וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצרפת חושדים כי ארמסטרונג השתמש בסמים

זאת בשל הפסקה שלקח במהלך בדיקה, דבר המנוגד לתקנות המורות כי הנבדק חייב להיות תחת פיקוח. ארמסטרונג: "לא ניסיתי להשתמט"

הרשות הצרפתית למלחמה בסמים (AFLD) חושדת כי רוכב האופניים האמריקאי לאנס ארמסטרונג השתמש בסמים אסורים, בשל התנהגותו במהלך בדיקה שעבר ב-17 במרץ 2009. הרופאים שביצעו את הבדיקה, שכללה דגימות שתן, שיער ודם של הרוכב בן ה-37, טוענים שלא מצאו חומרים אסורים, אולם ה-AFLD הצהירה היום (חמישי) כי אחד הרופאים האחראים על הבדיקה טען כי "ארמסטרונג לא כיבד את ההוראות, המורות להישאר תחת פיקוח קבוע בזמן הבדיקה". לפיכך, ב-AFLD טוענים כי הם יכולים לכפות סנקציות על ארמסטרונג, אך לא פירטו אילו. עיקר התלונה היא על הפסקה בת 20 דקות שלקח ארמסטרונג במהלך הבדיקה, במהלכה אחד הבודקים התיר לו להתקלח.

ארמסטרונג דוחה את הטענות כאילו ניסה לחמוק מהבדיקה. "לא ניסיתי להשתמט או לדחות את הבדיקה באותו יום", אמר מי שזכה שבע פעמים בטור דה פראנס, והדגיש כי נבדק 24 פעמים לפני אותה בדיקה בצרפת, ובכולן נמצא נקי. "זו דוגמה נוספת ליחס הבלתי הולם מצד המעבדות בצרפת והרשות הצרפתית למלחמה בסמים". יש לציין שיום לאחר אותה בדיקה, ארמסטרונג הביע תרעומת על האופן בו נוהגות הרשויות בצרפת. "הוא מאוד הופתע כשביקשנו ממנו את דגימת השיער, היו לו הרבה שאלות בנושא", אמר נציג הרשות, ז'אן פייר ורדי, יממה לאחר אותה בדיקה שנויה במחלוקת.

"אני לא מוכן לומר דבר על ארמסטרונג עצמו", צוטט ד"ר גארי וודלר, חבר בהוועדה הבינלאומית למניעת סמים בספורט, הבוחנת את המקרה, בעיתון "ניו יורק טיימס". הוועדה בוחנת את המקרה. "אם מישהו לוקח חצי שעה לעצמו, זה מספיק כדי לרמות בבדיקות השתן לדוגמה". בתוך כך, ארמסטרונג, המחלים משבר בעצם הבריח עקב התרסקותו במירות וואלטה בספרד, ממשיך באימוניו לקראת הטור דה פראנס, שייפתח ב-4 ביולי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully