וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שימשיך להשתכר, אבל רק מניצחונות

6.3.2009 / 20:40

איבן אוחוב הרוסי חתום על אחת הפאדיחות הגדולות בתולדות הספורט. נראה שזה לא מונע ממנו להפוך לקופץ לגובה הטוב בעולם

יש אתלט אחד שקוראים לו איבן אוחוב, קופץ לגובה. קרוב לודאי שרובכם לא שמעתם, אבל רק לפני שבוע הוא הפך לאתלט ה-11 בהיסטוריה שעובר 2.40 מטרים בקפיצה לגובה. אומרים שהוא מוכשר מאוד, רק בן 23 - אולי ישבור שיא עולם ביום מן הימים. אבל עד שהוא לא יעשה את זה, יש לו בעיה גדולה. לא עוברים כל יום גובה של 2.40 מטרים, אבל על אחת כמה וכמה - לא קופצים שיכורים בתחרויות. מילא בירה אחת, אולי איזה צ'ייסר - אבל כדי להגיע למצב של אלכוהוליסט מתנדנד, שבמקום לקבץ נדבות בשדרות רוטשילד מתחרה בגראנד פרי היוקרתי בלוזאן, לזה צריך כישרון מיוחד ביותר.

אכן, לאיבן אוחוב יש בעיה גדולה. בכל פעם שתחפשו את שמו ב"יוטיוב", הערכים הראשונים שיופיעו לכם קשורים לאותו ערב הזוי שבו הקופץ הרוסי הזה התחרה שיכור, לגמרי. לקטע הראשון שצולם רע אך מקרוב נרשמו יותר משני מיליון צפיות בשישה חודשים. הקטע השני, שצולם מהיציע בזווית של מצלמת טלוויזיה, זכה למיליון וחצי צפיות בחצי שנה - זה רק ביוטיוב. עשרות מיליוני גולשים צפו בפאדיחה הזאת בחודשים האחרונים, ונהנו מכל רגע. יש רגעים שבהם גם המילים שלנו לא שוות כלום, ככל שנרצה להשתחצן - אז מי שלא צפה בקטע המטורף הזה מוזמן להשתמש בלינק המצורף לכתבה, לשלוח לחברים, ולחזור לטע הבא כדי להבין מה קרה לו בעונה הנוכחית.

הכל בגלל הריב עם החברה

איבן אוחוב נמצא רק בתחילת דרכה של קריירה שיכולה להפוך מפוארת, אבל היא גם די מוזרה. הוא בכלל התחיל כזורק דיסקוס, שבגיל 18 בלבד עשה הסבה לקפיצה לגובה. כששיפר את שיאו האישי ב-20 סנטימטרים בשנה אחת וקבע 2.30 לפני גיל 20, הבינו ברוסיה שמדובר בפוטנציאל ענק. זו כנראה הסיבה שהתאחדות האתלטיקה הרוסית גם לא הישעתה את אוחוב על המעשה הטיפשי הזה, למרות שמאמנה הבטיח לאחר אותה תחרות בספטמבר האחרון, שאוחוב יושעה לשנה לפחות.

ומה היה התירוץ? אוחוב עצמו דאג שלא לדבר יותר מדי בסיומה של אותה תקרית. הסוכן שלו הסביר: "אנחנו לא מכחישים שהוא היה שיכור בתחרות הזאת, אבל הוא רב עם החברה שלו וגם היה עצבני על כך שלא הצליח להגיע למשחקים האולימפיים". זה אמנם תירוץ שלא היה מספק אפילו מורה לתושב"ע בבית ספר יסודי, אבל במוסדות השונים דווקא העדיפו להעלים עין, ולא נקטו צעדים נגד האתלט הרוסי. ולחשוב שהסיפור הזה קרה רק כמה חודשים אחרי פרשת שופט הכדורגל הבלארוסי הבינלאומי, סרגיי שמוליק, שהגיע שיכור לגמרי לשפוט במשחק במסגרת הליגה הבכירה בבלארוס.

ועכשיו הוא מגיע לגבהים של שכרון חושים

איבן אוחוב יצא מזה ללא עונש. הרוסים הבטיחו, התאחדות האתלטיקה הבינלאומית דנה - אבל כולם הסתפקו במתן אזהרה לילד המוכשר, כנראה שהם באמת השתכנעו שהחברה שלו שווה את זה.

ארבעה חודשים לאחר המקרה, ואוחוב הפך לקופץ שכמעט ואי אפשר לנצח. הוא אמנם היה מוכשר עוד לפני כן וכבר קבע שיא אישי של 2.39 מטרים באולם, אבל הכשלון להגיע למשחקים האולימפיים בבייג'ינג וחוסר היציבות, הפכו אותו לקופץ שמפשל ברגעים הגדולים. למעשה, התואר היחיד שלו הושג באליפות אירופה לנוער ב-2005, שם הוא ניצח גם את ניקי פאלי.

בחורף הנוכחי, אוחוב ניצח ב-9 מ-11 התחרויות שבהן השתתף ואף ניתר לגובה של 2.40 מטרים, הקופץ ה-11 שעשה את זה באיצטדיון פתוח ובאולם. בגילו הצעיר, נראה שאוחוב הוא הפוטנציאל הגדול ביותר של הקפיצה לגובה מאז חאבייר סוטומאיור הגדול, שיאן העולם הקובני שקבע 2.45 מטרים.

כדי שלט מעט אנשים ירדו ממנו כבר השנה, ואולי ינסו לשכוח לו את אותו ערב נוראי בשוויץ - אוחוב צריך לנצח באליפות אירופה באולם, שמתקיימת בסוף השבוע הזה בטורינו. במוקדמות שנערכו ביום שישי בצהריים הוא הבריק ורשם ארבע קפיצות מוצלחות בארבע נסיונות, האחרונה שבהן לגובה של 2.30 מטרים. מומלץ מאוד לעקוב אחרי הגמר שיתקיים בשבת ב-16:00 שעון ישראל. מעבר לעובדה שמדובר בספורטאי שיוצא מסוג של טראומה בצורה המרשימה ביותר, די נדיר בשנים האחרונות לראות מישהו שקופץ יותר מ-2.40. למעשה, האחרון שעשה את זה היה אותו חאבייר סוטומאיור וזה קרה לפני 15 שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully