזיה, הוכנס סעיף התקיפה. זה נראה תמוה מאוד. מעניין שדווקא השופט הרביעי והראייה ארוכת הטווח שלו היה זה שסימן לחכמון אחרי כל כך הרבה זמן מה בדיוק התרחש. חכמון הרי היה הכי קרוב וראה טוב יותר מכולם, וכך הוא גם פסק בתחילה על צהוב לפטי. השופטים איבדו לגמרי את הביטחון העצמי במהלך כל המשחק. גם הצהוב השני לז'אן הוא מגוחך. אפשר וצריך היה להפעיל כאן היגיון.

"קשה שלא לאבד את שלוות הנפש כאשר רואים פעם אחרי פעם את טעויות השיפוט של השופטים. זה לא שהם באים לדפוק את מכבי תל אביב, זו פשוט הרמה שלהם, והיא נמוכה מאוד. איגוד השופטים חייב לטפל באופן מיידי ברמת השיפוט. כל הנושא המקצועי חייב להיות מטופל בצורה קשה ומיידית. אולי צריך להביא לכאן שופט זר, בעל ניסיון עבר ומוניטין, שיעמוד בראש הוועדה המקצועית, יקבל את כל הסמכויות שבעולם ויעשה כאן סדר אחת ולתמיד. אבל הבעיה היא לא רק בשופטים, אלא גם במי שמנהל אותם. השיפוט השנה עבר כל גבול. כל משחק הוא כמו רולטה, אתה רק לא יודע אם הטעות תפגע בך או בקבוצה היריבה. צריך לבדוק כמה פעמים שופטים הכריעו משחקים בטעויות שלהם".

יו"ר מכבי תל אביב, אביב בושינסקי, שוחח עם נמני על תגובתו כלפי השיפוט אמש כדי שהדבר לא יחזור על עצמו. עם זאת הביע בושינסקי את מורת רוחו מרמת השיפוט בליגת העל בכלל ובמכבי תל אביב בפרט, וזאת מתחילת העונה. "אירועי המשחק בסכנין היוו שיא חדש העונה כשהשופט הרביעי הפך לפתע את החלטתם של השופט הראשי והקוון וזאת כשלכל הדעות נעזר בשידור החוזר בטלוויזיה לשינוי החלטתם. מה גם שהשידור עצמו לא קבע דבר באופן חד משמעי", אמר בושינסקי.

"לו השופטים היו נעזרים מתחילת העונה בשידורים החוזרים לשינוי פסיקותיהם, הרי שמכבי הייתה נמצאת היום במקום אחר בטבלת ליגת העל", הוסיף יושב הראש. "על אף שהתנהגותו של נמני לא הייתה הולמת, נראה כי דו"ח השופט הושפע רבות משידור הטלוויזיה ולא משנראה על המגרש. על כן אני מקווה שבית הדין ייקח את כל אלה בחשבון בהחלטתו".

בנו של מרקו בלבול נפגע בפניו מאבן בדוחא

בתוך כך ציינו במכבי את משחקם של השחקנים, שהצליחו לעמוד בלחץ ולמרות שהיו בתשעה שחקנים יצאו עם ניצחון הרואי מסכנין. "אם השחקנים יידעו לקחת הלאה את מה שקרה להם אתמול, המשחק הזה יכול להיות ציון דרך בעתיד שלנו. זה משחק ראשון מזה זמן רב מאוד שהשחקנים הראו אופי והוכיחו שהם גברים אמיתיים", אמרו ראשי המועדון.

בנו בן ה-12 של עוזר המאמן מרקו בלבול נפגע אמש בפניו מאבן שהושלכה לעברו בסמוך לסיום המשחק, בזמן שישב ביציע הכבוד בדוחא. בנו של בלבול הורד לחדר ההלבשה של מכבי, ושם טופל על ידי הצוות הרפואי של הקבוצה. "האצטדיון הזה הוא בושה לכדורגל, אתה מגיע אליו בדרך לא דרך מכניסה אחורית של העיר, דרך שבילי עפר ומזבלות, זו בושה וחרפה שמאשרים אותו", אמר גורם במועדון.

הקשר ליאור ז'אן צפוי לקבל עונש הרחקה ממשחק אחד בלבד. למרות שז'אן הורחק בפעם השנייה העונה, לא יופעל נגדו עונש הרחקה אוטומטי לשני משחקים וזאת בעקבות העובדה שהרחקתו נבעה משני צהובים ולא מכרטיס אדום מיידי.

הנהלת הקבוצה נתנה היום אור ירוק למאמנה לשעבר רן בן שמעון לנהל משא ומתן עם עירוני קרית שמונה. כזכור, בן שמעון פוטר בתחילת העונה ועדיין מקבל שכר מהקבוצה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully