וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופ"א: לא חייבים להפסיד כדי לעוף

מילאן סיימה ב-2:2 עם ברמן ולא עלתה לשמינית גמר אופ"א, גם טוטנהאם, אסטון וילה וולנסיה הודחו. מטאליסט, צסק"א, זניט ומארסיי עלו

בצל חזרתה לפעילות של ליגת האלופות, גם המפעל השני בחשיבותו הפגין נוכחות עם משחקי הגומלין של שלב ה-1/16, בסופו נותרו 16 קבוצות בשלב.

במשחק המרכזי של השלב נפלה הפתעה כשוורדר ברמן הדיחה את מילאן עם 2:2 בסן סירו, לאחר 1:1 במשחק הראשון. אסטון וילה סיימה את דרכה במפעל, לאחר שנוצחה על ידי צסק"א מוסקבה 2:0. מארסיי מחקה פיגור 1:0 עם ניצחון חוץ זהה על טוונטה ועלתה אחרי 6:7 בפנדלים. אייאקס סיימה ב-1:1 עם פיורנטינה והעפילה אף היא. מטאליסט חארקוב השיגה ניצחון כפול על סמפדוריה, הפעם 0:2, והעפילה לשמינית. דינמו קייב סיימה ב-2:2 עם ולנסיה ועלתה בזכות שערי חוץ.

לילדים של טוטנהאם לא היה הרבה סיכוי לתקן את ההפסד 2:0 מול שחטאר דונייצק, והם הודחו אחרי תיקו 1:1. לעומת זאת, מנצ'סטר סיטי עלתה עם ניצחון 1:2 על פ.צ. קופנהאגן. מחזיקת גביע אופ"א, זניט סנט פטרסבורג, תמשיך במסע ההגנה על הכתר אחרי ניצחון מצוין, 1:2 על שטוטגרט. גלאטסראיי עלתה לאחר ניצחון דרמטי במשחק רב שערים 3:4 נגד בורדו.

צסק"א מוסקבה - אסטון וילה 0:2 (1:3 בסיכום הכללי)

האנגלים היו חייבים להבקיע על המשטח הסינתטי בלוז'ניקי על מנת להעפיל לשמינית הגמר, אבל כנראה שאת מרטין אוניל גביע אופ"א לא ממש מעניין, מאחר והוא השאיר בבירמינגהאם שמונה שחקני הרכב והבהיר כי העדיפות היא לליגה, שם נלחמת וילה על המקום הרביעי.

צסק"א היא קבוצה מספיק טובה גם כדי להתמודד נגד ההרכב הראשון של הווילאנס, אז נגד ההרכב המשני זה הלך פחות קשה עם ניצחון. יורי ז'ירקוב כבש שער יפה מ-16 מטרים, אחרי מהלך מתוכנן בבעיטה חופשית. בדקת הסיום של המשחק הבקיע ואגנר לאב את השני. צסק"א מדלגת ל-16 הגדולות, ותנסה להמשיך במסעה אל עבר כיבוש התואר, דבר שעשתה לאחרונה ב-2005.

טוונטה - מארסיי 1:0 (1:1 בסיכום הכללי, 7:6 למארסיי בפנדלים)

השחקנים של סטיב מקלארן עשו תוצאה נהדרת בסטאד ולודרום עם ניצחון 0:1. אבל הקבוצה הצרפתית של אריק גרטס הצליחה להתעלות ולנצח באותה תוצאה את ההולנדים משער של חאתם בן ארפה בדקה ה-28. עד תום 120 הדקות לא הצליחו הקבוצות להבקיע שערים ונוספים, והלכו לבעוט מהנקודה הלבנה, כשבסוף הייתה זו ידה של מארסיי על העליונה עם ניצחון דרמטי 6:7.

מילאן - ורדר ברמן 2:2 (3:3 בסיכום הכללי, ברמן עלתה)

הרוסונרי סיימו את דרכם במפעל, לאחר שסיימו בתיקו עם ורדר ברמן. הדבר הדי מדהים בעניין הוא שמילאן לא נוצחה העונה במפעל, אבל התיקו שהצליחו לסחוט הגרמנים עם שני שערי חוץ העלה אותם על חשבון האיטלקים.

המשחק הראשון הסתיים בתיקו 1:1, עם שער שוויון של דייגו בדקה ה-84. הפעם, גיבור המשחק של ברמן היה קלאודיו פיזארו כבש צמד בדקות ה-68 ו-78. מילאן דווקא הוליכה משערים של אנדריאה פירלו בפנדל (26) ואלשנדרה פאטו (33) ונראתה בדרך לשלב הבא, אבל אז, כאמור, הגיע הצמד של החלוץ הפרואני, שהעלה את הגרמנים לשמינית הגמר.

ולנסיה - דינמו קייב 2:2 (3:3 בסיכום הכללי, דינמו קייב עלתה)

גם הקבוצה הספרדית נפלה, כמו מילאן, כיוון שספגה שני שערי חוץ מהקבוצה האוקראינית. אחרי תיקו 1:1 במשחק הראשון יצאה דינמו למסטאייה. ארטם קראבץ העלה את האורחים ליתרון בדקה ה-34 ונתן להם מקדמה מצוינת, אבל קרלוס מארצ'נה, שהשווה לפני סיום המחצית ואסייר דל הורנו (54) קבעו מהפך. אלא שבדקה ה-73 שוב היה זה קרבאץ שהבקיע וסידר לקייב שוויון מתוק שכולו עלייה לשמינית הגמר, עוד קבוצה גדולה, ולנסיה, הולכת הביתה.

אייאקס - פיורנטינה 1:1 (1:2 בסיכום הכללי)

לא רק מילאן בחוץ, כי גם אם פיורנטינה, שהגיעה לשלב ה-1/16, לאחר שסיימה את שלב הבתים של האלופות במקום השלישי. ההכנות של האיטלקים השתבשו לאחר התרסקות המטוס הטורקי בשדה התעופה בהולנד. אבל לא בגלל זה הם עפו.

החבורה של מרקו ואן באסטן השיגה ניצחון 0:1 מצוין במשחק הראשון והגיעה עם מקדמה טובה לגומלין. אלברטו ג'ילארדינו הפיח הרבה תקוות אצל מאמנו, צ'זרה פראנדלי, עם שער יתרון בדקה ה-61, אבל שער שוויון דרמטי של ליאונדרו שלוש דקות לסיום קנו לאייאקס את הכרטיס לשלב הבא.

שטוטגרט - זניט סנט פטרסבורג 2:1 (4:2 בסיכום הכללי)

מחזיקת גביע אופ"א ממשיכה לשלב הבא אחרי ניצחון כפול על הקבוצה הגרמנית. אם בשטוטגרט קיוו כי שער החוץ שהם כבשו בהפסד יתן להם יתרון בגומלין, הרי שהרוסים הוכיחו להם שבכל מקום הם באים רק לנצח. איגור סמשוב העלה את זניט ליתרון (43), טימו גבהארט איזן עשר דקות לסיום, אבל שער ניצחון של ויקטור פייזולין, שש דקות אחר כך, סימן לקבוצות שזניט לא מתכוונת לוותר על תוארה כל כך מהר.

גלאטסראיי - בורדו 3:4 (3:4 בסיכום הכללי)

עם מאמן חדש בדמותו של בולנט קורמקמז, המחליף של מיכאל סקיבה המפוטר, השיגו הטורקים עלייה גדולה ודרמטית לשמינית הגמר עם שער של סברי סריוגולו בדקה ה-90. בורדו הגיעה מפוחדת בגלל הקהל הטורקי, כאשר כבר בשבוע שעבר הבהירו הצרפתים כי האוהדים באיסטנבול מלחיצים אותם. ייתכן שזה גם ההחלטה של לורן בלאן לתת מנוחה לכוכב הגדול שלו, יוהאן גורקוף, כדי שיגיע רענן למאבקי הליגה. לגלא כבשו: ארדה טוראן (42, 65), הארי קיואל (45), סברי סריוגולו (90). לבורדו: דויד בליון (1), מרוואן צ'מקה (73), פרננדו קאבנגי (75).

המבורג - ניימיכן 0:1

הגרמנים סיימו למעשה את העבודה כבר אחרי המשחק הראשון כשניצחו בהולנד 0:3. איביצ'ה אוליץ' חתם הערב את הניצחון מוקדם מאוד עם שער בדקה השמינית והעלה את המבורג לשמינית.

מטאליסט חארקוב - סמפדוריה 0:2

אחרי שניצחה באיטליה 0:1, חזרה הקבוצה האוקראינית לביתה והשיגה ניצחון נוסף כדי להעפיל לשמינית. סרחי וילייאב (30) וקולאו (41) כבשו את צמד השערים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טוטנהאם - שחטאר דונייצק 1:1 (3:1 בסיכום הכללי)

ההפסד באוקראינה לא שינה את ההחלטה של הארי רדנאפ, ששוב עלה במפעל האירופי עם הרכב משני והעניק הזדמנות לשחקנים צעירים, בעיקר מכיוון כשביום ראשון ממתינה לו מנצ'סטר יונייטד בגמר גביע הליגה.

שחטאר ניצלה את הדבר, סיימה בתיקו, לאחר ניצחון משכנע במשחק הראשון באוקראינה והיא בשמינית הגמר. ג'ובאני דוס סנטוס, הרכש מברצלונה שלא ממש מרשים בוויט הארט ליין, העלה את התרנגולים ליתרון בדקה ה-56, אבל פרננדיניו דאג להוריד את חבריו בתיקו ולהעלות אותם לשלב הבא עם שער משווה בדקה ה-86.

מנצ'סטר סיטי - פ.צ. קופנהאגן 1:2 (3:4 בסיכום הכללי)

הקבוצה של מארק יוז הביאה קצת כבוד לקבוצות האנגליות עם העפלה לשמינית הגמר. התיקו מול הדנים במשחק הראשון עזר לסיטי להיות משוחררת, והיא עלתה ליתרון לקראת הסיום מצמד של קרייג בלאמי בדקות 74 ו-80. מרטין וינגארד רק צימק בדקת הסיום.

משחקים נוספים:

וולפסבורג - פריס סן ז'רמן 3:1 (5:1 בסיכום הכללי)
לפריס סן ז'רמן: פגי לוינדולה (38 פנדל, 73), ג'רום רוטן (59), לוולפסבורג: מקוטו אסבה (63).

סטנדארד ליאז' - בראגה 1:1 (4:1 בסיכום הכללי)
לסטנדארד: דיומרסי מ'בוקאני (78), לבראגה: לואיס אגויאר (87).

אודינזה - לך פוזנאן 1:2 (3:4 בסיכום הכללי)
לאודינזה: סימונה פפה (56), אנטוניו די נאטלה (90), ללך פוזנאן: הרנן רנגיפו (13).

סנט אטיין - אולימפיאקוס 1:2 (2:5 בסיכום הכללי)
לסנט אטיין: דימיטרי פאייט (44), אילאן (57), לאולימפיאקוס: אוסקר (75).

לה קורוניה - אלבורג 3:1 (6:1 בסיכום הכללי)
ללה קורוניה: סרחיו (37), לאלבורג: לוטון שלטון (41), אנדראס ג'ואנסון (44), תומאס אנבולדסן (45).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully