וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסחוס על אנפילד

צ’לסי של חוס הידינק היא קבוצה מלאת אופי ולמרות פיגור 1:0 נגד ליברפול, הכחולים לא נשברו, ניצחו 1:3 ועשו צעד גדול לחצי גמר ליגת האלופות. ברצלונה הביסה את באיירן מינכן 0:4 והיא עם רגל וחצי בשלב הבא

אם מישהו חשב שהחג השני יגיע בעוד שישה ימים, לכדורגל האירופאי היו חדשות עבורו הערב (רביעי). קצת אחרי קריאת ההגדה ועם בטן מלאה מסעודת ליל הסדר, העניקו לנו ברצלונה, צ'לסי וליברפול קינוח נפלא, מתנת היבשת הישנה. בשורה התחתונה זה נגמר הערב ב-0:4 גדול של ברצלונה על באיירן מינכן וב-1:3 גדול לא פחות של צ'לסי נגד ליברפול בחוץ.

איזה כדורגל שוחק הערב בקמפ נואו ובאנפילד, איזו מנגינה. אולי אלו שני האצטדיונים הקדושים הללו, שמחייבים הופעות במעמדים כמו רבע גמר ליגת האלופות, אולי הכל התחבר ואולי זה כלל לא מקרה כי אנחנו כבר בשלב בו האיכות גוברת על הכמות.

בתור צופים קשה היה לעמוד בקצב של הכדורגל הערב ולכן טוב שהיו רק שני משחקים. מי שעוד לא עמדה בקצב הארועים והמבצים הייתה באיירן מינכן, שעד היום לא הפסידה בליגת האלופות והצליחה להתחמק בה מחוסר היציבות שמאפיינת אותה בליגה, אבל לא מצאה יותר מקום להסתתר מול חוליית המחסלים של ברצלונה.

אז הקטאלונים הם הראשונים שכבר יכולים לתפור חליפות לחצי הגמר, אבל הם ימתינו עוד כמה ימים כדי לראות את מי הם יפגשו כי למרות שצ'לסי עשתה צעד גדול, היא עדיין לא שם. בליברפול נערך משחק שבישר על כדורגל ברמה הגבוהה ביותר מצד שתי המשתתפות, אבל גם על כמה טעויות בהגנה. לליברפול זה עלה יותר והיא תנסה להישאר במפעל עם תוצאה יוצאת דופן בסטמפורד ברידג'.

ברצלונה - באיירן מינכן 0:4

יורגן קלינסמן אמר כבר אחרי היוודע תוצאות ההגרלה שברצלונה היא קבוצה מצוינת, אבל שבאיירן מינכן לא מפחדת מאף אחד. על המנטרה הזו הוא חזר שוב בימים האחרונים, גם אחרי שהקבוצה שלו ספגה חמישייה מוולפסבורג ביום שבת בליגה.

כבודם של הזאבים של פליקס מגאת במקומו מונח, אבל ברצלונה קצת יותר טובה וקטלנית מוולפסבורג ובדקה ה-12, אחרי שמסי ואטו כבר קבעו 0:2 לבלאוגרנה, אולי קלינסמן הבין שבמשחק בו הגנה כמו שלו עומדת מול התקפה כמו של ברצלונה, אולי כן היה כדאי לו טיפה לחשוש.

סמואל אטו, תיירי הנרי ולאו מסי הם אמנם בדרך כלל אלו שמסיימים, אבל תחרות הריקודים של ברצלונה מתחילה כבר אצל צמד הגאונים צ'אבי את אנדרס אינייסטה. השניים האלו פחות משחקים כדורגל ויותר מנצחים על קונצרט וככה נראה הכדורגל של ברצלונה הערב.

עם תיירי הנרי קצת יותר מרוכז ועם הווארד ווב בשריקה יותר נכונה אחרי הכשלה על מסי בתוך הרחבה, בדקה ה-25 כבר היו צריכים לנחות ברשת של באיירן כבר חמישה כדורים. בדקה ה-39 המזל אזל לבאיירן ומסי כבש את השני שלו והפך את היתרון של בארסה להבסה.עוד ארבע דקות עברו וזה כבר 0:4, כשהפעם הנרי סופסוף מצליח לאפס את הרגל.

למחצית השנייה עלו ברצלונה שבעה יותר ובאיירן מינכן זהירה יותר. קלינסמן התעורר והחל לשקשק מהאפשרות לספוג תבוסה בלתי נשכחת, השחקנים המקומיים הורידו שני הילוכים בצורה טבעית והתוצאה של המחצית הייתה גם התוצאה של המשחק כולו.

דקה 6: צ'אבי הכניס כדור עומק ענק לתיירי הנרי, הצרפתי עבר את האנס יורג בוט, אבל גילגל חלש ודמיקליס הרחיק.

דקה 9: גול! התקפה נהדרת של הבלאוגרנה הסתיימה בשער. הנרי העביר לאינייסטה, זה מסר לאטו, משם הכדור הגיע למסי שכבש בבעיטה אלכסונית ושטוחה מתוך הרחבה. הנעת כדור נהדרת מסביב לרחבה הגרמנית ו-0:1 לברצלונה.

דקה 12: גול! עוד התקפה מצוינת של ברצלונה הסתיימה בשער, כשהפעם מסי הוא המבשל ואטו הוא הכובש. הארגנטינאי מצא חור בהגנה האורחת כדי לשלוח את הכדור לקמרוני וזה כבש בבעיטה שטוחה בין הרגליים של בוט שיצא מולו. 0:2 לברצלונה.

דקה 16: מסי חלף על פני כריסטיאן לל, ששלח רגל והכשיל אותו. השופט הווארד ווב לא ראה והחליט לשלוף לארגנטינאי צהוב על התחזות. פפ גווארדיולה מחה בתוקף ללא הפסקה וכעבור כשתי דקות הורחק ליציע.

דקה 22: שוב מסירת עומק קטנה, הפעם של אינייסטה, מצאה את הנרי שהגיע למצב נהדר לבדו מול בוט, אבל בעט שטוח החוצה.

דקה 38: גול! הנרי לקח את אודו לטיול באגף, עבר אותו בקלות בתוך הרחבה ושיחרר כדור רוחב לרחבת ה-5, מסי ולל נאבקו על הכדור והארגנטינאי הגיע ראשון ודחק מקרוב פנימה. 0:3 לברצלונה.

דקה 43: גול! עוד התקפה סבלנית וקטלנית של בארסה עברה אצל מסי, שהכניס קטנה להנרי והצרפתי סופסוף איפס את הרגל ומשמאל לימין שלח שטוח וחזק פנימה. 0:4 לברצלונה.

דקה 59: פיקה שלח כדור על 40 מטרים למסי, זה חתך מימין לשמאל ושלח בעיטה חזקה מ-16 מטרים, בוט ירד והדף למשקוף.

דקה 78: אינייסטה חלף על פני כמה שחקנים ובעט חזק והחוצה.

ברצלונה: ויקטור ואלדז, דני אלבס, רפאל מארקז, ג'רארד פיקה, קרלס פויול, צ'אבי, יאיא טורה (סרג'י בוסקטס, 81), אנדרס אינייסטה, ליונל מסי, תיירי הנרי (סיידו קייטה, 74), סמואל אטו (בוז'אן, 90).

באיירן מינכן: האנס יורג בוט, מאסימו אודו, מרטין דמיקליס, ברנו, כריסטיאן לל, האמיט אלטינטופ (אנדראס אוטל, 46), בסטיאן שווינשטייגר, מארק ואן בומל, זה רוברטו (חוסה סוסה, 77), פרנק ריברי, לוקה טוני.

ליברפול - צ'לסי 3:1

הלו? חוס על הקו. זה לא עניין של יכולת, זה גם לא סיפור של טקטיקה. זו קודם כל הרוח. לפני כמה שבועות צ'לסי לעולם לא הייתה חוזרת מפיגור 1:0 באנפילד נגד ליברפול, במעמד המלחיץ של רבע גמר ליגת האלופות. אבל עכשיו הימים הם ימי הידינק, ימים של מיקאל אסיין בריא, ימים של דידייה דרוגבה מלא מוטיבציה, ימים של צ'לסי מנצחת.

המשחק, כיאה למאבק בין שתי אנגליות מצוינות, נפתח בקצב מסחרר וכבר אחרי שמונה דקות נרשמו שלושה מצבים של שער, כשמי שמנצל זאת הוא פרננדו טורס, שגילה שהוא פנוי במרכז הרחבה הכחולה בדקה השישית והעניש את צ'לסי עם שער.

לפני כמה שבועות כאמור, צ'לסי אולי הייתה נשברת, אבל ההגעה של חוס הידינק הביאה גם הרבה רוח חיובית והכחולים סירבו להכנע, יצאו קדימה, חדרו לרחבה והחמיצו, אבל באו על שכרם בדקה ה-39 אחרי שברניסלב איבנוביץ' נגח את השוויון אחרי כדור קרן.

המחצית השניה כבר הייתה שייכת לצ'לסי ואולי גם קצת להגנה הרעה של ליברפול. איבנוביץ' כבש עוד אחד אחרי כדור קרן, דרוגבה הבקיע את ה-1:3 אחרי התקפה מהירה וקטלנית והלונדונים עדיין לא בשלב הבא, אבל הם כמעט.

ליברפול הגיעה למשחק הזה כקבוצה בכושר הטוב באנגליה ואולי אפילו באירופה, אבל יצאה ממנו עם הפסד ועכשיו תצטרך להראות שזו הייתה רק מעידה. בעוד פחות משבוע היא בסטמפורד ברידג' ויש לה עוד את הליגה על הראש. כניסה לתקופה פחות טובה, ימים של תוצאות מאכזבות? רק ימים יגידו, אבל מה איכפת לצ'לסי ולחוס הידינק?

דקה 3: איום ראשון של ליברפול על השער. קויט השתלט על ריבאונד מההגנה הכחולה בעקבות כדור קרן ובעט חזק מהאוויר, איבנוביץ' עמד בדרך, הסיט בראש לקרן ומנע שער.

דקה 6: גול! איבנוביץ' הרחיק רע, הכדור הגיע לארבלואה, שהכניס לטורס הבלתי מכוסה והאחרון בעט מ-12 מטרים, שטוח לפינה השמאלית של צ'ך. 0:1 לליברפול.

דקה 7: דרוגבה קיבל כדור עומק מקאלו ושבר את מלכודת הנבדל האדומה, אבל נעצר באחד על אחד אצל ריינה.

דקה 24: דרוגבה, שעמד עם הגב לשער, העביר שמאלה למאלודה, הצרפתי שניצב מעט מחוץ לרחבה אלכסונית לשער, בעט בלי לעצור בשמאל, אבל הכדור השטוח הלך החוצה.

דקה 29: באלאק מצא חלון בצד שמאל והעביר כדור רוחב מצוין לדרוגבה, החלוץ השתלט יפה על הכדור כשבעה מטרים מהשער, אבל בעט חזק ולא מדויק מעל המשקוף.

דקה 35: ארבלואה התנהל בצד ימין, העביר לרגל שמאל ובעט מחוץ לרחבה, הכדור חלף סמוך לקורה הימנית של צ'ך והלך החוצה.

דקה 39: גול! מאלודה העלה כדור קרן מצד ימין, איבנוביץ' עלה מעל כולם ומכשבעה נגח פנימה. 1:1 ושער חוץ יקר ללונדונים.

דקה 51: דרוגבה התגבר על סקרטל בתוך הרחבה של ליברפול, הגלגול שלו כבר חלף על פני ריינה, אבל היה חלש מדי וקארגר הספיק להגיע ולהרחיק מטר מהקו.

דקה 62: גול! שוב כדור קרן, שוב איבנוביץ', שוב שער. הפעם למפארד היה זה שהרים מהפינה וכמעט בהעתק מדויק לשער הראשון הגיע הסרבי ראשון לכדור ונגח פנימה. 1:2 לצ'לסי.

דקה 67: גול! התקפה מהירה וקטלנית של צ'לסי התחילה עם מסירה ארוכה של באלאק למאלודה, האחרון העביר רוחב מצוין למרכז הרחבה ודרוגבה הגיע במהירות ובכוח וכבש מקרוב. 1:3 לצ'לסי.

דקה 90+3: צ'אבי אלונסו הפתיע עם בעיטה מרחוק, צ'ך לא לקח סיכון והדף לקרן.

ליברפול: פפה ריינה, אלברו ארבלואה, מרטין סקרטל, ג'יימי קארגר, פאביו אורליו (דניאלה דוסנה, 75), צ'אבי אלונסו, לוקאס (ריאן באבל, 79), סטיבן ג'רארד, אלברט ריירה (יוסי בניון, 68), דירק קויט, פרננדו טורס.

צ'לסי: פטר צ'ך, ברניסלב איבנוביץ', אלכס, ג'ון טרי, אשלי קול, מיכאל באלאק, מיקאל אסיין, פרנק למפארד, פלורן מאלודה, סולומון קאלו, דידייה דרוגבה (ניקולאס אנלקה, 80).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully