וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא דובאי ולא יער?

האם החרם של מארגני טורניר דובאי על שחר פאר הוא בוטה וגזעני, או בלתי נמנע לאור מדיניות ישראל בשטחים? כותבי וואלה! מתווכחים

נמאס מהצביעות (פז חסדאי)

אמלי מורזמו הנסערת אמרה שנעשה לשחר פאר עוול. איבנוביץ' ההמומה התקשתה להבין למה מערבבים בין ספורט לפוליטיקה. סאפינה אמרה שפאר היא דווקא בחורה נחמדה וספורטאית הגונה וזה ממש לא מגיע לה. ונוס הוסיפה שכולם בסבב תומכים בפאר. גם ב-WTA הביעו הלם ואכזבה מהנהלת טורניר דובאי, שלא אישרה את השתתפותה של שחר פאר בטורניר רק בגלל שהיא ישראלית. אבל אנחנו כבר לא מופתעים. סתם נמאס לנו.

אם זה עוד לא ברור למישהו, אז חובה להבהיר: ההחלטה של איחוד האמירויות שלא להעניק ויזה לטניסאית ישראלית היא גזענות לשמה. דמיינו כל מדינה בעולם שמביעה התנגדות עקרונית להכניס לשטחה או לשתף ספורטאי ממדינה מסוימת, איזו זעקת קיפוח הייתה בוקעת משומרי הדמוקרטיה למיניהם. בישראל אומנם כבר רגילים שספורטאים ממדינות ערביות או מוסלמיות מסרבים להתחרות מול נציגינו ומחרימים אירועים רבים בהשתתפותנו, אבל הגיע הזמן שגם בעולם ישימו לב להתנהגות הבלתי נסבלת הזאת, שכאמור היא הרבה מעבר לחוסר ספורטיביות - אלא קודם כל גזענית, אלימה ובוטה.

שיא הצביעות, כמובן, הוא של ה-WTA. הלא ראשי הארגון כבר מכירים את הנפשות הפועלות, מודעים לחומר האנושי ולבעיות הפוטנציאליות, ויודעים שככל שמדובר במדינות ערביות ומוסלמיות - יש לצפות להתנהגות פנאטית (כיוון שגם במקרה הנ"ל אין מדובר בשגיאה אומללה של פקיד זוטר, אלא בהחלטה עקרונית שנתקבלה בחלונות הגבוהים). אבל הם בחרו לטמון את ראשם בחול והעדיפו להתעלם. הרי למה להם ליצור מתחים מיותרים? מי היא שחר פאר הקטנה לעומת המיליונרים מדובאי? מדוע שיסתבכו עם הספונסרים של הטורניר היוקרתי, שמעניק פרסים של מיליוני דולרים? עדיף כבר להקריב את שחר. לא נורא. היהודים כבר יסתדרו.

בשורה התחתונה, המסקנות ברורות: התנהלות ה-WTA היא מעליבה וחסרת אחריות, והבעת המחאה הנוכחית שלהם (הדי זניחה, יש לציין) היא צבועה ונועדה קודם כל כדי לצאת מידי חובה. בנוסף, אויבינו ממדינות ערב שוב גילו את חוסר הסובלנות שלהם ואת משנתם הקיצונית הלא מתפשרת; הגויים שוב הוכיחו שהאינטרסים שלהם הם קודם כל כלכליים ורק אחר כך מוסריים; ואילו אנחנו, היהודים, שוב נאלצים לשנן שבכל דור ודור עומדים עלינו לכלותנו. ככה יהיה קשה להביא שלום, שלא לדבר על טניסאית לטופ-10.

זה מה שמגיע לנו (דניאל ירושלמי)

אתם באמת מופתעים? מדוע? מה חשבתם שיקרה? שתוכלו להפגיז חופשי ילדים בעזה ואף אחד לא יגיב? שיותר מחצי מדינה תצביע למפלגות ימניות והעולם ישקוט? שגזען מוצהר כמו אביגדור ליברמן ינהיג את המפלגה השלישית בגודלה ויתייחסו אלינו בסלחנות? למה אתם כל כך המומים מכך שאויבינו כועסים עלינו?

גם אם מארגני דובאי נהגו בחוסר ספורטיביות, אפשר בהחלט להבין מאיפה זה מגיע. הלא גם בישראל נחלצים לעזרתם של יהודים בכל רחבי העולם ומתקוממים על גילויי אנטישמיות, כך שאין טעם להתפלא על ניסיונם של אנשי דובאי להגן על כבודם של אחיהם המוסלמים. יצאנו למבצע צבאי אלים – מוצדק או לא, זה לא משנה – שבמהלכו נהרגו מאות אזרחים חפים מפשע, ולצערנו, לפעולות כאלה יש השלכות. כשחוטבים עצים, רבותיי, עפים שבבים. עכשיו תישאו בתוצאות.

דובאי, כידוע, זה לא המקום היחידי שבו ישראלים סובלים מיחס עוין. שי דורון ברחה מטורקיה, פיני בלילי לא יוצא מהבית, בני השרון נכלאה בחדר ההלבשה, ומשרד החוץ מזהיר מטיולים בחצי עולם. רוצים מדינה נורמלית? רוצים שיתייחסו לספורטאינו כאל שאר העולם? חולמים על עולם טוב יותר, הוגן יותר, מוסרי יותר? בפעם הבאה תצביעו למפלגות מתונות יותר.

  • עוד באותו נושא:
  • שחר פאר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully