וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר בנימינה: "קני וויליאמס הערים עלינו"

שחקן בנימינה עוכב על ידי יחידת הזרים ת"א בטענה כי הוא שוהה בצורה בלתי חוקית בארץ. יו"ר בנימינה: "לא אעמיד לו עו"ד, בשום פנים ואופן"

יחידת הזרים תל אביב ברשות האוכולוסין עצרה היום (חמישי) את שחקן הכדורסל קני וויליאמס, ששיחק בעבר בהפועל ירושלים, והעונה בבנימינה. במנהל האוכלוסין טענו היום כי הסיבה לכך היא שהות בלתי חוקית של השחקן בישראל. וויליאמס נעצר לחקירה וכרגע לא ברור מתי יוכל לצאת מהארץ והאם יוכל לשוב לישראל.

עידן כהן, ראש שלוחת תל אביב באגף זרים ברשות האוכלוסין, עידכן כי וויליאמס הועבר לשלוחה לאחר שנחקר במשטרת ההגירה בעקבות חשד לקבלת דבר במרמה. לאחר מכן גילו במשטרת ההגירה שאין לו אשרת שהייה בישראל החל מנובמבר 2006. בשימוע שנערך לו הוא טען כי חשב שהוא חוקי בישראל ולטענתו הוא שוהה כאן ברציפות מאז אוגוסט 2006 לאחר תקופה ששיחק בארגנטינה.

במהלך תקופת שהייתו בארץ הוא שיחק בבנימינה ובשוהם, שתי קבוצות ששיתפו אותו ללא אישור של משרד הפנים. לטענתו, הוא היה נשוי לישראלית והגיש בקשה לשהייה קבועה, בקשה שנדחתה ב-2004 לאחר פרידתם. כעת הוא טוען כי הוא מתגורר עם אזרחית ישראלית ויש להם בן משותף, אך בבדיקה שערכו במשרד הפנים הבן לא רשום כבנו של וויליאמס והדבר עדיין נבדק.

בשעה זו מועבר וויליאמס למתקן משמורת, מתקן שבו שוהים לפני הרחקה מישראל. במתקן הזה וויליאמס ישהה עד תום ההליכים. בשלב זה אין לו דרכון בכלל, אך יש לו אזרחות אמריקאית ולא ידוע על בעיות הרחקה לארצות הברית. כזכור, וויליאמס חזר לארץ לקראת סוף 2007 ומאז התבלט במשחקי בנימינה, שמדורגת במקום האחרון בליגה הלאומית. וויליאמס קלע בממוצע 18.8 נקודות למשחק ונטל חלק ב-11 משחקים. רק לפני שבוע היה שותף בהפסד להפועל עפולה 96:78, במשחק שבו סיים עם 23 נקודות.

יו"ר בית"ר בנימינה, צביקה גל, הגיב בשיחה עם וואלה! ספורט על השתשלות העניינים: "אנחנו קיבלנו טלפון בבוקר ממשטרת ההגירה, שהם עצרו את קני וויליאמס. לפני כמה ימים התקשר אליי שוטר שרצה להפגש איתי. אמרתי לו שאני לא באיזור והבאתי לו את הטלפון של קני. הוא שאל אותי איפה הוא גר, אבל לא ידעתי, רק שזה בשכונת התקווה בתל אביב. הוא לא הצליח לאתר אותו, עד הבוקר, אבל לא ידעתי שזה קשור לדברים כאלה. אמרתי לקני ביום שני שחיפש אותו שוטר, והוא אמר לי שהכל בסדר. היום בבוקר פתאום מתקשרים אלינו, הודיעו לנו שהם עצרו אותו. אמרתי להם שלא יכול להיות ששנתיים וחצי הוא שוהה בלתי חוקי. הוא יצא מהארץ וחזר? מאיפה הוא נכנס לישראל? דרך הים? שאלנו שאלות ואמרו לנו שהוא שוהה בלתי חוקי. אחרי זה התקשרו ממרשם האוכלוסין ואמרו את אותו דבר".

על ההאשמה כי וויליאמס שיחק בבנימינה ללא אישור, מסר גל: "אנחנו לא הבאנו את קני לארץ. שיחררנו את הזר המקדוני שהיה לנו, והיינו בלי זרים בכלל. אחרי כמה ימים אחד השחקנים שלנו ששיחק איתו בשוהם אמר לנו שהוא פגש את קני, והוא בארץ, והוא רוצה לשחק. דיברנו עם קני, הוא סיפר לנו שהוא נמצא בישראל ושנולד לו ילד והוא רוצה לשחק, והוא רק רוצה אוטו וכסף קטן. זה כל הסיפור, אז החתמנו ואותו ורשמנו אותו באיגוד".

בנוגע לעזרה שתעניק הקבוצה לשחקן אמר היו"ר: "אם הוא יגורש אין לי מה לעשות. אני לא אעמיד לו עורך דין, בשום פנים ואופן. אם הוא עבר על חוקי המדינה, בלי ליידע אותנו, הערים עלינו, אז אני צריך להעמיד לו עורך דין? בשום פנים ואופן. החתמתי אותו בהתחלה לשלושה שבועות ניסיון בלי שכר, כדי לראות אם הוא לא בעייתי, והוא היה בסדר גמור. הופיע לכל האימונים, היה טוב במשחקים, ועכשיו אנחנו מגלים שיש לו עוד בעיות".

כזכור, ועדת המשמעת של איגוד הכדורסל הרשיעה בשנת 2001 את וויליאמס, כיום בן 39, בפרשה שכונתה 'פרשת הדרכון הצ'כי המזוייף', זאת לאחר שהתברר כי שיחק כבוסמן בזכות דרכון צ'כי מזויף.

עדכון ראשון: 12/3/09 15:14
עדכון אחרון: 12/3/09 18:40

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully