וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל הפיגוע: עולם הקריקט מתנער מפקיסטן

עידן דורנר

3.3.2009 / 17:14

מדינות רבות תהו האם ישובו לשחק במדינה, שאמורה לארח בעוד שנתיים את הגביע העולמי. פקיסטן: "אסור להחרים או לבודד אותנו"

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: יאיר דניאל)

עולם הקריקט כולו הוכה היום (שלישי) בהלם, לאחר מתקפת הטרור נגד נבחרת סרי לנקה בלאהור, בה נפצעו שישה משחקני הנבחרת ועוזר המאמן של הקבוצה. בהתקפה נהרגו שישה שוטרים ואזרח. אוטובוס הנבחרת הסרי לנקית עשה דרכו אל האיצטדיון בעיר, כשלפתע תקפו את הרכב תריסר טרוריסטים ביריות. כמה מדינות אף תהו האם ישובו לשחק בפקיסטן בעתיד הקרוב.

"לא סביר שפקיסטן תארח קריקט בינלאומי בעתיד הקרוב בעקבות המתקפה על נבחרת סרי לנקה", אמר יו"ר התאחדות הקריקט העולמית הארון לורגט. לדבריו, עדיין מוקדם לקבוע האם המדינה תוכל לארח את גביע העולם בשנת 2011, כמתוכנן. התאחדות הקריקט העולמית הודיע כי תמסור את החלטתה בנושא ב-48 השעות הקרובות.

למרות זאת, התאחדות הקריקט של פקיסטן קראה לקהילה הבינלאומית לא להוציא את ארצם מאירוח סבב המשחקיים העולמי: "בשעה שפיגועי טרור מבוצעים בכל העולם, אסור שהקריקט הפקיסטני הבינלאומי יבודד או יוחרם. אנחנו עדיין מסוגלים לארח משחקים בינלאומיים".

עם זאת, בעולם לא גילו אהדה לרעיון. "ככל שזה נוגע לפקיסטן, אני חושש שזה אומר סוף לקריקט הבינלאומי במדינה בזמן הקרוב", אמר מאמן נבחרת דרום אפריקה מיקי ארתור. עד לביקור נבחרת סרי לנקה, לא אירחה פקיסטן משחקים במשך שנה, בשל סיבות ביטחוניות.

"שחני הקריקט הפכו למטרה. זהו משהו שאנו לא יכולים להתעלם ממנו. עלינו להבטיח את ביטחון השחקנים וכל מי שמעורב במשחק היפה הזה", אמר יו"ר ההתאחדות ההודית. יעבור זמן רב עד שהקריקט הבינלאומי ישוב לפקיסטן. תושבי פקיסטן יאלצו להסתדר ללא קריקט עולמי בעתיד הנראה לעין".

ניו זילנד, הנבחרת הבאה שאמורה להתארח בפקיסטן, בסוף השנה, לא שללה את מסעה למדינה, אך תגובתם לפיגוע לא היתה מעודדת. "זה מאוד מפחיד שבפעם הראשונה קבוצת קריקט הפכה למטרה ספציפית של טרוריסטים", אמר יו"ר הרקריקט של המדינה.ג'סטין והוגן.

אנגליה, שאמרוה להתארח בפקיסטן ב-2010, לא מסרה האם תשנה את תוכניותיה בעקבות הפיגוע. איגוד הקריקט של אנגליה ו-ווילס כינה את המתקפה "מתועבת". בבנגלדש תהו האם האיסור על קריקט בפקיסטן משמעותו חרם דומה גם על ארצם. "נראה כיצד האירועים יתפתחו ונגיב בהתאם. עם זאת, ההכנות שלנו לאירוח המשחקים כמעט הסתיימו ואנו מוכנים לאירוח".

עם הוועד האולימפי העולמי הביע צער על התקרית: "אנו מגנים בחריפות את הפעולות האלימות נגד הספורטאים וקהילת הספורט. אנו רוצים להביע את תנחומינו למשפחות הספורטאים הפצועים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully