וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחפשים יתרון במאלמו

7.3.2009 / 12:15

רם וחדד יעלו לקרב הזוגות (15:00, ערוץ 5) בין ישראל לשבדיה נגד אספלין ולינדשטט. במשטרה המקומית דרוכים לקראת המשך ההפגנות בשבדיה

(וידאו: רויטרס. עריכת וידאו: ענת ברק)

הקרב על הנקודה השלישית יוצא לדרך

היום השני ואולי החשוב ביותר בהתמודדות גביע הדייויס בין ישראל לשבדיה ייצא לדרך היום (15:00, שעון ישראל, שידור ישיר בערוץ 5), כאשר מי שאמורים להופיע אליו בצד הישראלי הם אנדי רם ואמיר חדד. היום הראשון הסתיים בצורה מוצלחת עבור הנבחרת הישראלית, שנאבקת על ההעפלה לרבע הגמר, מקום בו לא הייתה כבר 23 שנים, ובשלב הזה המפגש עומד על שוויון 1:1.

חדד, שנרשם על ידי קפטן הנבחרת, אייל רן, למשחק, יהיה מחליפו של יוני ארליך הפצוע, ובמחנה הישראלי דיברו השבוע על שיתוף פעולה פורה בינו לבין רם. בכל מקרה, חלק מההחלטה להציבו הוא בשל הניסיון למנוע עומס מיותר מהראל לוי, שלולא משחקי היחידים בוודאי היה נכנס למשבצת הזו. חדד ורם יתחרו נגד סיימון אספלין ורוברט לינדשטט.

"אפשר לסמן וי על היום הראשון", סיכם רן את היום הראשון, שהסתיים בניצחון דרמטי של דודי סלע על אנדראס וינסיגוורה בחמש מערכות וב-9:11 במערכה המכרעת. עוד קודם לכן הראל לוי הפסיד, גם הוא במשחק של חמש מערכות, לתומאס יוהאנסון. "הראל היה קרוב מאוד לנצח את יוהאנסון, דודי חזר גם כן מ-2:1 במערכות והרוויח את הניצחון הזה ביושר", הוסיף הקפטן. "דודי פגש את התאום השבדי שלו. לגביע הדייויס יש חוקים משלו ומגיע כל הכבוד לשחקנים. אני מקווה שהרבה אוהדים ראו את זה בארץ ונהנו. נעשה הכל לבוא למשחק הזוגות ולהשיג נקודה".

הפגנות רועשות, אך בלי אירועים מיוחדים עד כה

אלא שמה שמדאיג בעיקר את התקשורת בעולם הוא לא ההתמודדות על המגרש הריק במאלמו אלא מה שנעשה מחוץ לאיצטדיון. הרשויות בשבדיה ממשיכות לחשוש מהפגנת ענק נגד ישראל מחוץ למגרש במאלמו, לא פחות מ-1,000 שוטרים הגיעו אמש למשמרת במטרה לאבטח את האצטדיון ואת דרכי הגישה אליו. למרות שבתקשורת השבדית ציפו ל-8,000 עד 10,000 מפגינים, העניינים התנהלו כסדרם, כאשר מסוקים משטרתיים חגו באופן קבוע מעל האזור, והאזור עצמו בודד לחלוטין והיה תחת אבטחה כבדה.

תחילה הגיעו כ-40 מפגינים כדי להביע מחאה מחוץ למגרש במאלמו ואף ניסו לחסום את דרכו של אוטובוס משטרתי, לפני המשחק של הראל לוי מול תומאס יוהאנסון. המפגינים הניפו דגלי פלסטין ושלטים שקראו: "לעצור את המשחק", ו"לשפוט את ישראל". "שחקני הטניס הישראלים, כמו שהם מגדירים זאת בעצמם, הם שגרירים של מדינת ישראל. מדינה שאנחנו מפגינים נגד הפוליטיקה שלה", אמר אנדרס פשל, אחד המפגינים. השוטר, ג'ון נילסון, סיפר על תפקידו: "ליצור דיאלוג וקשרים בין המפגינים לשוטרים".

בהמשך, לקראת סיום המשחק הראשון, הגיעו מפגינים נוספים ומספרם הגיע לכ-200. "המשחק הוא בושה", קראו המפגינים ואחד מהם אמר: "אי אפשר לעצום עיניים כשישראל הרגה 1,300 פלסטינאים, רובם אזרחים ומאות מהם ילדים", אמר אחד הפעילים.

עם הכניסה ליום המשחקים השני, המשטרה במאלמו נערכת לכל התרחישים האפשריים. "אנחנו לא צופים בעיות מיוחדות במהלך ההפגנות", סיפרו בדוברות המשטרה המקומית. "למרות זאת, אנחנו יודעים שאולי יהיו כאלה שינסו לגרום להפרעת הרכבות או ינסו לגרום לבעיות". אחת ההפגנות מתוכננת כאמור להיות בתחנת רכבת.

יוהאנסון מנסה להתאושש

"ידענו שוינסיגוורה הוא שחקן טוב", סיפר איל רן בסיום יום המשחקים על יריבו של סלע. "זה קצת הפתיע אותנו, שהוא עומד כך בכל המעמסה הפיזית והמנטלית. ראינו שני לוחמים ישראלים יוצאי דופן ביום המשחקים הזה שנתנו פייט ארוך והשאירו הכל על המגרש. הכל היה כאן הבדל בנקודה לכאן או לכאן. הייתה גם תמיכה מקומית בקהל, ועכשיו זה תפקידו של הפיזיוטרפיסט לשחרר את החבר'ה".

על הר הגעש הפוליטי מחוץ לאולם, הוסיף רן בתמימות: "האמת שאין לנו מושג על זה. יכול להיות שהשחקנים התעדכנו. בגדול, זה לא צריך להפריע לנו ולמה שאנחנו עושים על המגרש. אנחנו צריכים להתרכז בטניס".

יוהאנסון מצידו חגג עוד קודם לכן את הנקודה הראשונה במפגש, אך עם זאת המשיך לסבול מכאבים ברגל: "אני מותש לגמרי, התרוקנתי לגמרי היום. אני הולך לשים את קוביית הקרח הכי גדולה בעולם על הרגל שלי עכשיו. אולי אני אצטרך אמבטיית קרח כדי ללכת מחר. מספר פעמים במהלך המשחק תהיתי אם אני יכול להתמודד ואיך אני יכול להתמודד, אבל אני שמח שעשיתי את זה". יוהאנסון, שהתאמן כל השבוע למרות שעדיין פצוע, הוסיף: "יש הבדל בין אימונים למשחק. הרגשנו יחד בנבחרת שזה משחק שחייבים לנצח בו ואני מאוד שמח שעשיתי את זה. המשחק הזה היה חובה".

מנגד, הראל לוי העדיף להתייחס בפתח דבריו לאווירת האולם הריק במאלמו, ואמר: "זה לא הרגיש לי כמו משחק דייויס, הרגשתי יותר כמו במשחק צ'לנג'ר. זה עצוב, אני חושב שזה השפיע יותר על שבדיה מאשר על ישראל. אני מקווה שזה לא יקרה שוב בעתיד". לשאלה האם הוא כשיר לשחק במשחק הזוגות, למרות שמראש הוא לא היה רשום אליו, אמר: "כן, אני יכול לשחק זוגות מחר ויחידים מחרתיים, אבל זו החלטה של הקפטן". בהמשך סלע התייחס לאווירה הקודרת ולאיצטדיון הריק, ואמר: "זה עצוב. זו החלטה שגויה, אבל זה היה נחמד לאפשר למספר אוהדים להיכנס לאולם".

עדכון ראשון: 6/3 18:30
עדכון אחרון: 7/3 12:15

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully