וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על הגריד: בראון GP מפתיעים

ירון אדרי

13.3.2009 / 11:19

פורמולה 1: בראון GP מפתיעים, מקלארן עשוים בושות; IRL: ככה בונים שיטת ניקוד; WRC: הכי קרוב אלינו; מוטו GP: רוסי רוצה עוד מתחרים

פורמולה 1: מי צריך את הונדה!?

הצהרות בסגנון "אנחנו רק לא רוצים לעשות לעצמנו פאדיחות", הגיעו מכיוונם של כל בעלי התפקידים הבכירים בקבוצת 'בראון GP' המתהווה. אך על שרידי קבוצת הונדה, ועם מנוע מרצדס, הקבוצה רחוקה מכך. השבוע הצטרפה 'בראון GP' לשאר יריבותיה למסלול המנצלות את השבועיים האחרונים עד לפתיחת העונה למבחנים וכיוונונים סופיים בברצלונה.

לאחר שהציגו יכולת נאותה בימים הראשונים, הגיע יום רביעי והשאיר את כל הקבוצות עם עיניים פעורות. ג'נסון באטון קבע את ההקפה המהירה ביותר בתום היום, מהיר בשנייה מפליפה מאסה (פרארי). ואם עדיין היו ספקות, רובנס באריקלו קבע את ההקפה המהירה של יום חמישי. אפילו פרננדו אלונסו הרים גבה, ואמר כי ה-BGP001 היא אחת מבין ארבע המכוניות המהירות מהרנו שלו. אולי זה סוג של האשמה עצמית, כי כזכור, במהלך העונה שעברה אמר בראון כי הוא רוצה את הספרדי אצלו בקבוצה.

אחרי שקבע את ההקפה המהירה ביותר, מתפנה באריקלו לסגור את הפרק הנוכחי ב"שאריות מתקופת הונדה", והפעם שוב עולה שמו של ברונו סנה. באריקלו, אולי בסוג של חוסר נעימות, שולח זריקת מוטיבציה לבן ארצו הצעיר באומרו כי עתידו בפורמולה 1 מובטח. מי יודע, אולי נראה אותו בפנים כבר השנה.

פורמולה 1: המילטון עושה פאדיחות

מי שלא נמצאת ברשימה של אלונסו היא מקלארן. הקבוצה ממשיכה להציג יכולת בינונית ומטה, ואלוף העולם לואיס המילטון סיים ביום רביעי במקום האחרון. בחמישי, התוצאה הייתה טובה רק במעט, עם ההקפה השמינית בטיבה. ביחס לבאריקלו, המילטון היה איטי בשתי שניות. אלא שבעל הבית רון דניס שומר על פאסון, ובראיון שנתן ל-BBC הוא אומר כי ברגע האמת הקבוצה תציג את יכולתה האמתית. "המטרה היא להגיע לאוסטרליה, ולהיות התחרותיים ביותר. אנחנו מתמודדים על אליפות העולם". בכירים בקבוצה לעומתו, מעדיפים להתמודד עם האמת תוך השלמה עם המציאות ומציאת פתרונות.

בינתיים, עסוקה הקבוצה בניסוי ותהייה (וטעייה) כשהפעם הוחלפה כמעט כל המעטפת האווירודינמית. בראש השינוי עומדת רצפה חדשה, הכוללת תוספות לשיפור הזרימה וההצמדה בחלק האחורי. הכנף הקדמית גם היא עברה שינוי, וכמו כן המעטפת החיצונית. להזכירכם, בתחום האווירודינמי נכנסו השנה מגבלות רבות. ואגב אליפות, גם הייקי קובליינן אומר שהוא מוכן להתמודד על התואר. מעניין איך יגיב לזה המילטון.

פורמולה 1: בקרוב, גרנד פרי פריס

לאחר אינספור דיונים, הכוללים כסף ופוליטיקה, נבחר המקום בו יבנה מסלול הגרנד פרי החדש של צרפת. זה יבנה צפונית מזרחית לפריס, ויכלול תוואי באורך של 4.5 ק"מ, מהם ק"מ אחד אורכה של הישורת הראשית. את המסלול יתכנן הארכיטקט הצרפתי ז'אן מישל ווילמוט, והבנייה תיעשה בשיתוף עם חברת הנדסה בריטית המתמחה בבניית מסלולים. עלות הפרויקט מוערכת בכ-112 מיליון אירו, והבנייה צפויה להסתיים בדיוק בזמן לפתיחת עונת 2011.

פורמולה 1: הקבוצות רוצות לארה"ב

על הפוטנציאל הכלכלי שצופנת בחובה אמריקה הצפונית, אין צורך להרחיב. אלא שהשנה, עם ביטול הגרנד פרי הקנדי, הסבב כלל לא יגיע לשם והקבוצות יודעות כי עובדה זו גוררת אחריה הפסדים רבים. על כן, יחד עם החזון שהציג איגוד הקבוצות FOTA לעתיד הסבב, יעשו מאמצים להחזיר את הגרנד פרי של ארה"ב. כמובן שלמשוואה נכנסת גם קבוצת 'USF1', שתחל להתחרות בעונה הבאה.

מנגד עומד כמובן ברני אקלסטון, שחלק נכבד בהחלטתו היכן לערוך מירוץ תלוי בסכומי הכסף המשולמים. אלא שהכוח העולה של הקבוצות, יחייב את אקלסטון לשנות את סדרי העדיפויות שלו אחרת הוא יהיה בבעיה. דומיננטיות יתר היא לא מתכון לזוגיות ארוכה, ואת זה הוא הבין השבוע על בשרו עת התגרשו הוא וזוגתו סלביקה עימה היה נשוי ב-24 השנים האחרונות.

ועוד בעניין ה-FOTA, את שיטת הניקוד החדשה שהוצעה בשבוע שעבר אישר אקלסטון, וכעת נותר להמתין לאישור ה-FIA בכדי שזו תיכנס לתוקף כבר העונה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

IRL: גם כאן משנים את הניקוד

גם סבב ה-IRL החליט על שינוי בשיטת הניקוד, אלא שכאן מדובר על נקודות הבונוס אותן מקבלים הנהגים. על פי ההחלטה, הנהג שהוביל את מרבית ההקפות במירוץ (גם אם לא ניצח), יקבל 2 נקודות, והנהג שיזנק מעמדת הפול פוזישן יקבל נקודת בונוס אחת. מכאן, שמקסימום הניקוד האפשרי לנהג שזינק מהפול, הוביל את רוב המירוץ, וניצח, עומד על 53 נקודות.

ואם בפורמולה 1 מקבלים רק שמונה נהגים ניקוד, הרי שכאן מקבלים אותו כל המשתתפים במירוץ. 50 נקודות כאמור למנצח, 45 לממוקם שני ו-35 למדרגה השלישית על הפודיום. מקום 33 אגב, מקבל 10 נקודות מה שהופך את הליגה למותחת ביותר עד לרגע האחרון.

WRC: הכי קרוב אלינו

הסיבוב השלישי של סבב ה-WRC, מגיע הכי קרוב אלינו העונה. בשנה שעברה הייתה זו ירדן, והפעם קפריסין שנעדרה מהסבב בשנה שעברה. ובהסתמך על מה שאומרים הנהגים, כנראה מוטב היה שגם השנה תיעדר קפריסין ולא רק בגלל העובדה שהיום הראשון יערך על אספלט והשני על עפר.

תקנות המירוץ, מחייבות את הנהגים להשתמש בסוג צמיג אחד במהלך כל הסוף שבוע. ועם יומיים על עפר, ברור על מה תיפול הבחירה. אלא שצמיגי 'גראוול', אינם מתאימים לאספלט ושינויים חייבים לבוא בכיוונון המכונית. על זה למעשה עבדו הקבוצות בשבועות האחרונים, אך מכה נוספת נחתה עליהן. גשם צפוי לרדת במהלך המירוץ וזה משנה לגמרי את התוכניות. את היום הראשון, ישרדו רק הנהגים שיצליחו להתאים עצמם לתנאים עליהם הם לא רגילים.

הפייבוריט לנצחון היה ונשאר סבסטיאן לואב (סיטרואן), כשמיקו הירבונן (פורד) ינסה למנוע ממנו נצחון שלישי רצוף. זה כמובן יהיה קשה, ופרט לכשרון גם אלת המזל תהיה חייבת להתייצב לצידו. מתחרה נוסף שירצה לשפר מעמדו הוא פטר סולברג, שאת מירוץ הבכורה של קבוצתו החדשה עם הקסארה הישנה סיים שישי. סולברג קיבל מסיטרואן מנוע חדש, ויהיה מעניין לראות אותו מתמודד עם רכב נחות יותר בתנאים הקשים.

מוטו GP: הונגריה בחוץ, רוסי רוצה עוד מתחרים

ולנטינו רוסי מחפש כנראה אתגרים. הרוכב הפופלרי ביותר של המוטו GP, יוצא בקריאה ליצרניות על מנת שאלה יעזרו להגדיל את מספר המתחרים על המסלול. בראיון ל'מוטוספרינט' אמר רוסי כי בתום העונה מעדיפות היצרניות להשמיד את האופנועים ולא למכור אותם לקבוצות פרטיות. הסיבה - סודות טכנולוגיים. גם מקבוצתו ימאהה לא חסך רוסי ביקורת.

"מאז 2007, הפער בין קבוצות היצרן לפרטיות נהיה עצום. זה הפך ספורט אליתיסטי וזה לא טוב". לדבריו, מכירת האופנועים המשומשים יכולה להגדיל את הגריד ל-24 רוכבים, מה שיוסיף לתחרותיות וכמובן יעזור לגייס עוד כספים. את ההפתעה שמר רוסי לסוף, באומרו כי יש להאט הפיתוח ולהביא לכלים פחות מהירים. טוב זו לא חוכמה, הוא את שלו כבר עשה.

הגרנד פרי של הונגריה, אשר אמור היה לארח את סבב המוטו GP בחודש ספטמבר השנה, לא יתקיים. יזמי המסלול החדש בלטונרינג, ביקשו ממארגני הסבב לדחות את מירוץ הבכורה שלו לעונה הבאה היות ולא יספיקו לסיימו בזמן בגלל מחסור בתקציבים. בלית ברירה, קיבלו מארגני הסבב את הבקשה, ונכון לרגע זה הוחלט כי לא יערך מירוץ במסלול חליפי כך שעונת 2009 מצטמצמת ל-17 מירוצים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully